LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] toch afgesloten ondanks nakomen afbetalingsregeling.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lolabunny

toch afgesloten ondanks nakomen afbetalingsregeling.

Ongelezen bericht door lolabunny »

ik heb met de nuon een afbetalingsregeling. iedere maand moet ik betalen, doe ik ook dus u zult denken niks aan de hand,
toch wel. volgens de nuon mag je het bedrag zelf niet over maken. doe je dit niet en zij schrijven niet op de gestelde datum af dan had je het zelf maar over moeten maken. half november heb ik voor dit doel een nieuwe rekening geopend zodat ze op de 2e van de maand gewoon af kunen schrijven. genoeg saldo maar niks afgeschreven. krijg ik voor die periode een acc.girokaart. ik die betalen. schets mijn verbazing dat ik afgelopen woensdag de dag voor kerst wordt gebeld dat ze me toch maar even af komen sluiten want ik voldeed niet aan hun vorwaarden. ik gebeld maar het kan de nuon niks schelen dat zij fouten maken. ten eerste was bij hun niet het nieuwe rekening nummer bekend dat ik wel had doorgebeld. foutje vergeten te registreren in de comp. ten tweede hadden ze mij per abuis de acc.giro gestuurd. en als het niet op tijd afgeschreven was konden zij er ook niks aan doen. kortom de nuon maakt de fouten en ik zit zonder gas en licht. heeft iemand hier ook ervaring mee? en hoe is dit opgelost? volgens mij mogen ze tussen 1 oktober en 1 april helemaal niet afsluit.en ik heb alle bewijzen zwart op wit maar ze veanderen niet van mening.

De Tegenpartij

Re: toch afgesloten ondanks nakomen afbetalingsregeling.

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Idd typisch Nuon, ze mogen idd niet in de winterperiode afsluiten. Laat je niet intimideren en betaal gewoon je afgesproken termijn. Schrijf de Nuon hierover direct aan (via mail) en laat weten wat het juiste rekeningnummer is.
Meld tevens dat als de Nuon je afsluit, men niet handeld volgens de ministriële Regeling afsluiten electricitiet en gas kleinverbruikers artikel 4.

Bewaar je mail zorgvuldig, wie weet heb je dit ooit nodig :(

feigje

Ongelezen bericht door feigje »

Er zijn uitzonderingen waarbij elke energiemaatschappij mogen afsluiten in de winterperiode maar dat zijn meer fraude en veiligheid(denk aan afgebrande panden).En als niet mee wil werken aan een afbetalingsregeling.

" krijg ik voor die periode een acc.girokaart. ik die betalen.".

Als jij die betaald hebt voor de verlopingstermijn die er opstaat dan zouden ze dat bedrag dus binnen moeten hebben. Hebben ze dit ook voor je nagekeken?( Kunnen ze bekijken)
Vraag om een overzicht van de reeds betaalde termijn van je afbetalingsregeling zodat je kan nakijken hoe en wat allemaal.
Bewaar verder goed alle rekeningafschriften die kunnen als bewijs gelden.

Het wijzigen van automatische incasso naar acc kan alleen handmatig ingevoerd worden inde systemen bij de Nuon dus er zou na gekeken kunnen worden hoe en wat en eventueel door wie.

Hoop echt dat je heel snel weer aangesloten wordt.

( ben oud medewerker (4 jaar) en weet hoe en wat)

lolabunny

ze hebben het al voor me nagekeken en zeggen dat het per ongeluk veranderd is. ik heb ook alle bewijzen laten zien op de afdeling incasso maar ze hebben er maling aan. ze zeggen dat ze het hebben afgeschreven en dat het een storno was. zowel mijn bank en ik kunnen daar niets van terug vinden. eenstorno is altijd te zien op de afschriften. de bedragen die ik zelf ruim op tijd heb overgemaakt tellen volgens hun niet mee omdat ze niet door hun afgeschreven zijn. kortom hoe je het ook bekijkt wij zijn fout en de nuon niet. ik heb alle bewijzen in de hand maar toegeven dat de nuon iets fout heeft gedaan zit er niet in. je krijgt alleen een grote mond van degene die je dosssier in behandeling heeft. een snotjong van net in 20 die zich moet bewijzen.ik laat het er zeker niet bij zitten ik ga een klacht indienen bij DTe en een brief schrijven aan de 2e kamer kijken of ik voor andere mensen nog iets kan bereiken. misschien als er een sanctie op staat voor de nuon dat als ze mensen zo behandelen, en alle gedupeerde een kacht indienen er nog eens iets gaat veranderen. ik moet in ieder geval eerst betalen voordat ze er iets gebeurd.

