LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] switchen tussen energiebedrijven

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
krissie

switchen tussen energiebedrijven

Ongelezen bericht door krissie »

ik woon in het essent gebied dit betekent dat essent de eigenaar van het netwerk is, ik hou van milieu natuur bos en nam dus ooit uit principe groene stroom van essent, toen de liberalisering onder de groene stroom ontstond ben ik nav een aantrekkelijke aanbieding overgegaan naar eneco, ik heb mn vs al omlaag laten halen, maar uitgerekend zit ik nog 2 x zo hoog, het jaar eneco is nu voorbij en ik kan in principe weer kiezen wat ik wil.
maar nu ik de verhalen over essent en eneco hoor weet ik het eigenlijk niet meer. ik vind groene stroom erg belangrijk, maar heb nu ook een 2e principe een energie bedrijf die tenminste een gratis service nr. heeft!

freek

Re: switchen tussen energiebedrijven

Ongelezen bericht door freek »

Hallo Krissie,

ZO moeilijk kan switchen toch niet zijn ? Je kijkt even in je meterkast en geeft de meterstanden door :lol: ! Ga eerst maar eens na of alles direct verwerkt wordt en of Essent lekker meewerkt ! Je hebt mijn verhaal toch wel aangetrokken. Heb ik toch wel resultaat geboekt om het eea te verhalen omtrent switchen tussen GROEN-leverancier's. De beste wensen en veel gelukt !! PS komend jaar kan je ook gaan kiezen tussen de GAS-leverancier's, kunnen we weer leuk shoppen ! PS in regio West-Brabant hoef je niet te (Gaan) switchen, deze leverancier is de goedkoopste zonder rompeslomp. :idea:

krissie

nou mijn besluit kwam gister door de brievenbus freek!

de laatste dag van het jaar en ja hoor de jaarafrekening van eneco.
maar die nota is volgens mij nog ingewikkelder als die van essent, hellup!!! daar kom je echt bijna niet uit zeg!
ook is deze nota hoger dan ik uitgerekend had, de stand is maar liefst 1000 kWh hoger ingeschat, en nu blijkt eneco het netbeheer te hebben?
gelijk essent gebelt en het bleek dat daar mijn netwerk wel op actief staat maar ik betaal bij essent niet in voorschot voor het netwerk, dat betaald eneco weer aan essent, pfffffffft, dat scheelt.

ik heb natuurlijk eneco een correctienota gevraagd te maken, maar heb tevens besloten toch weer naar essent te gaan, omdat die tarieven van eneco toch een stuk hoger liggen. al die groen leveranciers komen met dure kado's om de hoek, en nu blijk je ze op deze manier terug te moeten betalen.enne essent heeft een gratis nummer.

resP001166228

Ongelezen bericht door resP001166228 »

:twisted:
Hallo,
Wij zijn overgestapt op groene stroom, we betrekken nu groene stroom van energiebedr.com, we zitten al vanaf 1/07-2003 te wachten op de
eindafrekening van essent, maar betalen ook nog steeds een voorschot hierover van 39 euro(per maand).Na vele telefoontjes(kosten oplopend tot 4 euro per gesprek) en vele malen a mailtjes naar beide bedrijven is er nog
niets geregeld.Hoewel ik van energiebedr.com wel het omswichs nr
heb gekregen, die hun van essent hebben gekregen.
Wat moet ik nu nog doen
groeten ruud kruger
[/b]

krissie

nou zonder die einafrekening sta je denk ik nog officieel als klant bij essent, bel essent gewoon nogmaals die zijn tenminste gratis om te bellen en vraag hun of je op electra levering nog actief staat, zo ja hoor je nog geen klant bij energie.com te zijn. pas vanaf de afrekening ben je bij hun klant.

Gesloten