LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stedin doet vreemd

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Bisonkit
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2012 15:16

Stedin doet vreemd

Ongelezen bericht door Bisonkit »

Goeiedag allen,

Vorig jaar in Oktober ben ik van energieleverancier gewisseld.
Van Eneco naar Nuon.
Heb toen keurig van Eneco een eindafrekening afgehandeld gekregen.
Sindsdien betaal ik elke maand automatisch aan Nuon.

Week geleden 2 rekeningen gekregen(gas+licht) van Stedin.
Of ik maar zo goed wil zijn de beide bedragen betreffende transportkosten etc. etc. vóór 29 April as aan Eneco te voldoen! Giro 5115 dus!

Als antwoord op mijn email aan Stedin hoe dat nu zit kreeg ik als reden dat Eneco mij opnieuw aangemeld had als klant per 27 Januari 2012. ???

Heb ook Nuon 'n mail gestuurd maar nog geen antwoord.

Wie weet raad?

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Stedin doet vreemd

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Bisonkit,

Op dit forum schrijft u dat u vorig jaar in oktober bent overgestapt naar Nuon. Toch ontvangt u van Stedin rekeningen voor de transportkosten met het verzoek deze aan ons te betalen. Volgens Stedin hebben we u opnieuw aangemeld als klant.

Ik begrijp dat het ontvangen van de rekeningen en de informatie van Stedin dat u weer klant bent bij ons voor verwarring zorgt. Graag kijk ik voor u na of dit inderdaad het geval is. Stuurt u mij uw contactgegevens via [email protected].

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Hosnia, medewerkster Eneco

Bisonkit
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2012 15:16

Re: Stedin doet vreemd

Ongelezen bericht door Bisonkit »

Eneco mdw schreef:
...Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Hosnia, medewerkster Eneco
Snelle reactie!
Email onderweg!

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Stedin doet vreemd

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Bisonkit,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u vragen heeft over uw overstap van Eneco naar Nuon.

U heeft ons hierover een e-mail gestuurd, waarop u nog geen reactie heeft ontvangen.

Wilt u meer informatie? Dan zoek ik dit graag voor u uit . U kunt een e-mail sturen naar [email protected], met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik telefonisch contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Masja
Nuon Webcare

Stedin
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 feb 2012 16:05

Re: Stedin doet vreemd

Ongelezen bericht door Stedin »

Beste,
Ik begrijp dat er onduidelijkheid is over uw leverancier en aan wie u welke kosten betaalt.

Stedin is uw netbeheerder. Ongeacht of u een contract bij Eneco of Nuon heeft, zult u dus altijd ook een overeenkomst met Stedin hebben.

De financiele afhandeling van de transportkosten is afhankelijk van welke leverancier u heeft. Heeft u een contract bij Nuon, dan betaalt u de transportkosten apart aan Eneco Services (Stedin heeft haar financiele administratie uitbesteed aan Eneco Services). Heeft u een contract bij Eneco, dan betaalt u zowel de energiekosten als transportkosten aan Eneco Services.

Mocht u vragen hebben dan ontvang ik graag uw contactgegevens via een prive bericht.

Claudia
Stedin Klantenservice

Bisonkit
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2012 15:16

Re: Stedin doet vreemd

Ongelezen bericht door Bisonkit »

Stedin schreef:Beste,
Ik begrijp dat er onduidelijkheid is over uw leverancier en aan wie u welke kosten betaalt.

Stedin is uw netbeheerder. Ongeacht of u een contract bij Eneco of Nuon heeft, zult u dus altijd ook een overeenkomst met Stedin hebben.

De financiele afhandeling van de transportkosten is afhankelijk van welke leverancier u heeft. Heeft u een contract bij Nuon, dan betaalt u de transportkosten apart aan Eneco Services (Stedin heeft haar financiele administratie uitbesteed aan Eneco Services). Heeft u een contract bij Eneco, dan betaalt u zowel de energiekosten als transportkosten aan Eneco Services.

Mocht u vragen hebben dan ontvang ik graag uw contactgegevens via een prive bericht.

Claudia

Hieruit begrijp ik dat ik momenteel met 3 rekening-genererende firma's te maken hebt en dat vind ik 2 teveel.

Liever heb ik all in one zoals bij Eneco en overweeg ernstig om weer terug te gaan mits zij een aannemelijk aanbod hebben
Stedin Klantenservice

gaslichtwebcare
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2012 10:13

Re: Stedin doet vreemd

Ongelezen bericht door gaslichtwebcare »

Vrijwel elke leverancier biedt een factuur aan volgens het zogeheten 'leveranciersmodel'. Dit betekent dat uw energieleverancier voor u de kosten van de netbeheerder (in uw geval Stedin) int. Eneco, Nuon en Essent faciliteren dit echter nog niet in alle regio's.

Kortom: wanneer u in Stedin-gebied woont, kunt u naar vrijwel elke leverancier overstappen en ontvangt u weer één energierekening waarop ook uw netwerkkosten verrekend worden. Hiervoor hoeft u niet specifiek naar Eneco over te stappen.

Vervreemdeling
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59

Re: Stedin doet vreemd

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

gaslichtwebcare schreef:Vrijwel elke leverancier biedt een factuur aan volgens het zogeheten 'leveranciersmodel'. Dit betekent dat uw energieleverancier voor u de kosten van de netbeheerder (in uw geval Stedin) int. Eneco, Nuon en Essent faciliteren dit echter nog niet in alle regio's.

Kortom: wanneer u in Stedin-gebied woont, kunt u naar vrijwel elke leverancier overstappen en ontvangt u weer één energierekening waarop ook uw netwerkkosten verrekend worden. Hiervoor hoeft u niet specifiek naar Eneco over te stappen.

Correctie: Essent hanteert wel het leveranciersmodel. Ik woon zelf in het Stedin-gebied, en via Essent betaal ik mijn transportkosten elke maand.

Overigens moet dit binnenkort verleden tijd: De overheid heeft een wet aangenomen waarin staat dat het netwerkgedeelte en de leveringskosten op 1 nota moeten staan, en dat de nota`s duidelijker moeten worden. Dan geldt dat ook voor de NUON. Dus dat is even afwachten denk ik dan.

Gesloten