Hallo Allen.
Vraag bij deze met betrekking tot salderen.
Van welke kant van mijn stroom rekening wordt er gesaldeerd?
Ik zal dit even toelichten met een voorbeeld.
Stel ik verbuik per jaar 14000 kwh. voor de eerste 10000 kwh betaal ik plusminus 23 cent per kwh. en voor de volgende 4000 betaal ik nog 14 cent per kwh. Mijn stroomrekening is dus 2860 euro per jaar. Ik heb vervolgens voor 2000 kwh aan zonnepanelen op het dak gelegd. hiervan verbruik ik niets. gaat zo het net in. (even zo aanemen anders wordt het nog ingewikkelder) Ik heb een meter die alles registreert. dus 4 aanduidingen heeft laag, hoog, heen en terug. Van welke kant ga ik nu salderen. van de lage stroomprijs kant of van de hoge stroomprijs kant. Dus is mijn stroom rekening 10000 * 0.23 + 2000 * 0.14 = 2580 euro of wordt mijn stroomrekening 8000 * 0.23 + 4000 * 0.14 = 2400 euro.
Misschien heeft iemand hier al ervaring mee. Misschien kan die eneco man een paar onderwerpen terug hierop reageren. Met een helpdesk kom je niet echt verder met dit soort vragen.
babsie
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] salderen van energie
Re: salderen van energie
Dan had je het ook in dit topic moeten schrijven!Misschien kan die eneco man een paar onderwerpen terug hierop reageren.
Ik denk dat Polderboy de meest aangewezen persoon in deze is. Hij is kundig op dit gebied.
Wie weet meldt hij zich nog wel
Wie weet meldt hij zich nog wel
Beste Tennis,
Ik denk dat salderen van energy en het energy verbruik in het andere toppic weinig met elkaar te maken hebben.
groet
Babsie
Ik denk dat salderen van energy en het energy verbruik in het andere toppic weinig met elkaar te maken hebben.
groet
Babsie
Om maar een voorbeeld te geven: http://www.essent.nl/content/grootzakel ... ering.html 
Beste Babsie,
In uw reactie op dit forum vraagt u of we het elektriciteitsverbruik, dat is opgewekt door zonnepanelen, verrekenen met het elektriciteitstarief dat geldt tot 10.000 kWh of met het tarief voor het verbruik boven de 10.000 kWh.
Graag ontvang ik uw contactgegevens zodat ik samen met u uw verbruik kan bekijken en uitleg kan geven over de berekening van uw elektriciteitsverbruik. Als u dit op prijs stelt, vraag ik u om de contactgegevens te mailen naar [email protected]. Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Hosnia, Medewerkster Eneco
In uw reactie op dit forum vraagt u of we het elektriciteitsverbruik, dat is opgewekt door zonnepanelen, verrekenen met het elektriciteitstarief dat geldt tot 10.000 kWh of met het tarief voor het verbruik boven de 10.000 kWh.
Graag ontvang ik uw contactgegevens zodat ik samen met u uw verbruik kan bekijken en uitleg kan geven over de berekening van uw elektriciteitsverbruik. Als u dit op prijs stelt, vraag ik u om de contactgegevens te mailen naar [email protected]. Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Hosnia, Medewerkster Eneco
-
Chanmaster
DenHaag heeft andere besommeringen polderboy:)
Je hebt het bij het goede eind kerel!
Je hebt het bij het goede eind kerel!