thuisbatterij werkt omgekeerd
thuisbatterij werkt omgekeerd
Een mooi idee: overdag met zonne-energie je batterij opladen en als de zon weg is de batterij gebruiken voor je stroom. Ben nu een half jaar bezig: de batterij werkt andersom: 's nacht laadt hij op en overdag als de zon schijnt gaat hij terugleveren aan het net! Nieuwe meter, nieuwe batterij, alles opnieuw geinstalleerd, alles gedaan en toch blijft het probleem voortbestaan. Met de helpdesk van Home wizzard kom je er niet uit: vijf verschillende contactpersonen die allemaal iets anders roepen. Alsof je tegen een computer zit te praten.
Ben ik de enige die hier last van heeft of is dit een bekend probleem? Ik kom er niet doorheen, misschien dat Radar wel serieus genomen wordt door home wizzard
Ben ik de enige die hier last van heeft of is dit een bekend probleem? Ik kom er niet doorheen, misschien dat Radar wel serieus genomen wordt door home wizzard
-
Methusalah
Re: thuisbatterij werkt omgekeerd
Nevermind. Slaap gebrek. Niet goed gelezen.
Laatst gewijzigd door Methusalah op 07 okt 2025 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Leg jouw probleem eens voor aan de Tweaker community: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /2285226/0
xflorisx
vindt dit leuk
Dit klinkt alsof ergens iets is omgedraaid. Wat gebeurt er als je de stekker andersom doet?
Homewizard heeft volgens mij maar 1 soort thuisbatterij en die kan helemaal niet aan het net leveren. Hij kan opladen en energie aan je huis leveren. (0 op de meter)
En ik kan me ook niet voorstellen dat ze dat bij homewizard niet weten en dan ruilen ze toch de batterij om voor een ander als dat zo fout gaat?
Maar dat zal niet zo zijn want opladen 's nachts zou je zelf moeten aanzetten.
Hoe zie je dat het fout gaat? En welke thuisbatterij heb je (Misschien vergis ik me en hebben ze nog andere types)
En ik kan me ook niet voorstellen dat ze dat bij homewizard niet weten en dan ruilen ze toch de batterij om voor een ander als dat zo fout gaat?
Maar dat zal niet zo zijn want opladen 's nachts zou je zelf moeten aanzetten.
Hoe zie je dat het fout gaat? En welke thuisbatterij heb je (Misschien vergis ik me en hebben ze nog andere types)
Homewizard heeft idd alleen maar een 0 op de meter batterij die niet teruglevert aan het net.
Datgene wat je dus beschrijft kan niet met een Homewizard batterij. En hoezo installeren, het is een plug and play batterij ( stekker in het stopcontact en gaan ).
Datgene wat je dus beschrijft kan niet met een Homewizard batterij. En hoezo installeren, het is een plug and play batterij ( stekker in het stopcontact en gaan ).
P1 meter niet vergeten, anders weet de batterij niet wat hij moet.
Nou, kom er maar in met een toelichting, AdStolk!
dit is ook de domste slimme thuisbatterij, maar ziet er naar uit dat de software inmiddels wel dynamische tarieven gebruikt en dus snachts waneer het goedkoop is bijlaadt. gewoon een slimme timer/stopcontact er tussen zetten en alleen bij zonnig weer of veel verbruik aan laten gaan en ook rest van je stroompunten slim maken zodat ze wel beter met elkaar samenwerken.
https://youtu.be/tnTzmTSUFgU?si=mijaLQtmmbn9IcVP&t=412
https://youtu.be/tnTzmTSUFgU?si=mijaLQtmmbn9IcVP&t=412