LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Marianlhh
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2018 08:02

Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door Marianlhh »

Ik ben afgelopen week benaderd door de energiemanager, een heer zegt dat hij samenwerkt met o.a. Consumentenbond en verschillende andere energieleveranciers. Hij vraagt mij wat wij aan energie vebruiken, wat de kosten zijn, bij wie we zijn momenteel etc..dan komt hij met een voorstel -we betalen n.l. Teveel vokgens hem- en ik zeg "stuur maar door per email dan zullen mijn man en ik het bekijken". Zo gedaan, niet goed gelezen en daar mijn man nog geen zin had om het te bekijken, bleef het zonals het was. Wat schetst mijn verbazing toen ik twee dagen later een bevestiging kreeg van de NLE met dank voor de overstap en de eerste betaling zou geschieden in maart.
Oh, wat werd ik kwaad, verbaasd, heb alles gelezen en heb uiteindelijk gebeld naar de energiemanager en de telefoniste zei me dat ik op de lonk had gedrukt om accoord te gaan!!!!!!! ABSOLUUT NIET GEDAAN!!!!! Hie komen ze erbij. Ik was zo vreselijk boos en verontwaardigd.. de dame zei me dat ik contact had gehad rond 12.30 uur en om 13.30 uur is de link aangeklikt..dan kan helemaal niet, nooit gedaan, ik moest nog overleggen. Dus ik zei tegen de dame dat die meneer die link moet hebben geactiveerd, maa niet ik!
Ze kwam al snel met het voorstel om het contract te annuleren. Ik zei dat ze maar snel moest doen.
Hebben meerdere mensen dit voiorval meegemaakt??? ben ik erg nieuwsgierig naar.

Brahms
Berichten: 3141
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door Brahms »

Marianlhh schreef:Ik ben afgelopen week benaderd door de energiemanager, een heer zegt dat hij samenwerkt met o.a. Consumentenbond en verschillende andere energieleveranciers. Hij vraagt mij wat wij aan energie vebruiken, wat de kosten zijn, bij wie we zijn momenteel etc..dan komt hij met een voorstel -we betalen n.l. Teveel vokgens hem- en ik zeg "stuur maar door per email dan zullen mijn man en ik het bekijken". Zo gedaan, niet goed gelezen en daar mijn man nog geen zin had om het te bekijken, bleef het zonals het was. Wat schetst mijn verbazing toen ik twee dagen later een bevestiging kreeg van de NLE met dank voor de overstap en de eerste betaling zou geschieden in maart.
Oh, wat werd ik kwaad, verbaasd, heb alles gelezen en heb uiteindelijk gebeld naar de energiemanager en de telefoniste zei me dat ik op de lonk had gedrukt om accoord te gaan!!!!!!! ABSOLUUT NIET GEDAAN!!!!! Hie komen ze erbij. Ik was zo vreselijk boos en verontwaardigd.. de dame zei me dat ik contact had gehad rond 12.30 uur en om 13.30 uur is de link aangeklikt..dan kan helemaal niet, nooit gedaan, ik moest nog overleggen. Dus ik zei tegen de dame dat die meneer die link moet hebben geactiveerd, maa niet ik!
Ze kwam al snel met het voorstel om het contract te annuleren. Ik zei dat ze maar snel moest doen.
Hebben meerdere mensen dit voiorval meegemaakt??? ben ik erg nieuwsgierig naar.
Het zou me mateloos verbazen als het contract zo makkelijk wordt geannuleerd, is dit al bevestigd en zit ja al weer bij je oude leverancier.

Wanneer leren mensen nu eens niet in zee te gaan met dit soort lieden en aan compleet onbekenden al hun gegevens over verbruik, de betalingen, leverancier en mailadres te geven....

Tot slot, de consumentenbond is geen energieleverancier dus toen die mijnheer dat zei had je al de deur moeten dichtgooien.

Marianlhh
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2018 08:02

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door Marianlhh »

Ja, die wijsheid had ik op dat moment net niet, meestal hou ik er ook niet van en kap ze af, heb nu de emal laten komen...maar dan...ik neem aan dat we nog steeds gewoon bij Nuon zitten...
Zal een mailtje sturen...

Lady1234
Berichten: 25013
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou dat maar even controleren bij Nuon. Zulke telefoongesprekken moet u afkappen, dankuwel, geen interesse. Dan hebt u ook geen gedoe.

Marianlhh
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2018 08:02

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door Marianlhh »

Yes, ik moet weer leren nee te zeggen...

stofzuigertje

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Binnen 7 dagen een mail terug sturen dat je de aanbieding niet neemt, klikken op link moet je nooit doen.....

NLE een mail sturen voor zekerheid dat je misleid bent met valse beloftes en geen klant wilt worden.
Anders kan het omdat de Service Enegermanager de provisie toch kreeg en je aan NLE vast zit.
Deze tussenpersoon belooft van alles maar gewoon NLE bericht sturen dat je geen contract wilde en deze SE zich niet aan de voorwaarden van alleen info heeft gehouden.

