Hallo iedereen,
Nadat ik mijn jaarafrekening heb gekregen en me een hoedje schrok van mijn gasverbruik (+51% ten opzichte van vorig jaar, terwijl ik bijna nooit thuis ben, dus ook geen gas verbruik, en in alle 17 jaar dat ik hier woon eigenlijk hetzelfde verbruik, behalve deze keer), had ik besloten om een gasmeting uit te voeren, die ik zelf mag betalen, rond de 61 euro. Dus mooi om 08h opgestaan, wachten, wachten, tot 10 uur, maar er kwam maar niemand. Ik moet mijn verhaal kwijt, want ik word heen en weer geschopt tussen de Eneco en Patrimonium Woningstichting waar ik als huurder mijn zaken maar zelf mag oplossen.
Hebben meer mensen hiermee problemen gehad?
Hoe hebben jullie het opgelost?
Geachte mevrouw, mijnheer,
Vorige week heb ik een afspraak gemaakt voor een gaskeuring, voor vandaag, 8 december tussen 8-10h. Omdat het al 10h was, heb ik nogmaals gebeld, waaruit blijkt dat de afspraak per ongeluk niet in uw database bleek opgeslagen.
Ik werk fulltime, en de afspraak maak ik niet voor de grap. Het ging over een gaskeuring; het blijkt dat er ontzettend veel gas "ontsnapt", alleen weet ik niet waar naartoe, en u begrijpt wel dat dat best belangrijk is om te weten.
Omdat mijn woningstichting al is langs geweest en doodleuk zegt:"Dat moet Eneco regelen", hierna komt iemand van de Eneco met het verhaal:"Dat moet je huurbaas regelen, of anders moet je 400 euro voor ijking aanvragen" (alsof ik zomaar 400 euro van een boom afpluk) , loop ik al dagenlang met een heel onprettig gevoel rond, met ook nog er bovenop dat het niemand iets kan schelen hoe het zit met mijn gas, terwijl er op affiches reclame wordt gemaakt dat als men iets vreemds opmerkt ivm gas, gelijk aan de bel moet trekken.
Ik vind het een zeer kwalijke zaak, te meer omdat ik de gasmeting van 61 euro zelf moet betalen terwijl ik huurder ben van Patrimonium, 17 jaar lang, en ook 17 jaar lang gas en elektra afneem bij Eneco. Zelfs een afspraak kan niet nagekomen worden, of in elk geval een telefoontje dat er iets is misgegaan in de planning/uitvoering.
Na uw telefoniste gesproken te hebben, die heel netjes haar excuses aanbood (ik heb ook niets tegen haar persoonlijk), vind ik toch dat ik hier een brief over moest schrijven, en dat ik er werk van moet maken, want spelen met gas heeft toch met mijn leven en dat van anderen in mijn gebouw te maken.
Met vriendelijke groet,
S. Les
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tempus/Eneco
Re: Tempus/Eneco
Hm, er vervelend als iemand niet komt opdagen terwijl er een afspraak is gemaakt en jij er verlof voor hebt opgenomen.
Ik kan je (nog) niet erg veel verder helpen maar, heb je de hoofdgaskraan al eens dichtgedraaid, indien van toepassing de CVketel uitgezet en vervolgens gekeken wat er dan gebeurd?
Draait die meter dan wel of niet?
Overigens, mocht het lek achter de meter zitten, dan is de verhuurder verantwoordelijk en dient het te repareren.
Zit het vóór de meter, dan is de netbeheerder verantwoordelijk en dient het te repareren. Maar in dit geval zou je dat niet moeten mogen werken aan je verbruik.
Afijn, test eerst eens even middels bovenstaande tip!
Ik kan je (nog) niet erg veel verder helpen maar, heb je de hoofdgaskraan al eens dichtgedraaid, indien van toepassing de CVketel uitgezet en vervolgens gekeken wat er dan gebeurd?
Draait die meter dan wel of niet?
Overigens, mocht het lek achter de meter zitten, dan is de verhuurder verantwoordelijk en dient het te repareren.
Zit het vóór de meter, dan is de netbeheerder verantwoordelijk en dient het te repareren. Maar in dit geval zou je dat niet moeten mogen werken aan je verbruik.
Afijn, test eerst eens even middels bovenstaande tip!