Wat ik vreemd vind, is dat ik niemand hoor over de extreme steiging van de kosten van de stadsverwarming (Essent, Breda).
Je hebt geen keus, zit er aan vast, en dan voert Essent even de volgende wijziging door:
Vast bedrag warmte :
2002 : 229,31 Euro
2003 : 263,46 Euro
Stijging van 34,15 Euro (14,9 %)
Prijs per eenheid (GJ) :
2002 : 10,50 Euro
2003 : 17,41 Euro
Stijging van 6,91 Euro (65,8 %)
Met deze prijssteiging is geen rekening gehouden in de berekende voorschotten, en met ongeveer hetzelfde verbruik als vorig jaar, krijg ik toch een forse eindafrekening. Het grootste deel van deze eind afrekening wordt veroorzaakt (90%) door de prijssteiging van de stadsverwarming.
Mag Essent nu zomaar het verschuldigde bedrag in eenmaal opeisen, terwijl ze de voorschotten vorig jaar zelf verkeerd berekend hebben?
Hoe kunnen ze verklaren dat de prijzen met bijna 66% gestegen zijn?
Tijd voor een boilertje, of extra dekentje ... er warm bijzitten wordt nu wel heel erg duur!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stadsverwarming : +66% !
Re: Stadsverwarming : +66% !
je zou eens uit kunnen zoeken of deze verhoging reeel is. De gemeente heeft vaak voorwaarden gesteld aan het energiebedrijf. Nuon moet bijvoorbeeld voor sommige stadsverwarmingsprojecten een vergelijk maken tussen huizen met en zonder stadsverwarming. Een stijging van de gasprijs resulteert dan ook in een stijging van de warmteprijs.
Eneco is ook wel eens een keer de fout in gegaan door voor het rendement van een gastoestel een factor te gebruiken die in de jaren 70 gebruikelijk was
Mogelijk is ook de jaarlijkse stijging van de tarieven aan voorwaarden gebonden maar zijn ze dit bij Essent voor het gemak even vergeten; bij zo'n groot bedrijf kan een foutje gebeuren nietwaar !?
Eneco is ook wel eens een keer de fout in gegaan door voor het rendement van een gastoestel een factor te gebruiken die in de jaren 70 gebruikelijk was
Mogelijk is ook de jaarlijkse stijging van de tarieven aan voorwaarden gebonden maar zijn ze dit bij Essent voor het gemak even vergeten; bij zo'n groot bedrijf kan een foutje gebeuren nietwaar !?
Goed zo Roel ik ben het helemaal met je eens en laten we het dan ook even over de zogenaamde GROENE stroom hebben deze zou volgens Essent niets duurder zijn dan de gewone stroom maar wat schets mijn verbazing hier betaal je (in mijn geval) zo'n € 64,00 per jaar meer voor!
Mijn berekening ziet er als vo;gt uit:
2001 maandelijks bedrag van € 95,00 teruggaven € 170,00
2002 maandelijks bedrag van € 95,00 teruggaven € 140,00
2003 maandelijks bedrag van € 95,00 BIJBETALEN €573,00
Want is dan de uitleg van zo'n muts van klantenservice Ja!!
we hebben in het voorjaar van 2002 erg strenge koude gehad voor een lange periode. ! Welke lange periode en zouden we die dan nooit eerder hebben gehad?
Ikzelf ben er groot voorstander voor om tegen Essent te zeggen,
dat ze eerst maar eens moeten komen met een aannemelijke uitleg naar hun (gedwongen) klanten toe hoe zij werkelijk aan deze berekeningen komen.Eerder moeten de mensen als "blok" zeggen dat we niet betalen.
Mijn berekening ziet er als vo;gt uit:
2001 maandelijks bedrag van € 95,00 teruggaven € 170,00
2002 maandelijks bedrag van € 95,00 teruggaven € 140,00
2003 maandelijks bedrag van € 95,00 BIJBETALEN €573,00
Want is dan de uitleg van zo'n muts van klantenservice Ja!!
we hebben in het voorjaar van 2002 erg strenge koude gehad voor een lange periode. ! Welke lange periode en zouden we die dan nooit eerder hebben gehad?
Ikzelf ben er groot voorstander voor om tegen Essent te zeggen,
dat ze eerst maar eens moeten komen met een aannemelijke uitleg naar hun (gedwongen) klanten toe hoe zij werkelijk aan deze berekeningen komen.Eerder moeten de mensen als "blok" zeggen dat we niet betalen.
Uitleg hebben ze je allang gegeven door middel van advertenties in lokale kranten en eventueel op hun website waarin gemeld wordt wat de prijs en de prijsstijgingen van gas, water en licht op dat moment is.
Verder had je op het moment dat de meteropnemer langskwam ook eens even mee kunnen schrijven - ja, die meter zit er ook voor jouw controle - en deze meterstanden en de periode waarop deze waarden betrekking hebben vergelijken met de waarden van vorig jaar.
Is dit allemaal te veel moeite voor je en klopt de meterstand verder dan moet je gewoon niet lopen te zeuren!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hebben ze tenminste tijd over voor klanten die echt serieuze problemen hebben.
Verder had je op het moment dat de meteropnemer langskwam ook eens even mee kunnen schrijven - ja, die meter zit er ook voor jouw controle - en deze meterstanden en de periode waarop deze waarden betrekking hebben vergelijken met de waarden van vorig jaar.
Is dit allemaal te veel moeite voor je en klopt de meterstand verder dan moet je gewoon niet lopen te zeuren!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hebben ze tenminste tijd over voor klanten die echt serieuze problemen hebben.