Is het niet misleidend dat een samsung galaxy s8 plus nadat er een kop koffie overheen is gekomen, deze onherstelbaar beschadigd is.
In de reclame laten ze het toestel zelfs in het zwembad onderdompelen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SAMSUNG GALAXY s8plus: waterdicht, niet 'koffiedicht'
SAMSUNG GALAXY s8plus: waterdicht, niet 'koffiedicht'
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jul 2017 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Reden: titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Re: SAMSUNG GALAXY s8plus: waterdicht, niet 'koffiedicht'
Koffie heeft een andere samenstelling dan water. Zoals vet (van de koffiebonen), evt. suiker en melk en vast nog meer. Hij is dan wel vocht- en waterdicht, maar niet 'prutdicht'. Althans, dat denk ik. Mijn S5 is ook waterdicht, maar ik heb het gelukkig nog niet uitgeprobeerd.
Bij vorige - niet-waterdichte - toestellen heb ik na een val in een vijver de zaak wel succesvol opgelost door hem uit elkaar te halen, de onderdelen in de oven even flink te verwarmen en hem twee dagen zo te laten liggen. Toen ging hij weer als een zonnetje.
Bij vorige - niet-waterdichte - toestellen heb ik na een val in een vijver de zaak wel succesvol opgelost door hem uit elkaar te halen, de onderdelen in de oven even flink te verwarmen en hem twee dagen zo te laten liggen. Toen ging hij weer als een zonnetje.
De IP68-certificatie die de Samsung Galaxy S8 Plus heeft, is bedoeld en getest voor water met een temperatuur van 15 graden tot 35 graden Celsius. Ik neem aan dat jouw koffie wel even een stuk warmer is geweest en nee, daartegen is het toestel niet beschermd. Stoom dringt veel sneller door kieren dan water in vloeistofvorm. En ook de adhesive die het water moet tegenhouden, kan bij deze temperatuur loslaten waardoor water kan binnendringen.
IP68-bescherming is ook tegen stof en daar valt de rest wat jij opnoemt onder.rvjapio schreef:Koffie heeft een andere samenstelling dan water. Zoals vet (van de koffiebonen), evt. suiker en melk en vast nog meer. Hij is dan wel vocht- en waterdicht, maar niet 'prutdicht'. Althans, dat denk ik. Mijn S5 is ook waterdicht, maar ik heb het gelukkig nog niet uitgeprobeerd.
Misschien een algemene tip, als het toestel nat of in het water gevallen is.
Uit mekaar halen heeft geen zin, want dan gaat de vocht steeds verder.
Gebruik rijst!
Een paar pakken rijst en daarin verstop je het toestel.
De rijst onttrekt de vocht.
Misschien zelf twee keer herhalen, maar dit werkt perfect.
Uit mekaar halen heeft geen zin, want dan gaat de vocht steeds verder.
Gebruik rijst!
Een paar pakken rijst en daarin verstop je het toestel.
De rijst onttrekt de vocht.
Misschien zelf twee keer herhalen, maar dit werkt perfect.
Was het niet zo dat als je je telefoon in bakje rijst legt, dat de rijst is voor de Aziaat die hem komt maken?
Nijogeth schreef:Was het niet zo dat als je je telefoon in bakje rijst legt, dat de rijst is voor de Aziaat die hem komt maken?
De rijst hoef je niet te maken, in tegendeel deze moet droog zijn.
De rijst hoef ook niet in een bakje liggen.
Ergens heb je het niet begrepen, maar maakt niet uit!