LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tempus

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
cindy1986

tempus

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Mijn klacht houdt in dat ik sinds 3 jaar een onderhoudscontract heb. Tijdens deze 3 jaar is er 3 maal een onderhoudsmonteur geweest voor jaarlijkse controle.

De eerste 2x heeft de monteur alleen de cv-ketel open gemaakt, verder geen onderdelen verwijderd of schoongemaakt.
De monteur stond binnen 5 minuten weer buiten.

Ik heb de laatste keer (november 2012) aangegeven dat ik mijn cv-ketel iedere maand moet bijvullen. De monteur heeft toen wel onderdelen los gemaakt, schoongemaakt en een ring vervangen. Hij kon geen oorzaak vinden voor het feit waarom mijn ketel zo snel leegliep, dit is verder niet opgelost.

Omdat ik niet tevreden was met deze oplossing werd er 4 weken later op mijn verzoek weer een monteur gestuurd.
Deze monteur is 1,5 uur bezig geweest. Het resultaat van zijn werk:
- Enkele rubbers waren zo lang niet vervangen dat ze verrot waren en (volgens de monteur) een groot brand gevaar vormden!!!
- Mijn expansievat was lek
- Er was een lekkende leiding in de cv-ketel
- Het ontstekingsmechanisme was door jarenlang gebruik verrot waardoor mijn ketel heel vaak niet aansloeg.
De monteur heeft al deze problemen verholpen, waardoor ik nu geen problemen meer heb met het leeglopen van mijn ketel.

Helaas de volgende dag geen warm water. Afspraak gemaakt, monteur zou tussen 19.00 en 21.00 uur komen (spoed).
Om 21.30u nogmaals gebeld, ik moest gewoon wachten.
23.00u nogmaals gebeld, afspraak was geannuleerd.
Volgende dag gelukkig wel een monteur gekomen.

Erg fijn natuurlijk dat het nu gemaakt is, maar niet helemaal de bedoeling hoe het gegaan is. Het werk wat de laatste monteur verricht heeft behoort tot de taken van de onderhoudsservice; ook al is dit nu eindelijk goed gebeurd, dit had al 3 jaar geleden moeten gebeuren!

Mijn klacht bestaat daarom uit de volgende punten:
- Allereerst het feit dat er 2 jaar lang überhaupt geen onderhoudswerkzaamheden zijn uitgevoerd terwijl ik hier wel voor heb betaald. (112,95 euro per jaar)
- Vervolgens het feit dat ik in november 2012 aangeef dat mijn ketel steeds leegloopt, de monteur lost dit probleem niet op.
- Tot slot het feit dat er zoveel onderdelen kapot en versleten blijken te zijn, wat niemand gezien heeft en opgelost heeft.

Tempus geeft op de site aan "Met een regelmatig onderhouden cv-ketel heeft u de zekerheid van optimaal warmte- en warmwatercomfort in uw woning.Uw toestel werkt beter, veiliger en zuiniger en gaat bovendien langer mee."
Ik maak hieruit op dat een slecht onderhouden ketel dus zorgt voor meer verbruik en sneller kapot gaat!

Dankzij het slechte onderhoud aan mijn ketel zijn mijn energiekosten hoger.
Bovendien heeft het mij onnodig in een onveilig brandgevaarlijke situatie gebracht, ik vind dit onaanvaardbaar!

Heb deze klacht bij Tempus neergelegd, kreeg een bloemenbon!!!!
Sorry, maar na alle frustraties vind ik een bloemenbon nogal mager. Heb gevraagd om mijn geld terug (in ieder geval de eerste 2 jaar dat de monteur binnen 5 minuten weer buiten stond), geen reactie gehad.
Schandalig!

thecure

Re: tempus

Ongelezen bericht door thecure »

een monteur die na 5 minuten weer buiten staat voor jaarlijks onderhoud, dat is niet goed te praten.

zoek een andere installateur zou ik zeggen.

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Hallo cindy1986,

In uw bericht lees ik dat de klacht die u heeft over Tempus (Eneco Installatiebedrijven) niet naar tevredenheid is opgelost. Ik ontvang graag uw contactgegevens via [email protected]. Dan leg ik uw klacht graag opnieuw voor bij Eneco Installatiebedrijven, om zo een passende oplossing te bespreken.

Ik zie uw reactie graag tegemoet!

