LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stroomverbruik

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Medewerker meetbedrijf
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2005 14:15

Re: Stroomverbruik

Ongelezen bericht door Medewerker meetbedrijf »

Hallo Paul,

Als er werkelijks niets is veranderd in de aangesloten apparatuur (dus geen waterbed gekocht in 2005 ofzo) dan heb je een redelijke kans dat de meter defect is. Ik zou de meter op kosten van ongelijk laten ijken (mits je daadwerkelijk de hoge verbruiken niet kunt verklaren).

Je kunt het meetbedrijf verzoeken om de meter te vervangen ivm je twijvels aan de meter. Mocht het meetbedrijf dit doen dan is het raadzaam om - zoals the winner ook schrijft - aan te geven dat je een herberekening wilt indien de nieuwe meter wel het juiste (lagere) verbruik weergeeft.

Veel succes,

MV

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Stroomverbruik

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Er blijken ook mensen te zijn met een raadzaam en goed advies!
Het advies van de medewerker als opgemeld is iets om wat mee te doen.

Chanmaster

Alter naief
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2006 23:10

Re: Stroomverbruik

Ongelezen bericht door Alter naief »

Nou, ik vond het ook een goed advies van The Winnar.

hansjepansjekevertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2006 10:28

Re: Stroomverbruik

Ongelezen bericht door hansjepansjekevertje »

ik kan me helemaal vinden in de frustraties van paul heerlen. Ik ontving van essent een afrekening 2005 waaruit een kwh-verbruik blijkt van 18.500 kwh (2003 en 2004: 4200 en 4600 kwh). Ik kweek ook geen plantjes en heb ook geen extra apparaten in huis gehaald. Mijn voorschot is nu,geloof het of niet, 439 euro per maand! mijn gasverbruik is wel gehalveerd. de administratie is daar een puinhoop: mijn oude afrekeningen stuurde essent naar mijn oude woonadres waar ik al 8 jaar weg ben. zie dit bastion maar eens te kraken! :twisted:

Medewerker meetbedrijf
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2005 14:15

Re: Stroomverbruik

Ongelezen bericht door Medewerker meetbedrijf »

@ hansje..

Een jaarverbruik van 18.500 kWh. Nog even en je hebt een grootverbruikmeting nodig :lol: .

Ik zou hier zeker werk van maken => IJking op kosten van ongelijk!

MV

Willempie01
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 nov 2005 10:04

Re: Stroomverbruik

Ongelezen bericht door Willempie01 »

Neem elke week je verbruik op zodat je kunt zien wat je verbruikt, bekijk de verschillen per week en vergelijk die met elkaar.
Zie je grote verschillen dan moet je je afvragen wat je die week allemaal aan elektrische apparten hebt gebruikt.
Weet je trouwens zeker dat je buren niet over jouw meter aftappen?

paulheerlen
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 feb 2006 10:27

Re: Stroomverbruik

Ongelezen bericht door paulheerlen »

Dat vraag ik me serieus af ja, aangezien ik zowel links als ook rechts van me studentenkamerverhuur heb zitten.
Alleen hoe kan ik erachter komen of ze ook stroom aftappen, heb al een keer alle apparaten uitgetrokken en toen brandde de lamp niet, maar om zeker te zijn zou ik dit langere tijd moeten doen.
Of iemand die verstand heeft ernaar laten kijken natuurlijk, ben nu aan het informeren hieromtrent, of iemand bij me in de buurt, heerlen dus eens de boel kan komen controleren.
Een bedrijf vraagt nl wat veel.

paul

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Stroomverbruik

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Paul.

Er bestaan een aantal opties welke niet vanzelf sprekend zijn en daarom nader onderzocht dienen te worden.
De meest voor de hand liggende optie is dat U te maken hebt met een fout in de administratie bij Essent.
De volgende optie is Er wordt inderdaad voor Uw rekening stroom afgetapt door derden.

De eerste optie zal eerst uitgezocht moeten worden.
Scan Uw jaarafrekeningen, dek daarbij Uw adres af, dat ben ik niet nodig wel Uw klatnummer en achternaam om te verifiëren.
Zend de scan naar ons E-mailadres, klik op mijn naam achter het topic en vervolgens op de mail.

Alle jaarafrekeningen waarover U beschikt zijn van belang indien deze betrekking hebben op het zelfde verbruikadres.

Vr. groet, Chanmaster

paulheerlen
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 feb 2006 10:27

Re: Stroomverbruik

Ongelezen bericht door paulheerlen »

Hallo chanmaster,

Het is vriendelijk van U aangeboden om de rekeningen te controlleren, er zit echter geen fout bij de administratie van Essent aangezien ik de standen zelf heb doorgegeven en ook genoteerd.Deze kwamen overeen met de standen die op de rekening staan.
Wat wel opvallend is, is dat het verbruik verdubbeld is na het plaatsen van de nieuwe meter, dus daar zou een oorzaak kunnen liggen.
Essent stuurde me een paar keer van het kastje naar de muur toen ik ze vroeg of de meter gecontrolleerd kon worden, en het argument dat ik het zwaarst vind wegen is dat ik 180 euro moet betalen indien het niet aan de meter zou liggen.
Het bedrijf dat de meter controlleerd is volgens mij ook dezelfde als het bedrijf dat ze plaatst, vraag me af hoe ze dan controlleren of de meter inderdaad niet goed geijkt is.
Verder heb ik het vermoeden dat de verwarmingsketel, drie jaar oud overigens veel stroom verbruikt, heb hiervoor een cost control meter aangeschaft, gezien mijn 'technisch inzicht' ben ik hier nog even mee aan het stoeien.

mvg paul

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Stroomverbruik

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Oké, Paul, prima zo! Als ik iets voor U kan doen, al zal het een ondersteundend asvies zijn, dan verneem ik graag van U.

Vr. groet, Chanmaster.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Stroomverbruik

Ongelezen bericht door puma73 »

Mensen,

Geef nooit privegegevens aan iemand die je niet kent, wees verstandig.

Gesloten