Waarom moet de netbeheerder daar iets mee doen? Als er bijvoorbeeld een draad naar de buren ligt, kun je die aansprakelijk stellen
Stroomverbruik bij ouders vertienvoudigd door stroomlek in tuin
Re: Stroomverbruik bij ouders vertienvoudigd door stroomlek in tuin
1) Ik heb nergens het woord "moet" gebruikt.16again schreef: ↑21 apr 2023 18:17Waarom moet de netbeheerder daar iets mee doen? Als er bijvoorbeeld een draad naar de buren ligt, kun je die aansprakelijk stellen
2) Ik heb gezegd "kan" die wellicht iets doen. Namelijk de aftapper aanpakken.
3) 1) en 2) in acht nemend zeg ik daarmee nog steeds niks over TS die daarmee niet zou hoeven te betalen, zoals in het stuk staat dat je niet hebt gequote.
-
Het doorleveren aan een derde is niet toegestaan. Formeel zou een netbeheerder hier actie op ondernemen. Zij zijn dit niet verplicht en het is ook niet afdwingbaar.
Eerste actie is nu de kabel opgraven. Kijken wat voor kabel is gebruikt (misschien wel tweelingsnoer...?) en kijken waar het probleem zit, aftakking, beschadiging of toch iets anders.
Dan heb je de oorzaak, en kunnen wij hier verder nadenken, zonder allerlei giswerk en informeel geneuzel.
Dan heb je de oorzaak, en kunnen wij hier verder nadenken, zonder allerlei giswerk en informeel geneuzel.
Bij doorleveren denk ik dat dit gebeurd met medeweten van degene die de aansluiting betaald. Waar hier geen sprake van is.
-