T1 en T2 meterstanden bij vorige leverancier verkeerd-om doorgegeven – nu problemen bij overstap?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ruvansin

T1 en T2 meterstanden bij vorige leverancier verkeerd-om doorgegeven – nu problemen bij overstap?

Ongelezen bericht door Ruvansin »

Vorig jaar heb ik voor het eerst een huis gekocht. Het eerste jaar heb ik een energiecontract gehad bij Eneco (vast, enkeltarief).
Bij Eneco heb ik de meterstanden van mijn digitale meter met T1 en T2 meters per ongeluk het hele jaar consequent verkeerd om doorgegeven. Ik heb dus steeds het daltarief en normaal tarief omgedraaid ingevuld in de app...
Hier kwam ik gisteren achter na de overstap naar Energiedirect. Bij energiedirect vulde ik de T1 en T2 waarden dus wel correct in, en dat wordt niet geaccepteerd, omdat het teveel afwijkt van de waarden die bekend zijn in de landelijke registratie.

De Energiedirect klantenservice (live chat, ze hebben geen telefoonnummer) lijkt mijn probleem niet te begrijpen of niet te kunnen helpen. Ze zeggen het te hebben gecorrigeeerd, maar in de mail die ik vervolgens kreeg staat het nog steeds verkeerd. Ik heb Energiedirect nog een mail gestuurd met foto's van de meterstanden, maar ik heb eigenlijk weinig vertrouwen dat ze er iets mee kunnen.

In het kort: door jaarlang per ongeluk omgekeerd aanleveren van T1 en T2 meterstanden staat het nu incorrect in de landelijke registratie en dit wil ik graag gecorrigeerd hebben bij mijn nieuwe energieleverancier.

Heeft iemand toevallig iets vergelijkbaars meegemaakt?
En weet iemand wie zoiets uiteindelijk moet corrigeren: Eneco, Energiedirect of de netbeheerder? Ik weet gewoon niet zo goed bij wie ik moet aankloppen om dit te herstellen.
Ik ben ook benieuwd of dit bij enkeltarief financiële gevolgen kan hebben of vooral een administratief probleem is.

peter17111962

Re: T1 en T2 meterstanden bij vorige leverancier verkeerd-om doorgegeven – nu problemen bij overstap?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"per ongeluk het hele jaar consequent verkeerd om doorgegeven" ?????
Toen ik nog geen slimme meter had hoefde ik maar 1 maal per jaar de meterstand door te geven,
dus die tekst van consequent het hele jaar begrijp ik niet.
Meterstand T1 en T2 wijst op een slimme meter, waarom toch zelf doorgeven?

Ruvansin

Re: T1 en T2 meterstanden bij vorige leverancier verkeerd-om doorgegeven – nu problemen bij overstap?

Ongelezen bericht door Ruvansin »

Het is geen slimme meter. Het is wel een digitale meter. Eneco kon geen meter uitlezen dus werd mij gevraagd om zelf de meterstanden door te geven. Ik deed dit ongeveer 1 keer per maand om zelf een beetje inzicht te kunnen krijgen via de app. Ik heb waarschijnlijk de eerste keer de T1 en T2 standen door elkaar gehaald, en daarna steeds de zelfde fout gemaakt bij het bijwerken van de standen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat je bij de netbeheerder moet zijn.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Heb ooit verkeerde meterstanden doorgeven waardoor ik een hoge jaarrekening kreeg. Toen kon ik bij Budget energie een foto opsturen van de meterstanden naar klantenservice, en alles werd opgelost. Enkele dagen later kreeg ik een nieuwe jaarrekening. Het voordeel was wel dat er geen overstap was op dat moment.
Daarna heb ik een slimme meter aangevraagd zodat ik hier geen omkijken meer heb.

Als u graag maandelijks meterstanden door wil geven voor een uitgebreide overzicht, waarom neem je geen slimme meter?

Plaats reactie