| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] RWE stadsverwarming Afrekening - bezwaar - herinnering
-
Bassie2007
Re: RWE stadsverwarming Afrekening - bezwaar - herinnering
Het is de viterra sensonic II.
-
Chanmaster
Welnu, ik heb de benodigde informatie over uw warmtemeter gevonden. Ik kan geen andere conclusie aan dit apparaat verbinden dan ervan te zeggen dat de qualitatieve aspecten der meetwaarden ver beneden de maat liggen. Dit is bij al dit soort indirecte meters aan de orde.
[qoute]
http://www.istanederland.nl/site.php?pa ... kvoorbeeld[/quote]
Wij zijn momenteel bezig om een ijkmeter samen te stellen waarmee tevens getest kan worden op juist deze aspecten. Onze ijkmeter meet de aangeleverde warmte minus de retourwarmte en legt die vast gedurende een heel seizoen. Maar die is nog niet zover omdat er ontzettend veel andere zaken spellen welke ook de aandacht verdienen.
Komt hierop medio mei 2007 maar eens terug via deze site, dan kan ik u meer vertellen.
[qoute]
http://www.istanederland.nl/site.php?pa ... kvoorbeeld[/quote]
Wij zijn momenteel bezig om een ijkmeter samen te stellen waarmee tevens getest kan worden op juist deze aspecten. Onze ijkmeter meet de aangeleverde warmte minus de retourwarmte en legt die vast gedurende een heel seizoen. Maar die is nog niet zover omdat er ontzettend veel andere zaken spellen welke ook de aandacht verdienen.
Komt hierop medio mei 2007 maar eens terug via deze site, dan kan ik u meer vertellen.
Als u zegt dat het voornamelijk in de verwarming zou moeten zitten zou ik de verwarming eens twee dagen niet aanzetten. (even erg vervelend in deze tijd van het jaar maar is dan even niet anders. Het gaat u wel een beeld geven)
Kijk dan eens wat het GJ verbruik dan doet?
Centrale thermostaat. Hebt u ook radiator knoppen? Staan die allemaal open?
Alles dichtdraaien wat maar dichtgedraaid kan worden op dit GJ gebied en twee dagen blauwbekken en het resultaat bekijken.
Ik ben benieuwd.
Kijk dan eens wat het GJ verbruik dan doet?
Centrale thermostaat. Hebt u ook radiator knoppen? Staan die allemaal open?
Alles dichtdraaien wat maar dichtgedraaid kan worden op dit GJ gebied en twee dagen blauwbekken en het resultaat bekijken.
Ik ben benieuwd.
-
Bassie2007
de verwarming is gister om 13.00 uur uit gegaan en blijft nu twee dagen uit (de zibro staat al te stoken)
Ik denk dat ik wel weet welke conclusie eruit komt alleen weet ik niet wat ik daar mee moet.
In de zomermaanden verbruiken we 0,5 gj per mnd das normaal dus daar ligt het niet aan omdat de verwarming dan ook helemaal uit staat!
Ik denk dat ik wel weet welke conclusie eruit komt alleen weet ik niet wat ik daar mee moet.
In de zomermaanden verbruiken we 0,5 gj per mnd das normaal dus daar ligt het niet aan omdat de verwarming dan ook helemaal uit staat!
-
Bassie2007
Nou de zibro doet zijn werk, hopen dat dit allemaal nog tot een goed eind komt maar helaas heb ik hier een hard hoofd in..... 
Bassie, even volhouden met je partner. Vroeg naar bed en elkaar lekker warm houden.
(probeer even moed in te spreken in deze zware koude tijd)
(probeer even moed in te spreken in deze zware koude tijd)
Uitkijken Shine: straks zegt ie dat ie het zo koud heeft 
Ter vergelijking: wij wonen met 2 pubers in een eensgezinswoning met een tuinkamer op het zuidwesten, de afsluiters van de SV staan buiten het stookseizoen (ca. 7 maanden) dicht en ons verbruik is gemiddeld 19 GJ per jaar. Warmwater wordt separaat gemeten via een m3 meter. Het gemiddeld verbruik in ons postcodegebied (soortgelijke eensgezinswoningen, niet allemaal met tuinkamer op ZW uiteraard) is ca. 24 GJ per jaar.want meeste SV huishoudens zullen in eengezinswoningen wonen, en die verbruiken gemiddeld veel meer dan een appartement bewoner
-
Bassie2007
Schiet mij maar lek, als ik de oplossing wist..... 
@ Bassie2007:
Wat is het resultaat van je 2 dagen blauwbekken?
Ben wel benieuwd naar je verbruiks uitkomst van deze test!
Wat is het resultaat van je 2 dagen blauwbekken?
Ben wel benieuwd naar je verbruiks uitkomst van deze test!
-
Bassie2007
Na verbruik van twee dagen blauw bekken(nouja naast de zibro op een berenvelletje
) hebben we 0,040 verbruikt.
Het ligt dus echt aan de verwarming maar dat wisten we helaas al.
We zijn wel op onderzoek uitgegaan en zijn er achter dat wanneer we de thermostaat op 20 graden zetten (afgelopen maandag even geprobeerd) de verwarming blijft loeien.
Normaal bij de 20 zou ie afslaan maar dat doet ie dus niet, gevolg dat het 25 graden in huis is en de verwarming lekker door blijft gaan.
