Thuisbatterij kans van slagen geld terug na uitvoeren herroepinsgrecht

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kwakie

Thuisbatterij kans van slagen geld terug na uitvoeren herroepinsgrecht

Ongelezen bericht door kwakie »

Beste mede gebruikers,

Mijn bejaarde vader is helaas in de telefonische verkoop van een thuisbatterij getrapt.

- Levering en installatie heeft plaatsgevonden
- Heb hem geholpen met herroepen dit is toegekend door Goplug
- We hebben de thuisbatterij teruggebracht naar een wat bleek brievenbus firma adres, na veel gedoe kon de batterij het magazijn in. We hebben hier uiteraard schriftelijk bewijs en foto bewijs van gemaakt

Nou vraag ik mij af wat de kans van slagen is om het geld terug te krijgen / terug te vorderen zijn er mede forum leden die hier al ervaring mee hebben?

alfatrion

Re: Thuisbatterij kans van slagen geld terug na uitvoeren herroepinsgrecht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een thuisbatterij valt onder het herroepingsrecht. De termijn van veertien dagen tot een jaar start op het moment dat deze geïnstalleerd is. De arbeid die uitgevoerd moet betaald worden als er uitdrukkelijk om installatie is verzocht en afstand is gedaan van het herroepingsrecht (op dit deel van de overeenkomst). De verkoper zou het maatwerk argument kunnen aanhalen, maar dat houdt zelden stand; de batterij zal dan vervaardigd moeten zijn op basis van specificaties van de consument is en niet geprefabriceerd zijn, en kiezen uit een aantal door de verkoper doorgegeven opties is daarvoor onvoldoende.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bij telefonische aankoop geldt de wet kopen op afstand, https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... bedenktijd

Uw vader kan contact opnemen met zijn rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl/

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag gaat niet over het herroepen maar over hoe je je geld terugkrijgt. Het helpt wel als je om te beginnen vertelt wat je al gedaan hebt en wat de reactie van de verkoper was. De herroeping is geaccepteerd, dan zal er naar ik aanneem toch ook gecommuniceerd zijn over de terugbetaling?

Zo niet: stuur ze een bericht waarin je ze een redelijke termijn geeft om je terug te betalen, waarbij je ze in gebreke kunt stellen voor het geval dat ze niet tijdig terugbetalen. Maak daarbij ook aanspraak op de wettelijke rente.

Betalen ze dan nog niet, dan kan je ze dagvaarden.

kwakie

Er is door ons een termijn gesteld om terug te betalen. ik ben vooral benieuwd of men dat ook werkelijk doet ik lees daar weinig over, vandaar mijn vraag. Dagvaarden kan uiteraard dat is de volgende stap.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Heb je binnen de wettelijke termijn gehandeld?
Als de batterij al geplaatst en in gebruik is is je herroepingsrecht misschien wel over de datum?

kwakie

Was keurig binnen veertien dagen, dus dat zit wel goed

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft uw vader gevraagd om telefonisch benaderd te worden, of heeft hij toestemming gegeven om door onbekende bedrijven gebeld te worden? Zo niet, dan had er helemaal niet gebeld mogen worden en is dat ook een weg om te kunnen ontbinden.
Ook dan officieel ontbinden en een ultimatum stellen om terug betaald te worden.

kwakie

Voor zover ik weet niet, dat ultimatum is al gesteld

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

De herroeping is blijkbaar al toegezegd. Kijken naar andere redenen om te ontbinden hoeft dus ook niet.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Goplug trustpilot;
Reakties; of scam, of geweldig.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

StevieNL81 schreef:
27 feb 2026 15:58
De herroeping is blijkbaar al toegezegd. Kijken naar andere redenen om te ontbinden hoeft dus ook niet.
Een order die niet rechtsgeldig tot stand is gekomen hoeft niet herroepen te worden. Bij herroeping kan de vader nog wel voor kosten verantwoordelijk gehouden worden. Bij ontbinding doordat de order niet rechtsgeldig tot stand is gekomen moet alles terug gebracht worden tot het moment van de bestelling. Oftewel, alle kosten komen dan voor rekening van de verkoper.
Voor u wellicht niet van belang, maar voor TS een ingang om wellicht alles terug te krijgen.

Moneyman

StevieNL81 schreef:
27 feb 2026 15:58
Klopt. En de reden "ze hadden niet eens mogen bellen" is ook helemaal geen ontbindingsgrond. Het tast de rechtsgeldigheid van de overeenkomst niet aan.

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Eens maar ik had geen zin in de discussie die daar nu ongetwijfeld over gaat volgen dus reageerde ik niet.

Moneyman

Dat dacht ik eerst ook, tot ik bedacht dat het ook jammer zou zijn als TS op het verkeerde been wordt gezet.

Plaats reactie