LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RWE verhoging termijn

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
yani

RWE verhoging termijn

Ongelezen bericht door yani »

Ik heb vandaag het afrekennota gas 2007 binnen gekregen, nu krijgen wij geld terug omdat we dus heel het jaar teveel betaald hebben elke maand.
De maandafrekening was € 144,- per maand, deze hele berekingen lopen van november 2006 tot oktober 2007.
Het bedrag wat we terug ontvangen van de RWE is € 353,16, hier gaat het nieuwe termijn bedrag nog vanaf € 187,00, dus wordt er € 166,16 terug gestort op onze rekening.
Maar nu dus mijn volgende vraag aan jullie, eerst betaalde we € 144,- per maand, maar nu heeft de RWE dit omhoog gezet naar € 187,00 per maand, dit is een verhoging van € 43,- meer per maand.
Ik heb meteen gebeld naar de RWE om te vragen of de maandelijkse betalingen wat naar beneden kon, maar nu wordt mij vertelt dat ze maar 10% van € 187,- kunnen doen, en niet wat ik zelf wil waar het bedrag naar aangepast wordt.
Kunnen ze dit zo maar doen, eerst verhogen ze zelf het maandelijks bedrag, en als ik op bel krijg ik te horen dat ik niet zelf kan bepalen hoe hoog ik het bedrag wil hebben, dus ik heb niets in te brengen in wat ik dit bedrijf betaal, het is wel mijn geld waar ze mee spelen en rente van trekken.
Ik ben zeer benieuwd of hier iemand weet of dit zo maar kan?
Ik voel me eigen bestolen door dit bedrijf, ik krijg best veel terug voor dit jaar, en dan gaan ze de maandelijkse betalingen nog eens met € 43,- omhoog zetten? ik snap het niet meer, en als ik vraag waarom ze het termijn bedrag met € 43,- omhoog gezet hebben, krijg ik als antwoord voor een eventuele strenge winter?????? raar maar waar.
Graag verneem ik hierop jullie antwoord.

Groeten Hetty

jsp

Re: RWE verhoging termijn

Ongelezen bericht door jsp »

Hetty,

veel energieleveranciers menen hun klanten in bescherming te moeten nemen tegen een strenge winter door het voorschotbedrag flink te verhogen, ook al heb je net geld terug gehad! De enige reden hiervoor is natuurlijk de rente die ze willen trekken van jouw geld.

Op de website van Consuwijzer kun je lezen wat je daar tegen kunt doen. Allereerst protest aantekenen natuurlijk. Je vindt hier ook een voorbeeldbrief die je daarvoor kunt gebruiken. Vermeld in de brief wel duidelijk waarom je om verlaging verzoekt. Gaan ze niet akkoord? Dien een klacht in via de SGC.

Veel succes!

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger »

Nou... ik heb net pas een geintje met RWE achter de rug dat niet uit te leggen is.

Ik zit nu net een jaar in mijn huidige woning. Ben op 4 oktober overgestapt van RWE naar NUON, omdat RWE er steeds een zooitje van maakte. Krijg ik 3 weken geleden de eindafrekening van RWE. Zowel begin- als eindstand van elektra waren fout, beide in mijn nadeel.

Heb de NUON een brief geschreven, omdat hun door het overnemen van het contract verantwoordelijk waren om hun beginstand, en dus de eindstand van RWE, door te geven aan de netbeheerder. Werd deze week door NUON opgebeld, de stand die ik had opgegeven was ook de stand die zij van de netbeheerder hadden doorgekregen. Op de vraag wat met RWE te doen zei hij een klachtenbrief te schrijven.

3 Dagen later kreeg ik bericht van RWE. Niet alleen hun eindstand, maar ook de beginstand van vorig jaar werd meteen even gecorrigeerd. Terwijl ik ze nog niet aangeschreven had. Nog geen tijd voor gehad. Nu klopt het wel. Vreemd.

Konden ze soms ruiken dat ze een heel groot probleem hadden en dat ik over lijken ga als ik be donderd wordt? Want bij mijn vorige woning liepen ze ook al de boel te besode miete ren.

yani

Ongelezen bericht door yani »

Bedankt voor jullie beide antwoorden.

Groeten Hetty

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

jsp reneteverliezen ?? man waar praat je over.

rwe is verantwoordelijk voor de afrekeningen ook als je overstapt

Gesloten