LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spookfacturen EON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Herby1971

Spookfacturen EON

Ongelezen bericht door Herby1971 »

Op 28 april 2009 ben ik verhuisd van Houten naar Helmond. Na een aantal maanden kreeg ik een rekening binnen van EON over de maand mei wat betrekking had op mijn oude adres in Houten. Ik heb telefonisch contact opgenomen met EON en er werd me verteld dat ze inderdaad fout zijn geweest en de zaak zouden oplossen. Maandenlang heb ik niks van ze gehoord, tot ik een rekening kreeg van alle volgende maanden. Nogmaals heb ik gebeld en weer zou het opgelost worden. Vervolgens stond er een deurwaarder aan mijn deur die even het geld op wilde halen. Ik heb hem de uitschrijving van mijn oude adres laten zien en hij erkende dat dit inderdaad een fout geweest moest zijn. Een maand of wat later staat er weer een deurwaarder op de stoep met een brief over de rechtzaak die zou volgen. Wederom heb ik de papieren laten zien en hij vroeg me een brief te schrijven met de bewijzen voor de rechtbank. Dit alles hebben we doorgestuurd, maar ons werd vrolijk verteld dat dit nooit is aangekomen. Inmiddels is de uitspraak van de rechter geweest waarin dus blijkbaar totaal niet is vermeld dat ik al die tijd niet meer op dat adres woonde. De uitspraak van de rechter was dat ik dus moest betalen. Nu zijn we zover dat er loonbeslag is gelegd op mijn salaris voor iets waar ik nooit gebruik van heb gemaakt. Sterker nog; ik heb nog nooit bij EON als klant gezeten. Bij EON zeggen ze kortweg; het klopt dat het onze fout is geweest, het klopt dat heel de rechtzaak er nooit had mogen komen, maar ja, dat is nou eenmaal gebeurd en wij kunnen niet ingaan op een uispraak van de rechter. Ik sta dus met mijn rug tegen de muur en sta compleet machteloos.

Sjors_B

Re: Spookfacturen EON

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Wordt waarschijnlijk een advocaat inschakelen maar ik zou eerst een klacht indienen bij consuwijzer, en geschillencomissie energie.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Welke leverancier had je in Houten en heb je nu?
Indien je gaat verhuizen neem je de leverancier mee en wijzig je normaliter van netwerkbedrijf (Alleen als de infrastructuur op je nieuw adres ook toevallig van hetzelfde netwerkbedrijf is wijzigt het netwerkbedrijf niet). Aan het einde van je verhaal staat dat je nog nooit met EON te maken hebt gehad. Verder heb je diverse keren je gelijk gehad o.a. van EON en van twee deurwaarders. Daarbij kun je met je eerdere en huidige rekeningen van je voormalige en huidige leverancier/netwerkbedrijf aantonen dat je met EON niets te maken hebt. Het lijkt mij stug dat je omdat een rechtszaak is geweest met foutieve gegevens je zou moeten betalen aan EON terwijl deze ook nog aangeven dat de rechtszaak nooit had mogen komen en zij hiertegen niet kunnen ingaan.
Bovendien maakt het ook nog verschil uit welke rechtszaak dit is geweest, een strafrechtelijke of een civielrechtelijke? Naar mijn mening sta je niet met de rug tegen de muur en ben je ook niet machteloos, maar zou ik in jouw situatie een gepeperde aangetekende brief schrijven met genoegdoening erin en indien je rechtsbijstand hebt deze inschakelen. Mogelijk is de Geschillencommissie hierin ook nog een partij i.v.m. de kosten die je voor dit op te lossen hebt moeten maken.

Herby1971

h@rm@n schreef:Welke leverancier had je in Houten en heb je nu?
Indien je gaat verhuizen neem je de leverancier mee en wijzig je normaliter van netwerkbedrijf (Alleen als de infrastructuur op je nieuw adres ook toevallig van hetzelfde netwerkbedrijf is wijzigt het netwerkbedrijf niet). Aan het einde van je verhaal staat dat je nog nooit met EON te maken hebt gehad. Verder heb je diverse keren je gelijk gehad o.a. van EON en van twee deurwaarders. Daarbij kun je met je eerdere en huidige rekeningen van je voormalige en huidige leverancier/netwerkbedrijf aantonen dat je met EON niets te maken hebt. Het lijkt mij stug dat je omdat een rechtszaak is geweest met foutieve gegevens je zou moeten betalen aan EON terwijl deze ook nog aangeven dat de rechtszaak nooit had mogen komen en zij hiertegen niet kunnen ingaan.
Bovendien maakt het ook nog verschil uit welke rechtszaak dit is geweest, een strafrechtelijke of een civielrechtelijke? Naar mijn mening sta je niet met de rug tegen de muur en ben je ook niet machteloos, maar zou ik in jouw situatie een gepeperde aangetekende brief schrijven met genoegdoening erin en indien je rechtsbijstand hebt deze inschakelen. Mogelijk is de Geschillencommissie hierin ook nog een partij i.v.m. de kosten die je voor dit op te lossen hebt moeten maken.

In Houten kreeg ik mijn energie van Energie Direct. Vorig jaar ben ik bij een vriendin in Helmond ingetrokken. Zij had en heeft nog steeds energie van Essent. Inmiddels hebben we vandaag al een brief geschreven aan zowel Radar, Consuwijzer, Kassa, de directie van E.ON, de betreffende gerechtsdeurwaarder en DTE. Knap frustrerend allemaal. Als dit niks oplevert ben ik bang dat ik inderdaad een advocaat in moet schakelen. Het is gewoon diefstal!! Ze innen onterecht geld van me voor iets waar ik nooit gebruik van heb gemaakt.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Met de brief aan Consuwijzer, DTE en natuurlijk EON heb je een goede stap gezet. Je kunt natuurlijk altijd met de eindafrekening van Energie Direct van je adres in Houten aantonen dat EON fout zit. Feitelijk is het belachelijk dat jij hierin actie moet ondernemen voor iets waar je uiteindelijk niets mee te maken hebt. Maar met de slogan op de site van EON: "Het voordeel van Europa's grootste: lage tarieven en betrouwbare service" moet het goed komen.

Herby1971

Gisteren hebben we telefoon gekregen van E.on dat alles is rechtgetrokken. Heeft bijna een jaar gekost, maar het is dan ook eindelijk gelukt! Bedankt voor de reacties!

Gesloten