Vreemd vindt ik het dan nog steeds dat we bijna niet thuis zijn en toch een verbruik van 46 gj hebben.
Weet iemand of we de afrekening kunnen terughalen via de woningbouw...? omdat waarschijnlijk(dont know for sure) dan de thermostaat niet goed is...
Het ligt dus echt aan de verwarming maar dat wisten we helaas al.
We zijn wel op onderzoek uitgegaan en zijn er achter dat wanneer we de thermostaat op 20 graden zetten (afgelopen maandag even geprobeerd) de verwarming blijft loeien.
Normaal bij de 20 zou ie afslaan maar dat doet ie dus niet, gevolg dat het 25 graden in huis is en de verwarming lekker door blijft gaan.
Vreemd vindt ik het dan nog steeds dat we bijna niet thuis zijn en toch een verbruik van 46 gj hebben.
Weet iemand of we de afrekening kunnen terughalen via de woningbouw...? omdat waarschijnlijk(dont know for sure) dan de thermostaat niet goed is...
Ik denk dat je eerst dan met zekerheid moet gaan aantonen dat die thermostaat daadwerkelijk niet deugt.
Welke procedure hiervoor geldt, dus bij wie je moet zijn om dat lieftallige ding door te laten meten weet ik niet. (misschien dat Polder.. je hierin kan adviseren???) Mijn verstand zegt een erkend installatiebureau, maar omdat het Stadswarmte betreft durf ik dit niet met de hand op mijn hart te zeggen.
Huur je deze woning of is het een koopwoning?
Welke procedure hiervoor geldt, dus bij wie je moet zijn om dat lieftallige ding door te laten meten weet ik niet. (misschien dat Polder.. je hierin kan adviseren???) Mijn verstand zegt een erkend installatiebureau, maar omdat het Stadswarmte betreft durf ik dit niet met de hand op mijn hart te zeggen.
Huur je deze woning of is het een koopwoning?
-
Bassie2007
-
Bassie2007
Hoi,
We zijn eruit het is 100% zekerheid de thermostaat.
Wat hij namelijk doet (of niet doet) is uitklikken als er een bepaalde temp. is bereikt.
We hebben hem net aangehad, wordt lekker warm hebben een tempmeter erbij gehouden.
De temp was op en gegeven moment 22graden (de verwarming stond op 20) dus zou hij uit moeten klikken maar dat ebeurt dus niet.
Als we hem dan uitzetten (op nul zetten) dan stopt de verwarming, echter als we hem dan weer hoger zetten dan klikt hij bij 17 graden weer aan terwijl het 22 graden binnen is (volgens de tempmeter)
Lijkt me dus een duidelijk geval van een thermostaat die niet juist functioneerd.
Mijn vraagje nogmaals kunnen we hiermee naar de woningbouw die ons de flat verhuurd? het is tenslotte hun thermostaat?
Bedankt!
We zijn eruit het is 100% zekerheid de thermostaat.
Wat hij namelijk doet (of niet doet) is uitklikken als er een bepaalde temp. is bereikt.
We hebben hem net aangehad, wordt lekker warm hebben een tempmeter erbij gehouden.
De temp was op en gegeven moment 22graden (de verwarming stond op 20) dus zou hij uit moeten klikken maar dat ebeurt dus niet.
Als we hem dan uitzetten (op nul zetten) dan stopt de verwarming, echter als we hem dan weer hoger zetten dan klikt hij bij 17 graden weer aan terwijl het 22 graden binnen is (volgens de tempmeter)
Lijkt me dus een duidelijk geval van een thermostaat die niet juist functioneerd.
Mijn vraagje nogmaals kunnen we hiermee naar de woningbouw die ons de flat verhuurd? het is tenslotte hun thermostaat?
Bedankt!
Jep, morgen als eerste doen: bellen die verhuurder. Hij is verantwoordelijk voor deze Thermostaat. Hij moet zorgen en regelen dat dit ding gemaakt wordt.
-
edeschepper
Mijn vriend en ik zijn net verhuisd naar een appartement met stadsverwarming.
Eneco vroeg ons de meterstanden door te geven.
Blijkt dat we in 2 maanden 19 GJ hebben verbruikt!
Dat is zowat voor een heel jaar toch?
We zijn ons kapot geschrokken.
Kan iemand ons helpen? Dit kan toch niet?
Info: 3 hoog, bovenste appartement, veel ramen, gerenoveerd, dubbel glas, 2 personen, 21 graden woonkamer
+ 6wk problemen met verwarming gehad: veel lucht, klein deel van radiator werd warm, rest bleef koud
-> door monteur is de druk verhoogd en vele keren ontlucht
Eneco vroeg ons de meterstanden door te geven.
Blijkt dat we in 2 maanden 19 GJ hebben verbruikt!
Dat is zowat voor een heel jaar toch?
We zijn ons kapot geschrokken.
Kan iemand ons helpen? Dit kan toch niet?
Info: 3 hoog, bovenste appartement, veel ramen, gerenoveerd, dubbel glas, 2 personen, 21 graden woonkamer
+ 6wk problemen met verwarming gehad: veel lucht, klein deel van radiator werd warm, rest bleef koud
-> door monteur is de druk verhoogd en vele keren ontlucht