LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stadsverwarming: defecte meter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
anoad

Stadsverwarming: defecte meter

Ongelezen bericht door anoad »

In ons nieuwe huis werkt een metertje op één van de radiatoren niet. Heeft iemand ervaring hoe het Energiebedrijf (ENECO?) hier mee omgaat? Hoe weet ik de stand sinds de laatste opname?

Verder heb ik eens gelezen dat er een natuurlijke verdamping plaatsvindt die Eneco niet in rekening zou moeten brengen. Graag hoor ik daar meer over.

Gast

Re: Stadsverwarming: defecte meter

Ongelezen bericht door Gast »

ik begrijp dat je daar net woont.
Als het goed is moet je je beginstand op papier hebben staan.

Mohawkmarcje

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Tja... de oude meetmethode ging via verdampingsmeters. In theorie hield dit in dat de vloeistof in het metertje verdampt alsje de verwarming aanzet: hoe meer er verdampte, hoe meer je had verbruikt.

In de praktijk kwam het er op neer dat als de zon op je metertje scheen op een warme dag, de vloeistof ook verdampte. Ook kon je het verdampen verminderen door een natte handdoek ovr je kachel te hangen. Heel onbetrouwbaar dus, maar niet te controleren. Het energiebedrijf kan niet veel anders dan het simpelweg in rekening brengen, met alle gevolgen vandien.

Er zijn nu nieuwe metertjes die niet met vloeistof werken. Deze electronische metertjes zijn betrouwbaarder. Maar stadsverwarming blijft een ramp: het is moeilijk te controleren en het is zeer zeker DUURER dan gewoon stoken via gas.

anoad

Ongelezen bericht door anoad »

Ik woon er nu 3/4 jaar maar kom er net achter dat één van de metertjes het niet doet. Is het handig om dit te melden bij Eneco?

Aangezien ik geen idee heb hoe zo'n meterje werkt, wat de gegevens die erop staan precies betekenen, heb ik ook geen beginstanden. Erg stom, besef ik nu. Er lijkt wel iets in te staan op datum. Kan iemand dit uitleggen?

Mohawkmarcje

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Nou werk ik toevallig bij Eneco, dusss... Ik zou zeggen: ogenblikkelijk melden bij de storingsdienst, dan kunnen zij verder kijken. Zo'n defecte meter moet vervangen worden, anders krijg je een verkeerde afrekening, en daar schieten zowel jij als Eneco nix mee op.

Gesloten