LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonterreur Energie Direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door e-chec »

Dit is een waarschuwing voor het energiebedrijf Energie Direct

U kunt gebeld worden door het energiebedrijf Energie Direct. Het bedrijf tracht zo klanten te winnen voor levering van electriciteit tegen een lager tarief.
Of de aanbieding aantrekkelijk is weet ik niet. Ik had even geen tijd om te luisteren. Daarna bood men aan om terug te bellen.

Pas op dat u daar nooit "ja" op zegt !

Ik wordt nu regelmatig gebeld door een automaat. Als ik opneem zoekt de automaat of er toevallig een telefoniste vrij is. Is dat niet het geval dan wordt de verbinding verbroken. De afgelopen week overkomt mij dat dagelijks drie tot vier keer. Op mijn werk, in de auto, waar dan ook. Terwijl toch afgesproken is dat er zaterdag zou worden teruggebeld.

Energie Direct : Niet doen

e-chec
Laatst gewijzigd door e-chec op 26 feb 2005 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

gerrit36

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door gerrit36 »

ik ben sinds een maand bij energie direct, en het is inderdaad goedkoper maar ik hoor niets meer en maak me ernstige zorgen hier over, ik heb al diverse malen gemaild maar hoor maar niks, ik wil er zo snel mogelijk weer vanaf, ik voel me belazerd :roll:

Gast

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb ook geen goed gevoel bij energie direct. Ik heb tijdig mijn contract geannuleerd, ik moest wel bellen 10 cent en 70 cent per minuut, terwijl ze aangaven dat het een gratis nummer zou zijn.
Vervolgens bel je nog een keer omdat je ineens bent overgesloten, ze nemen onbeschoft op, en vervolgens doen ze niks met de klacht die je dan hebt. Ik blijf bij Eneco, heb ik nog nooit problemen mee gehad, en zal dan ook nooit meer in zee gaan met iemand als energiedirect.
Misbruik maken ze van de goede wil van klanten.

resp001523387

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door resp001523387 »

had een vraagje voor diegen die tijdig het contract bij energie had verbroken .heeft u dat alleen maar telefonisch gedaan ,en toen weer trug gezet bij u oude levrancier ,hoe lang heeft u daar op moeten wachten .kreeg u wel bericht van energie direct

Gast

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik ben er dus ingetrapt, het klonk heel aantrekkelijk en het leek dus of je er zo van af zou komen! ik ben er vandaag mee ingestemd en ben toen pas gaan zoeken op internet en toen schrok ik me rot toen ik dat allemaal las... hellup wat moet ik nu doen? Kan iemand me goede raad geven? moet die post nog krijgen van hun...

groetjes...

eagerbeaver

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door eagerbeaver »

Wel leuk om te weten. EnergieDirect is een 100% dochter van Essent. Hoezo lekker schijnheilig...

eagerbeaver

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door eagerbeaver »

En Energiedirect houdt er vreemde verkooppraktijken op na.

U krijgt 11% korting op uw rekening.
Dus vraag ik "Op mijn totale rekening (dus inclusief netbeheer en belastingen?". Antwoord: "Nou, eh, dat weet ik niet"

Blijkt dus dat je 11% krijgt op levering van Elektriciteit en 0,27% op Gas. Op mijn totale energienota is dat een besparing van net iets meer dan 3,8%!!!! Dat is wel andere koek. Niet echt de moeite waard. Teveel kans op gezeik. Ik blijf wel lekker bij Nuon. 8)

Gast

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik heb eerst de documentatie opgevraagd, en ben daarna pas gaan lezen op het Inet. Heb net gelijk gebeld en een zeer vriendelijke man nam op. Ze zeggen dat ze mijn gegevens noteren en dat ze weggehaald zullen worden zodra ze in hun systeem staan.

