LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stedin Stroomstoring

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ben Janzen

Stedin Stroomstoring

Ongelezen bericht door Ben Janzen »

Sinds de liberalisering van het stroomnet in Nederland is het er niet beter op geworden. De ene stroomstoring na de ander. En ja, ook ik moets er een keer aan geloven. 30 Januari 2012 belde me vrouw, stroom ligt eruit". Bij thuis komst na een dag werk was er weer stroom. Tja, alleen door het inschakelen van de spanning door de firma Stedin was mijn CV met terugwininstallatie doorgebrand. De volgende dag kwam er een monteur langs van het bedrijf waar wij jaarlijks onze installatie door laten onderhouden. Na 3 dagen werkte het weer. Op een klein detail na. Een onderdeel bleef klachten geven dat werd na een week vervangen. Totale kosten een dikke duizend euro lichter. Dus als ontwetende consument een brief gestuurd naar Stedin met een claim en klacht. Stedin grrot en macht stuurt een brief. Met andere woorden u heeft pech. Een brief met een onderbouwing van de gediplomeerde electromonteur die voldoet aan alle ISO normen wat de oorzaak was van de storing wrd zo van tafel geveegd. Ik als kleine nietige particulier die geen juridiche afdeling heeft sta nu dus machteloos. Ik heb geen rechtbijstand verzekering. Maar ik laat me niet klein maken. Ik zoek de media om hier de grote bedrijven eens tot de orde te roepen wij het " klootjes" volk zijn altijd de dupe van dit soort monsterbedrijven die een enorme machtpositie hebben. die geld en macht hebben om alles te vertragen en te manipuleren. Ben het zat. Wie heeft ook problemen met dit soort monsterbedrijven. Plaats het op de TROS RADAR forum.

h@rm@n

Re: Stedin Stroomstoring

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Net in voorgaande topic “Water afnemen bij de concurrent? Liberaliseren?” nog geschreven dat mbt water hopelijk géén liberalisering gaat komen. Ook hoop ik dit mbt het transport en infrastructuur van elektriciteit en gas, want dan zijn we aan de “goden” overgeleverd.
Namelijk van `liberalisering` is sprake als de overheid beperkingen om tot een bepaalde markt toe te treden opheft en dus concurrentie toestaat.
Maw er heeft helemaal géén liberalisering van het stroomnet (transport/infrastructuur) plaats gevonden. Wel mbt de levering van energie heeft er verandering plaats gevonden en kan men zelf uitmaken welke energieleverancier men kiest.
En wat schade betreft bij een stroomstoring kan men een claim bij het netwerkbedrijf neerleggen. Alleen deze zaken zijn geregeld in de voorwaarden van de netwerkbedrijven. Deze zou ik eerst opvragen en bekijken of je mbt tot jouw schade Stedin aansprakelijk kunt stellen en deze gegrond is.
Ook kun je overwegen om de Geschillen Commissie Energie in te schakelen.
En voor de toekomst is een rechtsbijstandverzekering, ook voor andere dingen, te overwegen. :idea: Je opmerking “als onwetende consument” kan ik me voorstellen. Maar kijk eens op internet als je eoa download dan moet je in de regel aangeven of je akkoord gaat met de voorwaarden en lees je die altijd door, of denk je zo’n vaart zal het wel niet lopen. Dus met het aangaan van je aansluiting ben je akkoord gegaan met de regels van, in dit geval, Stedin. Succes.

oma1

Re: Stedin Stroomstoring

Ongelezen bericht door oma1 »

In verband met een grote stroomstoring in Rotterdam op 22-01-2012 zou ik van Stedin 35 euro retour krijgen. Tot nu toe heb ik, na vele telefoontjes, nog steeds niets van ze gekregen. Zijn er nog meer mensen die hier tegenaan lopen? Ik ben benieuwd naar uw ervaringen, en vraag me of alle beloofde compensatie daadwerkelijk uitbetaald wordt.

Gesloten