Groet,
Mike, medewerker Eneco

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

cindy1986 schreef: Mijn klacht bestaat daarom uit de volgende punten:
- Allereerst het feit dat er 2 jaar lang überhaupt geen onderhoudswerkzaamheden zijn uitgevoerd terwijl ik hier wel voor heb betaald. (112,95 euro per jaar)
Daar heb je zelf dus 2 jaar lang naast gestaan en het geaccepteerd zonder daar iets van te zeggen. Waarom vindt je dat je nu ineens wel dat recht hebt?
cindy1986 schreef: - Vervolgens het feit dat ik in november 2012 aangeef dat mijn ketel steeds leegloopt, de monteur lost dit probleem niet op.
De monteur dacht het probleem opgelost te hebben. Moet hij dan maar daar blijven tot hij zeker weet dat die ketel geen water meer verbruikt? Dat kan een tijdje duren.
cindy1986 schreef: - Tot slot het feit dat er zoveel onderdelen kapot en versleten blijken te zijn, wat niemand gezien heeft en opgelost heeft.
Onderdelen slijten en gaan kapot. Dat hoeft niet altijd direct zichtbaar te zijn.
cindy1986 schreef:
Dankzij het slechte onderhoud aan mijn ketel zijn mijn energiekosten hoger.
Hoe kunnen die kosten nu hoger zijn? Je schrijft zelf dat die ketel vaak niet aansloeg.

Je klaagt nu bij Tempus, maar zelf heb je hier ook aan meegewerkt.

e-chec

Ongelezen bericht door e-chec »

Beste Barman,

Als je naast een vakman staat ga je niet zo snel de betweter uithangen. Ook al heb je je bedenkingen, je houdt ze voor je.

Ik kan dat goed begrijpen.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

e-chec schreef:Beste Barman,

Als je naast een vakman staat ga je niet zo snel de betweter uithangen. Ook al heb je je bedenkingen, je houdt ze voor je.

Ik kan dat goed begrijpen.
Ik niet. Je hebt een onderhoudscontract. In dat contract staat wat je betaalt en wat je er voor kan verwachten. Als jij die "vakman" dan meerdere malen na 5 minuten de deur uit laat lopen zonder dat hij iets gedaan heeft dan vraag je dus om moeilijkheden. Kan je eisen dat het werk alsnog goed wordt uitgevoerd, maar moet je niet beginnen over hogere energiekosten of dat je in een onveilige brandgevaarlijke situatie bent gebracht, want daar heb je zelf ook hard je best voor gedaan!

bonjovi44

Ongelezen bericht door bonjovi44 »

Tempus?Eneco...???? :evil:
Oplichters zijn het!!
1 Advies: ga daar weg en adviseer dit ook aan andere klanten :lol:
Een gewaarschuwd mens.... :wink:

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

bonjovi44 schreef:Tempus?Eneco...???? :evil:
Oplichters zijn het!!
1 Advies: ga daar weg en adviseer dit ook aan andere klanten :lol:
Een gewaarschuwd mens.... :wink:
Want?

bonjovi44

Ongelezen bericht door bonjovi44 »

@thecure: het verhaal zal te lang duren om het allemaal op te sommen..
Heb een contract met hun (althans Eneco installatie bedrijven) en ze houden zich totaal niet aan het kontrakt. Krijg iedere keer een andere medewerker/manager en ook iedere keer een ander verhaal..komen ze er niet uit?? " ik ga het uitzoeken en bel u terug" is hun antwoord,en ja wat schets mijn verbazing?? Weer een ander argument... :D Ze weten hetzelf blijkbaar ook niet meer :lol:
Maar de zaak oplossen?? ho maar!! :evil:
Dus mensen wegwezen bij dit maffia bedrijf!! :wink:

FredvanRijn

Ongelezen bericht door FredvanRijn »

Bij Eneco Installatiebedrijven uit Schiedam moet je niet zijn! Slechte onderhoudsbeurten, ondanks contract. Reparatie(s) worden niet gezien. Een bewijs van uitgevoerde werkzaamheden ontbreekt. De ruim 80 euro voor alleen even een brander stofzuigen (met de stofzuiger van de bewoner!) is onbehoorlijk hoog. Ze zijn inderdaad snel weer weg (plm. 10 min.) Na een foutief ontvangen factuur moet je hemel en aarde bewegen om dat ongedaan te krijgen! Ze zeggen dat ze het gaan uitzoeken, maar na een paar weken ontvang je gewoon een aanmaning, daarna een sommatie, daarna met incassobureau erbij! Omdat correspondentie met Eneco Installatiebedrijven zo goed als niet mogelijk is, althans gemaakte afspraken worden toch niet nagekomen, bovendien zit je altijd plm. 20 minuten in de wacht voor zoveel ct./min., belde ik met het incassobureau. Zelfs zij gaven aan dat "personen bij Eneco Installatiebedrijven niet altijd bereikbaar zijn". Na een hoop gedoe gaven ze eindelijk toe en verviel de factuur. Dat was eind oktober. Nu, 31-12-2014 vind ik weer dezelfde factuur bij de post. Direct gebeld, naar die bloedzuigers! Nu heb ik een naam en de man gaat het weer uitzoeken.. Pfff. Gelukkig is er concurrentie. Maak er gebruik van. Eneco komt er hier niet meer in!

Gesloten