| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] terugplaatsen gasmeter
terugplaatsen gasmeter
in een appartement hadden wij Liander gevraagd de gasmeter weg te halen, omdat wij geen gas gebruikten. Wij zijn verhuisd en nu eist de woningbeheerder dat de gasmeter terug moet komen. dat is schrikken; Liander vraagt voor het terugplaatsen € 900,-, voor, hooguit, een kwartiertje tijd. Mag dat zomaar en is dit gebruikelijk?
-
renewouters
Re: terugplaatsen gasmeter
Hoezo 900 euro voor een kwartiertje werk? Er moet toch ook een gasmeter bij? En dan heb je nog de administratieve kosten (de gasmeter moet in de administratie worden verwerkt zodat meterstanden weer kunenn worden verwerkt bijvoorbeeld).
En en kwartiertje werk is in de praktijk minstens een uur. De kans dat ze ook bij de buren iets moeten doen is immers uiterst klein.
En en kwartiertje werk is in de praktijk minstens een uur. De kans dat ze ook bij de buren iets moeten doen is immers uiterst klein.
Gebruik ook geen gas; zou er niet over peinzen om de dan bestaande gasmeter weg te laten halen. Nooit iemand u erop gewezen dat zo'n meter er moet zijn voor nieuwe bewoners? Zonde, was onnodig geweest.Jeude schreef:in een appartement hadden wij Liander gevraagd de gasmeter weg te halen, omdat wij geen gas gebruikten. Wij zijn verhuisd en nu eist de woningbeheerder dat de gasmeter terug moet komen. dat is schrikken; Liander vraagt voor het terugplaatsen € 900,-, voor, hooguit, een kwartiertje tijd. Mag dat zomaar en is dit gebruikelijk?
-
langste adem
Inderdaad geen handige zet geweest om de gasmeter te laten verwijderen. Ook als je zelf geen gas gebruikt zal je verder weinig last hebben van een gasmeter die ergens verstopt zit in een meterkast.
Wel ben ik het met je eens dat 900 euro wel heel erg veel geld is. Er vanuitgaande dat niet ook alle gasleidingen ook zijn weggehaald samen met de meter.
Een gasmeter kost iets van 250 euro (en Liander zal ze vast veel goedkoper inkopen). Hooguit een uurtje montagewerk (100 euro?) en een beetje administratiekosten (100 euro?).
Wel ben ik het met je eens dat 900 euro wel heel erg veel geld is. Er vanuitgaande dat niet ook alle gasleidingen ook zijn weggehaald samen met de meter.
Een gasmeter kost iets van 250 euro (en Liander zal ze vast veel goedkoper inkopen). Hooguit een uurtje montagewerk (100 euro?) en een beetje administratiekosten (100 euro?).
@langste adem, U mag het wel duur vinden (ik ook) maar uit de link van Vogels komt men toch te weten wat die standaard prijzen zijn, dus... En inderdaad: ik heb geen last van die meter; vind het alleen vreemd dat TS er toentertijd niet op is gewezen wat het weghalen zou inhouden.
-
Bob Schurkjens
Het tarief van 900 euro is best veel. Als je de slimme meter weigert en je wil die later alsnog, dan betaal je 72 euro voor het plaatsen van 2 meters (gas en electriciteit). Natuurlijk zijn de werkzaamheden niet gelijk, maar de verhoudingen zijn wel erg zoek. Verder betaal je elke maand meterhuur: je koopt zo'n meter niet, dus de kostprijs van de meter zit niet in die 900 euro.
Het laten afsluiten van je aansluiting is trouwens gratis. Dus ik denk dat ze de afsluitkosten bekostigen met de aansluitkosten.
Het laten afsluiten van je aansluiting is trouwens gratis. Dus ik denk dat ze de afsluitkosten bekostigen met de aansluitkosten.