Ik wacht af tot ik de docs heb. dan ga ik ze weer bellen. Liever wat euro's aan telefoonkosten dan onnodige zooi van energie direct.
Ik heb aan de telefoon ook doorgegeven dat ik geen toestemming geef voor enige automatische incasso van enige aard.

lammert

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door lammert »

Ik heb al een aantal jaren een "geheim"nummer, ook al voor al die irritante call centers.
Ik heb later ooit één telefoontje gekregen, en die persoon wist niet hoe gauw hij mij uit zijn bestand moest halen, uiteraard na enig aandringen van mij, in de trent van "hoe komt u aan mijn nummer, en ik ga hier werk van maken."
Aanrader, je krijgt rust in huis!

Geheimnummer

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door Geheimnummer »

Ik snap ook niet waarom mensen geen geheim nummer nemen hoor. Ik heb het al jaren en krijg nooit van die irritantie callcentres aan de lijn. Een heel enkele keer word ik eens gebeld door Tele2 of KPN, maar daar maak ik gebruik van, en het is maar 1 of 2 keer in het jaar ofzo. Verder nooit gebeld door verzekeringen, energiebedrijven of andere oplichters. En als je inderdaad gebeld zou worden kun je er werk van maken omdat je een geheim nummer hebt.

sjempie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2005 13:44

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door sjempie »

Zo zeg, daar ben ik een potje chagrijnig van geworden! Wat een agressieve verkoper van Energie Direct, maar kwas er wel ingestonken. Hij brabbelde maar door over besparing dit en dat. Ik vroeg of ik het even kon overleggen met mijn partner, maar hij zei: nou ik weet zeker dat uw partner akkoord gaat, waarom zou hij dat niet doen? En floep, voordat ik het wist zou de boel klaargemaakt worden en opgestuurd. Het zat me totaal niet lekker en heb eerst Essent gebeld. Die zeiden dat ze absoluut geen dochteronderneming van Essent waren. Vervolgens heb ik die flippo's van energiedirect opgebeld (70 ct. PER MINUUT!!!) en heb de opdracht geannuleerd. Ik hoop dat dit dan ook echt het geval is. We wachten af... hopelijk zet TrosRadar dit onderwerp binnenkort in het programma

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik ben ook ooit gebeld door Energie Direct. Op mijn mobiele telefoon, terwijl bijna niemand dat nummer toen wist. Toen ik vroeg hoe ze aan mijn nummer kwamen werd er gezegd dat ze deze van Eneco hadden gekregen. Ja hoor, Eneco gaat telefoonnummers van hun klanten aan Energie Direct geven zodat die hun klanten kunnen wegkapen.

Sinds een jaar zit ik bij United Consumers en ik heb totaal nergens problemen mee, ik betaal minder en ik krijg wat terug. En geen gezeik, geen telefoontjes of wat dan ook. Prima geregeld.

Natasja201
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2005 22:22

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door Natasja201 »

ik ben dus ook benaderd door Energie Direct, ik had al meteen een vreemd gevoel bij, maar was toch nieuwsgierig. Kon binnen 7 dagen afzeggen, en dat heb ik ook gedaan nadat ik op internet slechte verhalen over had gelezen. Maar het probleem nu is dat zij mij als "klant" hadden aangemeld bij mijn huidige leverancier (Eneco) met als gevolg dat ik nu 2 termijn van 16,- moet betalen aan Eneco netbeheer vanwege het "overstappen" naar een nieuwe leverancier, is inmiddels rechtgetrokken maar zij blijven erbij dat ik die moet betalen, ik betaal helemaal niets!!! Is toch de fout van Energie Direct, ik stuur die rekening gewoon naar hun op!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door flappie »

het gebeurt regelmatig dat een energie bedrijf een verkeerde aansluiting switcht.

JoWilly
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2005 14:55

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door JoWilly »

Dit is een waarschuwing voor het energiebedrijf Energie Direct

U kunt gebeld worden door het energiebedrijf Energie Direct. Het bedrijf tracht zo klanten te winnen voor levering van electriciteit tegen een lager tarief.
Of de aanbieding aantrekkelijk is weet ik niet. Ik had even geen tijd om te luisteren. Daarna bood men aan om terug te bellen.

Pas op dat u daar nooit "ja" op zegt !

