Reeds 2 jaar doen wij pogingen om ten onrechte afgeschreven termijnen voor levering van elektra van Oxxio terug te vorderen.
Mijn schoonvader(inmiddels overleden) betaalde in de periode van december 2002 tot en met maart 2004 in maandelijkse termijnen van 18,- euro totaal 288,- euro. Hij deed dit op basis van een telefoongesprek dat handelde over groene stroom. hij was daarbij in de veronderstelling dat hij contact had gehad met een afdeling van NUON, Durion genaamd.
Intussen betaalde hij gewoon zijn maandelijkse termijnen voor de levering van elektra door aan NUON. Van dit bedrijf kreeg hij over de genoemde periode ook de afrekeningen. Er vond dus blijkt hieruit, ook geen opzegging plaats van zijn overeenkomst met genoemd bedrijf. Daar komt nog bij dat mijn schoonouders mei 2002 verhuisden en de termijnen aan Durion werden betaald vanaf december 2002 voor levering van elektra op het oude adres waar allang andere mensen wonen die hun elektra geleverd krijgen via NUON.
Inmiddels zijn we ettelijke brieven(aangetekend) en telefoontjes(0,15 euro per minuut) verder en het resultaat is dat niet het geld is teruggestort maar er inmiddels gefingeerde jaarafrekeningen zijn verstuurd door Oxxio(voorheen Durion) en er een incasso procedure in gang is gezet. Genoemde jaarafrekeningen zijn gefingeerd omdat de daarop vermelde meterstanden niet overeenkomen met de werkelijk standen op het oude zowel als het nieuwe adres.
Kopieen van de afrekeningen van NUON zijn aangetekend naar OXXIO gestuurd, maar een fatsoenlijke reactie hierop is tot op heden uitgebleven.
Ik heb op allerlei manieren geprobeerd om in gesprek te raken met Oxxio, maar ik krijg alleen maar contact met vriendelijke personen van een call centrum die steeds weer begrip tonen , maar vervolgens komt er weer een brief van Interim Justitia.
Wie weet een oplossing?
mijn naam is Bob Links, [email protected]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Terugvordering termijnen van Oxxio
Re: Terugvordering termijnen van Oxxio
Heel kort, de Geschillencommissie
www.sgc.nl
Kost 25 euro, maar die krijg je terug
En een advies, doe niets mondeling, minimaal corresponderen per email of post
Kijk ook maar eens op mijn site
http://www.dse.nl/~lammert/Ecom.htm en blader dan een jaartje terug
Sterkte
www.sgc.nl
Kost 25 euro, maar die krijg je terug
En een advies, doe niets mondeling, minimaal corresponderen per email of post