LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schade door overspanning door NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
claudiatemp

schade door overspanning door NUON

Ongelezen bericht door claudiatemp »

Er is bij ons een nieuwe elektrameter geplaatst door de NUON. De 0 klem is hierbij niet goed bevestigd door de nuon monteur waardoor wij een overspanning in onze elektrische installatie hebben gehad. Diverse elektrische apparaten zijn hierdoor defect geraakt.
Nuon heeft schuld erkend maar beroept zich op de kleine lettertjes voor alle energiebedrijven in Nederland.
De schade wordt vergoedt tot een bedrag van maximaal € 1400,00!!! In ons geval is dit niet toereikend daar wij al offertes binnen hebben met een totaal bedrag van ruim € 12.000,00. Dit soort schades is ook niet te verhalen op de inboedel of opstalverzekering.
Heeft er iemand iets soortgelijks meegemaakt???

Toolboy

Re: schade door overspanning door NUON

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik wacht even maxiem dr reactie af.

groet T

De medewerker

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste claudiatemp,

Uit uw opmerkingen en vragen op dit forum maak ik op dat u vragen heeft naar aanleiding van een storing.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om hierover met u van gedachten te wisselen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Bewijzen verzamelen en voor de rechter dagen.

claudiatemp

ik heb alle bewijzen. Heb zelfs een brief waarin nuon excuses aanbied. Ze betalen wel schadevergoeding maar niet meer dan € 1400. Dat staat in de algemene voorwaarden en geldt voor alle energiebedrijven in Nederland.
Dit vind ik onbegrijpelijk dat zelfs de consumentenbond hiermee accoord is gegaan!!!!

Dus eigenlijk kan je de Nuon niet meer in je huis laten werken want als zij schade aanrichten zijn ze nergens voor verzekerd!!!!

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

@ Claudiatemp:

In jouw geval zou ik beslist even reageren op "de medewerker"!
Misschien kan die persoon voorkomen dat je naar de rechter moet stappen.....

claudiatemp

ja zal ik doen, heb alleen de link per ongeluk weggedrukt. Dus medewerker kan je nog maals reageren a.u.b

Claudia

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

Hij staat er gewoon nog in hoor!

Gesloten