Ik wordt nu regelmatig gebeld door een automaat. Als ik opneem zoekt de automaat of er toevallig een telefoniste vrij is. Is dat niet het geval dan wordt de verbinding verbroken. De afgelopen week overkomt mij dat dagelijks drie tot vier keer. Op mijn werk, in de auto, waar dan ook. Terwijl toch afgesproken is dat er zaterdag zou worden teruggebeld.

Energie Direct : Niet doen
Nu: 4 januari 2006 zijn hun praktijken tot op heden niet veranderd! :twisted:

NB: Op de vraag hoe men aan mijn tel.nr. (staat nergens genoemd, namelijk) kwam werd spontaan opgehangen! Ik bedoel maar....

SirhC
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mar 2006 15:03

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door SirhC »

Ik kreeg 5 minuten geleden een telefoontje van een aggressieve miep van Energie Direct. Ze zei letterlijk dat ik dom zou zijn om niet op het aanbod in te gaan.

Materiaal/Documentatie opsturen doen ze niet, dat kost immers alleen maar geld.
Wel wilden ze een contract opsturen welke je binnen 5 dagen moest annuleren (anders zit je er aan vast).

Uiteindelijk heeft ze het opgegeven en verwees ze me naar de website. Na de website te hebben bezocht ben ik gelijk naar trosradar.nl gegaan ;)

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Ze zei letterlijk dat ik dom zou zijn om niet op het aanbod in te gaan.


In dit geval is het slim om dom te zijn :wink:

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Wij hebben ervaring met enrgie direct en wij zeggen NOOIT IN ZEE GAAN MET DEZE LEVERANCIER
Het lijkt eerst goedkoper, tot je een onduidelijke afrekening ontvangt. Als je het niet eens bent met deze afrekeing of als je de automatische betaling daarom intrekt, dan komen de problemen en het incassoburo is er binnen een week.

En dat is dan de bedoeling volgens ons,want je moet een duur telefoonnummer bellen voor opheldering en dat telefoonnummer kost gemiddeld 25 euro alvorens je ook maar iemand aan de lijn krijgt. Wij zijn blij weer terug gegaan te zijn naar de oude leverancier. Misschien iets meer voor de energie maar ED haalt zijn kosten uit de telefoon. En echt...iedereen komt hiervoor eens aan de beurt.

ton1946
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2007 18:53

Re: Telefoonterreur Energie Direct

Ongelezen bericht door ton1946 »

WARNING !! ENERGIE DIRECT AKTIEF IN ALMERE !!!!!
Vandaag 24-1 2 knaapjes aan de deur gehad. Of ik mijn nota's van NUON via email wilde ontvangen. Energie Direct zou daar dan voor zorgen en ik zou ook nog 11% korting krijgen. Aangezien ik zelf 26 jaar bij GEB/Energie Noord West/NUON heb gewerkt waarvan 15 jaar in het gebied dat tegenwoordig Customer Care enz. wordt genoemd, kreeg ik direkt argwaan. Na wat doorvragen kwam het aapje Direkt uit de mouw en ja hoor!! ik was een dief van mijn eigen zak als ik niet Direkt energie van Energie Direkt zou nemen. Ik vroeg de brave snuiter naar de algemene en leveringsvoorwaarden van zijn clubje. Dat had ik niet moeten doen. Ik zelden iemand zo beteuterd zien kijken. Na enige tijd had hij de oplossing: als ik het contract tekende dan zou ik allesopgestuurd krijgen. Mensen, PAS OP!!! met dit soort cowboys. Bij NUON zal er best vele zaken niet goed gaan of minder goed geregeld zijn. Maar bij dit soort clubjes is er helemaal NIETS geregeld.
Mocht u dan toch in een onbewaakt moment iets getekend hebben, dit soort klantenwerving valt onder de colportagewet en bij zaken die een waarde van 34 euro te boven gaan mag u binnen 8 dagen zonder opgaaf van redenen het contract annuleren. (zie ook www.consuwijzer.nl)
Wel even uw "oude" energieleverancier inlichten dat de opzegging gedaan door Energie Direkt onjuist is en volledig genegeerd dient te worden.

Gesloten