Sinds Januari kon ik geen meterstanden uitlezen, maar geen probleem, ik heb de Home Wizzard. Mede daarom per begin deze maand overgestapt op de ANWB... Dan verwacht je een eindafrekening.... Dus niet. Ik kan zelfs niet meer inloggen. Account heractiveren lukt ook niet. Wel is er voor deze maand nog een volledig maandbedrag afgeschreven.
Kennelijk heeft Coolblue haar administratie niet op orde! Er wordt geadviseerd weer over te gaan op een vast contract. Coolblue staat dus niet op mijn Shortlist!
Slechte ervaring met CoolBlue Energie
Re: Slechte ervaring met CoolBlue Energie
De afrekening volgt zes tot acht weken na het opzeggen. En als u begin deze maand opgezegd hebt, is het logisch dat deze maand nog is geïncasseerd.
-
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Slechte ervaring met CoolBlue Energie
En wat zei Coolblue over het feit dat je niet meer kan inloggen?
Heb je sowieso wel dit eerst aan hun voor gelegd? Want als dit niet zo is dan is dit topic zinloos. Eerst de juiste stappen volgen voordat je je beklag doet.
Heb je sowieso wel dit eerst aan hun voor gelegd? Want als dit niet zo is dan is dit topic zinloos. Eerst de juiste stappen volgen voordat je je beklag doet.
Re: Slechte ervaring met CoolBlue Energie
Ik krijg sedert februari geen maandafrekeningen meer via de email. Geen duiudelijke reden waarom niet.
Vervolgens ontvang ik een jaarafrekening waar niets van klopt. Ik ben sedert juni vorig jaar nagenoeg van het gas af (alleen nog voor koken) maar men presteert het om in Q12023 een gasverbruik van ca 790m3 te berekenen. En voor het energieverbruik zijn de eindstanden over Q12023 voor het verbruik geschat en is de teruglevering op nul gesteld.
Na klacht op verzoek van Coolblue fotos opgestuurd van mijn meterstanden met daarbij screenshots van de P1 meter meegestuurd (die mijn standpunt bevestigen). En wat denk je, je hoort niets meer. Ik krijg nog veel geld terug van Coolblue energie maar ze geven niet thuis.
Bij wie kan je aangifte doen van oplichting ?
Vervolgens ontvang ik een jaarafrekening waar niets van klopt. Ik ben sedert juni vorig jaar nagenoeg van het gas af (alleen nog voor koken) maar men presteert het om in Q12023 een gasverbruik van ca 790m3 te berekenen. En voor het energieverbruik zijn de eindstanden over Q12023 voor het verbruik geschat en is de teruglevering op nul gesteld.
Na klacht op verzoek van Coolblue fotos opgestuurd van mijn meterstanden met daarbij screenshots van de P1 meter meegestuurd (die mijn standpunt bevestigen). En wat denk je, je hoort niets meer. Ik krijg nog veel geld terug van Coolblue energie maar ze geven niet thuis.
Bij wie kan je aangifte doen van oplichting ?
Re: Slechte ervaring met CoolBlue Energie
Stop je energie (no pun intended) niet in kansloze zaken. Er is helemaal geen sprake van oplichting, maar (hooguit) van wanprestatie. Je moet het dus bij de civiele rechter zoeken, en niet in de strafrechtelijke hoek.
Maar. even om de boel helder te krijgen: er wordt dus een ander (hoger) verbruik gefactureerd dan de meter aangeeft? Als dat daadwerkelijk zo is (dus: ook de termijnen die ze volgens de voorwaarden hebben om te reageren/ terug te betalen zijn versterken), zou ik ze in gebreke stellen en een korte termijn geven.
Nadien kan je (als je nog klant bent) overwegen om te gaan verrekenen, of anders middels een stornering of een MOI-melding je betalingen terug te laten boeken tot je ongeveer op het bedrag komt waar je moet zijn. Geef dat ook gewoon expliciet aan. HIermee verleg je het initiatief naar CoolBlue.
En, voor de goede orde: ik zou dit pad pas bewandelen als je zeker weet dat je in je recht staat én alle meer constructieve manieren al geprobeerd zijn.
Re: Slechte ervaring met CoolBlue Energie
https://letmegooglethat.com/?q=aangifte ... oplichting
Sja, waar zouden we nu een politie voor hebben?
Doch voordat je nat gaat bij de politie zou ik het bericht van Moneyman maar ter harte nemen.