LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stilzwijgend verlengen van nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
tommy maddox

stilzwijgend verlengen van nuon

Ongelezen bericht door tommy maddox »

hallo, ik heb een vraag.
mag nuon zomaar stilzwijgend je contract voor vaste stroom prijzen verlengen?
heb begin december een brief gekregen van de nuon of ik mijn stroom prijs voor meerdere jaren wilde vast zetten.
zag alleen de kop en had er dus geen zin in en dacht als je niet reageerd dan word het dus wel stopgezet.
MOOI NIET DUS, als je niet reageerd bij de nuon word het contract dus gewoon weer voor een jaar verlengd.
je moet de antwoordkaart terug sturen en een keuze maken, 1jaar vast . 3 jaar vast , 5 jaar vast en als laatste keus , stopzetten van de vaste stroomprijs
belachelijk lijkt mij en dus een vorm van stilzwijgend verlengen.
mag dit zo maar?

Pobox '67

Re: stilzwijgend verlengen van nuon

Ongelezen bericht door Pobox '67 »

Sinds 2010 is er geloof ik een nieuwe wet die bepaald dat verlengen mag, mits kenbaar gemaakt, maar dan met een opzegtermijn van een maand. (soms 2)

geld ook voor ADSL of telefoon. Dus loopt je contract af kan het niet met eenzelfde periode automatisch verlengt worden.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tommy maddox schreef:hallo, ik heb een vraag.
mag nuon zomaar stilzwijgend je contract voor vaste stroom prijzen verlengen?
heb begin december een brief gekregen van de nuon of ik mijn stroom prijs voor meerdere jaren wilde vast zetten.
zag alleen de kop en had er dus geen zin in en dacht als je niet reageerd dan word het dus wel stopgezet.
MOOI NIET DUS, als je niet reageerd bij de nuon word het contract dus gewoon weer voor een jaar verlengd.
je moet de antwoordkaart terug sturen en een keuze maken, 1jaar vast . 3 jaar vast , 5 jaar vast en als laatste keus , stopzetten van de vaste stroomprijs
belachelijk lijkt mij en dus een vorm van stilzwijgend verlengen.
mag dit zo maar?
Dat is geen vorm van stilzwijgend verlengen.
Ik heb dezelfde brief ook gehad en er staat duidelijk in:
'Als u geen keuze maakt dan wordt uw contract met een jaar verlengd, conform de leveringsvoorwaarden. U betaald dan de vaste prijs voor één jaar, zoals vermeld op het antwoordformulier.'
Dus niets stilzwijgend, je moet gewoon je post goed lezen.

Pobox '67

Ongelezen bericht door Pobox '67 »

volgens mij is dat dus juist niet rechtsgeldig.
Het moet juiste zo zijn dat een bedrijf kenbaar moet maken dat het contract ten einde loopt en wordt verlengd. Als het wordt verlengd (door in dit geval niet te reageren) geld er een opzegtermijn van een maand (soms 2 maanden)

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Dit is niet stilzwijgend verlengen. U hebt voordat uw bestaande contract afliep een duidelijk schrijven ontvangen (ruim een maand voordat uw bestaande contract afloopt) waarin u uw keuze dient aan te geven.
Wel verlengen (zoja met welke termijn) of Niet verlengen.
Indien u niets van u laat horen, dan wordt een contract met 1 jaar verlengd. Immers, u zegt niets bijtijds op.
U hebt alleen de kop gelezen en niet de inhoud. Verder, lees de voorwaarden op uw bestaande contract. Daarin staan de voorwaarden ook duidelijk vermeld.
Alsmede de brief.
Kortom, handje in eigen boezem steken en de post in het vervolg, ook al hebt u geen zin, gewoon lezen!

Gesloten