Hallo,
heb het volgende probleem aan de hand ik kreeg een eind afrekening die in ene keer veel hoger was dan voorafgaande jaren dit is gebeurt na dat ik gewisselt ben van leverancier
03-04-02 tot 25-04-03 3704 KWH* Nuon
26-04-03 tot 25-04-04 2298 KWH* Nuon
16-09-04 tot 25-04-05 3734 KWH* Cogas iets meer dan 7 maanden gebruik
25-04-05 tot 14-03-06 3517 KWH* Cogas
dus ik snap er geen bars van wie weet er raad
Hans
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] te hoge rekening
Re: te hoge rekening
Beste Hans,
Er gaat dus iets fout vanaf het moment dat Cogas in beeld komt. Het verbruik kun je echter checken met behulp van je meterstanden. Die corresponderen dus waarschijnlijk niet met wat cogas heeft opgegeven op de rekeningen
Mocht dat zo zijn dan is één telefoontje voldoende om een herziening te vragen. Sukses. Paula.
Er gaat dus iets fout vanaf het moment dat Cogas in beeld komt. Het verbruik kun je echter checken met behulp van je meterstanden. Die corresponderen dus waarschijnlijk niet met wat cogas heeft opgegeven op de rekeningen
Mocht dat zo zijn dan is één telefoontje voldoende om een herziening te vragen. Sukses. Paula.
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: te hoge rekening
Beste hans.
Het hangt er vanaf van wie naar wie ben je overgestapt.
Chanmaster
Het hangt er vanaf van wie naar wie ben je overgestapt.
Chanmaster
Re: te hoge rekening
Volgens je tabel heb je van 25-04-04 tot en met 16-09-04 geen elektriciteit gehad... hoe zit dat? Zijn de standen van 16-09-04 toevallig niet gelijk aan die van 25-04-04?
Het zou hulpvol zijn als je per datum ook even aangeeft welke meterstanden er op je afrekening staan en welke uitleg er bij staat (manier waarop ze doorgegeven zijn, of dat ze berekend zijn). Dit kun je gewoon van je afrekeningen halen.
Ook is niet helemaal duidelijk welke afrekening nu zo hoog is.
Het zou hulpvol zijn als je per datum ook even aangeeft welke meterstanden er op je afrekening staan en welke uitleg er bij staat (manier waarop ze doorgegeven zijn, of dat ze berekend zijn). Dit kun je gewoon van je afrekeningen halen.
Ook is niet helemaal duidelijk welke afrekening nu zo hoog is.
Re: te hoge rekening
Ik raadt een ieder aan die bij deze leverancier aangesloten is zijn jaarafrekening eens goed te controleren.
Het is me opgevallen dat tussen de huidige en vorige meterstanden, de netto standen niet kloppen, COGAS REKENT EEN PAAR KUBIEKE METER MEER, NATUURLIJK IN EIGEN VOORDEEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is me opgevallen dat tussen de huidige en vorige meterstanden, de netto standen niet kloppen, COGAS REKENT EEN PAAR KUBIEKE METER MEER, NATUURLIJK IN EIGEN VOORDEEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19
Re: te hoge rekening
Beste Gjaalmere,
het is heel simpel. NUON belazert de boel. Bij het overstappen sturen zij geschatte standen naar je nieuwe leverancier. Die standen worden BEWUST te laag geschat. Waarom?
Bij hun eindafrekening krijg je een hele hoop geld terug. Een jaar later, bij de afrekening van je nieuwe leverancier, moet je ineens een hele hoop bijbetalen.
De bedoeling van NUON is dat veel mensen gaan concluderen dat NUON oneindig veel goedkoper is, want bij NUON kregen ze geld terug en bij de nieuwe leverancier moeten ze bijbetalen. Met als gevolg dat al die mensen met hangende pootjes terugkeren naar NUON. De meeste mensen kijken namelijk totaal niet naar het verbruik, maar alleen naar de euri's die ze moeten betalen/terugkrijgen
Het is een vreselijk onbeschofte manier om de nieuwe concurrenten uit de markt te drukken.
Denk niet dat ik niet weet waar ik het over heb: mijn vorige woning was een sloopwoning, ik heb daar een jaar gezeten, ik heb me meteen bij de Hema (RWE) aangemeld. Dat gaf dus gigaproblemen omdat de standen geschat waren.
Sinds enkele maanden zit ik in een defintieve woning, en idd... een 'schrijffoutje' zorgde ervoor dat mijn elektraverbruik voor het eerste jaar 500 kWh hoger uit zou gaan vallen... mits ik niet op had gelet.
Helaas voor NUON kijk ik iets verder dan mijn neus lang is.
Ook goede vrienden van mij die binnen zeven maanden twee keer verhuisd zijn hebben dit meegemaakt toen ze bij de Hema (RWE) zaten. Nu zijn ze terug bij NUON en het probleem is opgelost.
Voor alle duidelijkheid: NUON is de netbeheerder, en geeft DUS de 'standen' door aan de leverancier.
het is heel simpel. NUON belazert de boel. Bij het overstappen sturen zij geschatte standen naar je nieuwe leverancier. Die standen worden BEWUST te laag geschat. Waarom?
Bij hun eindafrekening krijg je een hele hoop geld terug. Een jaar later, bij de afrekening van je nieuwe leverancier, moet je ineens een hele hoop bijbetalen.
De bedoeling van NUON is dat veel mensen gaan concluderen dat NUON oneindig veel goedkoper is, want bij NUON kregen ze geld terug en bij de nieuwe leverancier moeten ze bijbetalen. Met als gevolg dat al die mensen met hangende pootjes terugkeren naar NUON. De meeste mensen kijken namelijk totaal niet naar het verbruik, maar alleen naar de euri's die ze moeten betalen/terugkrijgen
Het is een vreselijk onbeschofte manier om de nieuwe concurrenten uit de markt te drukken.
Denk niet dat ik niet weet waar ik het over heb: mijn vorige woning was een sloopwoning, ik heb daar een jaar gezeten, ik heb me meteen bij de Hema (RWE) aangemeld. Dat gaf dus gigaproblemen omdat de standen geschat waren.
Sinds enkele maanden zit ik in een defintieve woning, en idd... een 'schrijffoutje' zorgde ervoor dat mijn elektraverbruik voor het eerste jaar 500 kWh hoger uit zou gaan vallen... mits ik niet op had gelet.
Helaas voor NUON kijk ik iets verder dan mijn neus lang is.
Ook goede vrienden van mij die binnen zeven maanden twee keer verhuisd zijn hebben dit meegemaakt toen ze bij de Hema (RWE) zaten. Nu zijn ze terug bij NUON en het probleem is opgelost.
Voor alle duidelijkheid: NUON is de netbeheerder, en geeft DUS de 'standen' door aan de leverancier.