Een nieuwe gasmeter is alleen al 140 euro, die moet dan vakkundig afgemonteerd worden,geijkt en verzegeld worden, en als er geen kraan voor zit, moet via de woningbouw toegang verkregen worden tot de algemene afsluiters, of moet er zelfs voor in de straat eea opengebroken worden, etc etc. Er zijn voor hen nog wel een paar variabelen, en dan is een eenheidsprijs van 900 euro wel te begrijpen. Mogelijk dat het bij jullie onder de streep 400 euro kost, en bij een oud huis als het onze 1250 voor Liander, maar dit is een eenheidsprijs, geen maatwerkprijs.
tenormin schreef:Gebruik ook geen gas; zou er niet over peinzen om de dan bestaande gasmeter weg te laten halen. Nooit iemand u erop gewezen dat zo'n meter er moet zijn voor nieuwe bewoners? Zonde, was onnodig geweest.Jeude schreef:in een appartement hadden wij Liander gevraagd de gasmeter weg te halen, omdat wij geen gas gebruikten. Wij zijn verhuisd en nu eist de woningbeheerder dat de gasmeter terug moet komen. dat is schrikken; Liander vraagt voor het terugplaatsen € 900,-, voor, hooguit, een kwartiertje tijd. Mag dat zomaar en is dit gebruikelijk?
U gebruikt geen gas? Waar draait uw cv dan op?
☼
Laatst gewijzigd door tenormin op 05 sep 2015 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
stofzuigertje
Ik heb wegens een zonneboiler de gas meter laten verzegelen, de kraan is verzegeld en zolang ik niets gebruik betaal ik ook niets.
De meter hangt nog maar de kraan is dicht en verzegeld.
De leiding is na de meter afgekoppeld en daar zit nu een gasfles op voor koken!
Dus ik heb geen aardgas maar als ik wil kan ik het zegel verbreken en weer aanmelden tegen lagere kosten.
Bij verwijderen meter heb je meer kosten en kreeg dit advies na overleg met netbeheerder.
De meter hangt nog maar de kraan is dicht en verzegeld.
De leiding is na de meter afgekoppeld en daar zit nu een gasfles op voor koken!
Dus ik heb geen aardgas maar als ik wil kan ik het zegel verbreken en weer aanmelden tegen lagere kosten.
Bij verwijderen meter heb je meer kosten en kreeg dit advies na overleg met netbeheerder.
tenormin schreef:Op zonnepanelen.tijger1 schreef: U gebruikt geen gas? Waar draait uw cv dan op?
Gelooft u het zelf? In een flat van de WBV?
☼
Laatst gewijzigd door tenormin op 05 sep 2015 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
@tenormin
Quote [Gebruik ook geen gas; zou er niet over peinzen om de dan bestaande gasmeter weg te laten halen. Nooit iemand u erop gewezen dat zo'n meter er moet zijn voor nieuwe bewoners? Zonde, was onnodig geweest.[/quote]
Dit is dus gewoon een kletsverhaal;-)
Quote [Gebruik ook geen gas; zou er niet over peinzen om de dan bestaande gasmeter weg te laten halen. Nooit iemand u erop gewezen dat zo'n meter er moet zijn voor nieuwe bewoners? Zonde, was onnodig geweest.[/quote]
Dit is dus gewoon een kletsverhaal;-)
-
stofzuigertje
Mijn zonneboiler is groot genoeg tot nu toe...
Maar bij strenge winter, bij -20 of zo....
Dan moet ik heel erg veel flessen hebben voor de oude niet meer werkende ketel of dure stroom verstoken....
Met goede isolatie en zonneboiler die meestal veel te groot is.... tot nu toe ging het goed, maar 1 telefoontje en zegel breken en ik heb voor de zekerheid deze toch maar laten zitten, zegel was voldoende dus weghalen hoeft niet....
Ze zitten niet op oude gebruikte meters te wachten en zelfs pas geplaatste digitale doen ze liever nieuwe met stand 0 dan oude herplaatsen!
Maar bij strenge winter, bij -20 of zo....
Dan moet ik heel erg veel flessen hebben voor de oude niet meer werkende ketel of dure stroom verstoken....
Met goede isolatie en zonneboiler die meestal veel te groot is.... tot nu toe ging het goed, maar 1 telefoontje en zegel breken en ik heb voor de zekerheid deze toch maar laten zitten, zegel was voldoende dus weghalen hoeft niet....
Ze zitten niet op oude gebruikte meters te wachten en zelfs pas geplaatste digitale doen ze liever nieuwe met stand 0 dan oude herplaatsen!