Sungevity -> Guidion inspectie zonnepanelen
Sungevity -> Guidion inspectie zonnepanelen
Vorige week een brief, vandaag een mail en een sms van Sungevity/Guidion want ik moet een inspectie afspraak maken voor mijn zonnepanelen installatie. Want: "Waarom is dit belangrijk?
Bij sommige installaties kan het voorkomen dat draden niet volledig zorgvuldig zijn aangedraaid, wat in een uitzonderlijk geval kan leiden tot kortsluiting, brand of elektrische schok. Onze monteurs zullen deze risico’s controleren en indien nodig verhelpen".
Nu heb ik de installatie in 2013 laten aanleggen door NUON/BAM en is deze is daarna door een gecertificeerd inspecteur gecheckt en weet Vattenfall klantenservice van niets. En Sungevity is hier nooit bij betrokken geweest. Hoe komen ze aan mijn gegevens (adres, telefoonnummer en mail) en hebben meer mensen hier last van?
Bij sommige installaties kan het voorkomen dat draden niet volledig zorgvuldig zijn aangedraaid, wat in een uitzonderlijk geval kan leiden tot kortsluiting, brand of elektrische schok. Onze monteurs zullen deze risico’s controleren en indien nodig verhelpen".
Nu heb ik de installatie in 2013 laten aanleggen door NUON/BAM en is deze is daarna door een gecertificeerd inspecteur gecheckt en weet Vattenfall klantenservice van niets. En Sungevity is hier nooit bij betrokken geweest. Hoe komen ze aan mijn gegevens (adres, telefoonnummer en mail) en hebben meer mensen hier last van?
- Thijs124
- Waarschuwingen: 1
Beste antwoord
Gekozen door JanvanV
Re: Sungevity -> Guidion inspectie zonnepanelen
Ik heb er 9 in een string volgens mij. Drie jaar geleden was de omvormer kapot. Installateur bestaat niet meer. Ik heb 3 zonnepanelen installateurs en 3 electriciens benaderd. Niemand wil werken aan een installatie die door anderen is gemaakt. Ja, alles eraf en alles nieuw. Dus zelf een nieuwe omvormer geïnstalleerd. 400 euro en betere opbrengst door nieuwe technieken.
Vraag het ze, zou ik zeggen.
Een heel simpele verklaring kan zijn dat Sungevity de onderaannemer van BAM was en dat zij dus daadwerkelijk de panelen (voor NUON/BAM) geplaatst hebben. En Guidion is de technisch servicepartner van Sungevity.
Maar nogmaals, dat kunnen ze je ongetwijfeld prima zelf vertellen - als er al niet iets over in de brief staat.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 22 jan 2025 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
JanvanV
vindt dit leuk
Lees eens goed de hele brief door. Het is prima mogelijk dat dit reclame is of een soort van acquisitiefraude, waarmee een afspraak gelijk een contract betekent.
Hoe komen ze aan jouw gegevens? Die zijn niet zo moeilijk bij elkaar te sprokkelen in deze tegenwoordige tijd.
Hoe komen ze aan jouw gegevens? Die zijn niet zo moeilijk bij elkaar te sprokkelen in deze tegenwoordige tijd.
JanvanV
vindt dit leuk
En de vraag wie geeft de opdracht hiertoe en vooral wie betaalt dit?
Het zal niet goedkoop zijn. De stekkers zitten onder de panelen. Ik weet dat er een periode is geweest dat er niet passende stekkers zijn gebruikt. Twee verschillende merken zogenaamde universele stekkers die in gemixte gebruik slechte verbindingen hadden. Goede monteurs gebruiken maar een merk.
Het zal niet goedkoop zijn. De stekkers zitten onder de panelen. Ik weet dat er een periode is geweest dat er niet passende stekkers zijn gebruikt. Twee verschillende merken zogenaamde universele stekkers die in gemixte gebruik slechte verbindingen hadden. Goede monteurs gebruiken maar een merk.
JanvanV
vindt dit leuk
Vattenfall weet van niets, Guidion heeft me door verbonden en Sungevity was een bijzondere ervaring want die dachten bij mij te hebben geinstalleerd maar dat was BAM. Na een korte ruggespraak werd het verhaal dat er een monteur is geweest die een aantal installaties niet goed heeft gedaan en daarom controleren ze alles want ze werken/werkten samen met BAM. BAM heeft bij mij twee ZZP'ers gestuurd, installatie draait nu al 11 jaar en is toen geinspecteerd door een gecertificeerd inspecteur. Dus ja, als er iets niet goed zou zijn dan hadden we het allang gemerkt.
Misschien gaat het hierover? Destijds heb ik dit wel gevolgd.
https://www.woningadvies.nu/connectoren ... akbranden/
JanvanV
vindt dit leuk
Dat probleem is van veel recenter datum dan de panelen van TS, die er al lang liggen. Als ik de reactie van TS zo lees, dank ik dat mijn eerste inschatting aardig klopte (en er dus niets aan de hand is).
Dat kan, ik heb 3 x 4 met 2 strings met de omvormer dichtbij de dakdoorvoer. Dank je voor de link.Thijs124 schreef: ↑22 jan 2025 16:25Misschien gaat het hierover? Destijds heb ik dit wel gevolgd.
Ik heb er 9 in een string volgens mij. Drie jaar geleden was de omvormer kapot. Installateur bestaat niet meer. Ik heb 3 zonnepanelen installateurs en 3 electriciens benaderd. Niemand wil werken aan een installatie die door anderen is gemaakt. Ja, alles eraf en alles nieuw. Dus zelf een nieuwe omvormer geïnstalleerd. 400 euro en betere opbrengst door nieuwe technieken.
Dat zeggen ze. Maar ik voel er niets voor een derde partij aan een installatie te laten komen die al 11 jaar probleemloos draait. Plus het feit dat Sungevity de relatie met mijn installateur (Nuon - BAM) niet kon uitleggen.
Thijs124
vindt dit leuk
Echt veel sterren krijgen ze niet. Iemand vraagt wanhopig waarom nul sterren niet gegeven kan worden.
https://nl-be.trustpilot.com/review/sungevity.nl
JanvanV
vindt dit leuk
Als ik het goed begrijp heeft Nuon/BAM destijds de installatie aangelegd en is Vattenfall uw huidige leverancier. Waarom zou Sungevity als niet-betrokken partij dan een onderhoudsopdracht geven aan Guidion? Als Sungevity dat niet heel goed en heel duidelijk kan uitleggen, zou ik nooit instemmen met een afspraak.
Het lijkt er meer op dat er een fout is gemaakt met adressenbestanden; mogelijk zaten uw gegeven in een (ooit) aangekocht bestand met “sales leads”.
Volgens mij kunt u met een beroep op de AVG inzage vragen in alle gegevens die Sungevity van u heeft. Misschien dat u daar iets wijzer van wordt.
Het lijkt er meer op dat er een fout is gemaakt met adressenbestanden; mogelijk zaten uw gegeven in een (ooit) aangekocht bestand met “sales leads”.
Volgens mij kunt u met een beroep op de AVG inzage vragen in alle gegevens die Sungevity van u heeft. Misschien dat u daar iets wijzer van wordt.
JanvanV
vindt dit leuk
Ik heb de brief ook ontvangen en met een gek gevoel toch een afspraak gemaakt.
Afspraak niet op komen dagen en bij navraag bij Guidion staat er bij hun geen bericht in het systeem.
Hebben mensen ook deze ervaring?
Afspraak niet op komen dagen en bij navraag bij Guidion staat er bij hun geen bericht in het systeem.
Hebben mensen ook deze ervaring?