Marianlhh
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2018 08:02

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door Marianlhh »

Dank voor advies!

chrisd1
Berichten: 2051
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Marianlhh schreef:Dank voor advies!
?? Zo lang je geen contract getekend hebt zit je in zo'n geval
Consuwijzer schreef:Wanneer moet ik schriftelijk instemmen met een overeenkomst?
U moet schriftelijk instemmen als u ingaat op een aanbod voor:
...
Het regelmatig leveren van energie, water of stadsverwarming.
iig nergens aan vast. : gewoon nergens meer op reageren richting**manager.
Zou zekerheidshalve idd huidige leverancier bellen, zoals hierboven al geadviseerd.

Marianlhh
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2018 08:02

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door Marianlhh »

Stofzuigertje: ik heb dus NIET op de link gedrukt...dat is hetvfeit waar ik zo kwaad over ben, moet die man gedaan hebben..

chrisd1
Berichten: 2051
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Marianlhh schreef:Stofzuigertje: ik heb dus NIET op de link gedrukt...dat is hetvfeit waar ik zo kwaad over ben, moet die man gedaan hebben..
Althans m.i. had dat vlg Consuwijzer geen verschil gemaakt.

Brahms
Berichten: 3141
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door Brahms »

Marianlhh schreef:Stofzuigertje: ik heb dus NIET op de link gedrukt...dat is hetvfeit waar ik zo kwaad over ben, moet die man gedaan hebben..
D1RK kan niet goed lezen, dat zorgt wel vaker voor verwarring op dit forum helaas....

stofzuigertje

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ser En Man... die firma/verkoper word betaald per klant en even na doorsturen zelf drukken is niet uitgesloten.

NLE kan misschien het IP nummer controleren en dan deze verkoper royeren en mogen ze niets meer voor hun doen.

Verder maken ze vaak fouten, als ze Nuon zien nemen ze dat tarief per Kwh en Gas maar de bijkomende kosten voor administratie of hoe welke aanbieder dat ook noemde, alleen netwerk staat vast....
Goedkope stroom is meestal dure vaste maandelijkse kosten.
Vooral zuinige mensen hebben meer aan lage vaste kosten dan hoeveel je voor stroom en gas betaalde.
Via http://www.gaslicht.com kun je zien wie goedkoper zou zijn dan je oude.
Pas na goed doorlezen en op bevestiging klikken zit je daar aan vast... maar als je niet door klikte krijg je daar geen problemen mee.
Ook de Nuon blijf bij ons aanbieding en krijg korting zul je bij overstap mislopen en daar houden ook de online aanbieders geen rekening mee.....

Eerst zelf NLE mailen en melden.... later kun je kijken of je iets voordeliger kunt vinden maar voor kleine bedragen is overstappen vaak niet rendabel...
wel meer kans op fouten en problemen.

stofzuigertje

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Brahms schreef:
Marianlhh schreef:Stofzuigertje: ik heb dus NIET op de link gedrukt...dat is hetvfeit waar ik zo kwaad over ben, moet die man gedaan hebben..
D1RK kan niet goed lezen, dat zorgt wel vaker voor verwarring op dit forum helaas....
Ik weet dat een tussenpersoon ook voor jou kan klikken, anders als hij niets doet geen provisie!

En ooit een pagina gevonden waar de knop gewoon halve pagina was, dus klein vakje maar er flink naast drukken was voldoende!
Ze halen wel meer rare grappen uit.

Brahms
Berichten: 3141
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door Brahms »

D1RK schreef:
En ooit een pagina gevonden waar de knop gewoon halve pagina was, dus klein vakje maar er flink naast drukken was voldoende!
Bedankt voor deze aanvulling uit de praktijk.

EnergieManager
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2018 09:29

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door EnergieManager »

Beste Marian,

Wat vervelend om te horen dat u geen fijne ervaring met onze organisatie heeft gehad.
Wij zouden graag telefonisch contact met u willen opnemen om hetgeen met u te bespreken.
Indien het mogelijk is kunt u ons een privé bericht sturen met daarin uw contactgegevens.

Met vriendelijke groet,

Team Energie Manager

Marianlhh
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2018 08:02

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door Marianlhh »

Hoe stuur ik een privébericht?

EnergieManager
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2018 09:29

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door EnergieManager »

@Marianlhh

Heeft u een emailadres of postcode zodat ik uw gegevens erbij kan pakken?
Ik kan zo ook niet zien hoe ik u een privébericht kan sturen.

Met vriendelijke groet,

Team Energie Manager

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door Holy53 »

Marianlhh schreef:Hoe stuur ik een privébericht?
Klik op naam in blauw van energiemanager.
Dan zie je staan: stuur prive bericht.

mahadma
Berichten: 2538
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door mahadma »

edit

Verwijderd

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Ongelezen bericht door Verwijderd »

EnergieManager schreef:Beste Marian,

Wat vervelend om te horen dat u geen fijne ervaring met onze organisatie heeft gehad.
Wij zouden graag telefonisch contact met u willen opnemen om hetgeen met u te bespreken.
Indien het mogelijk is kunt u ons een privé bericht sturen met daarin uw contactgegevens.

Met vriendelijke groet,

Team Energie Manager
Doe dat dan via de mail. Dan heeft de consument in ieder geval bewijs van uw schandalige acties tegenover hen. Via de telefoon zeggen jullie het één, maar jullie doen het ander.

Gesloten