De Tegenpartij

Hebben ze je wel al afgesloten ? Of alleen ermee gedreigd ?

lolabunny

nee ze komen maandagmorgen 12.00 uur. er kan niets meer geregeld worden de afsluitbrief heb ik ook al de nuon stelt of betalen voor maandag. (hoe snel regel je dat met deze dagen) of maandag 12.00 afsluiten. ben ik er niet dan doen ze het buiten kosten 1164.-- euro en ook deze eerst betalen voor we weer aangesloten worden. dus hoeveel keus hebben we???????????? nuon je word bedankt voor deze fijne feestdagen.

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

lolabunny,
had je niet eerder aan de bel moeten trekken toen je merkte dat het mis ging met je betalingen?
Voordat je een regeling afsprak?

Je merkt toch wel dat je op en gegeven moment niet meer aan je betalingen kunt voldoen.
Onderneem dan stappen.

Ik heb het eens met Essent gehad.
ik wist dat ik 2 maand later diep in het rood zou stan als ik niet deed en heb Essent gebeld.
We zijn er goed door gerold doordat ik actie ondernam betijds.

Ondanks alles wens ik je toch een beter nieuwjaar dan dat je afsluit.

lolabunny

ik heb al veel eerder aan de bel getrokken bij de nuon. ben al vanaf vorig jaar hiermee bezig maar iedere keer werd er gezegd dat het nu wel goed zou gaan. ik heb ook steeds de termijnen en de aflossing betaald. het gaat er alleen maar om dat ze het iedere keer van de verkeerde rekening af wilde schrijven( wat ze volgens mijn bank en mijn bankafschriften nooit hebben geprobeerd overigens). ik heb dan ook de betalingen zelf op tijd uitgevoerd maar dat mag van de nuon niet. de laatste bevestiging dat ze het goed gingen doen was van 4 december. ik heb toen een accept gekregen van hun en die betaald. maar omdat de afspraak was dat het 2 december op hun rekening moest staan en het volgens hun pas 8 december binnen was( wat overigens niet kan omdat giro naar giro direct is) maar de nuon verwerkingstijd heeft. is er geen zinnig woord met hun te praten. ik word hierom afgesloten. dat de nuon fouten maakt dat mag maar wij moeten hoe dan ook aan HUN regels voldoen. dus als zij niet afschrijven dan moet je het zelf overboeken en als je dat doet zoals ik heb gedaan dan voldoe je niet aan de door HUN gestelde eisen. dus hoe je het ook bekijkt wat je ook onderneemt de NUON heeft ALTIJD gelijk!!!!!

De Tegenpartij

Op het afsluitkaartje staat een 06 nummer van diegene die bij je geweest is. Bel hem en meld hem dat je aan je verplichtingen hebt voldaan en dat een rechtzaak zal volgens indien ze je toch afsluiten waarbij alle kosten op hun verhaald zullen worden. Refereer aan de regeling afsluiten electriciteit en gas van het ministerie van Economische zaken.
Mail dit ook nogmaals via de Nuon website (klachtenafhandeling)

Wellicht dat de Nuon Medewerker nog iets voor je kan betekenen ?

lolabunny

ik heb een brief gekregen en geen kaartje op deze brief staat geen 06 nummer. alleen hoe ik moet zorgen dat het op tijd betaald is. ik heb inmiddels degene gesproken die de brief gestuurd heeft maar ook bij hem kun je geen zinnig gesprek voeren. de brief is verstuurd dus daar moet je maar mee doen. voldoe gewoon aan de eisen die we nu stellen dan word u niet afgesloten maandag. fijne jaarwisseling zegt die L ook nog. hoe verzint hij het.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte lolabunny

Uit uw reactie op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is over uw betalingsregeling en afsluiten van de energietoevoer in de winter. Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om in deze kwestie tot een oplossing met u te komen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Monica-Zaal

Ongelezen bericht door Monica-Zaal »

ikzelf ben ook geholpen door de Nuon medewerker, betaal je alles en heb je uiteindelijk ook al ben je het er niet mee eens betaald zeggen die *piep* je contract op als je alles betaald hebt en word je afgesloten probeer je bij een ander aangesloten te worden moet je d'r nog zelf achterkomen dat dat niet lukt omdat ze bij de nuon doodleuk vertellen dat je een betalingsachterstand hebt terwijl de deurwaarder van de Nuon waar die betalingsregeling liep (lindorff) mij vertellen dat ik alles afbetaald heb, nou waar blijf je dan met deze temperatuur?? ik weet het niet meer hoor heb nu al ruim 3000euro betaald (incl maandtermijnen) om gas en licht te mogen gebruiken en nog heb ik blijkbaar niet genoeg betaald over iets wat ik zou hebben verbruikt met me 2 kids in huis en dat is een stroomrekening van 2 jr maar.... :x

ik word dus binnen 2 dagen nu afgesloten... :evil:

Gesloten