LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.

Snapt u nu hoe Herleid gebruik in elkaar zit?

ja
1
17%
nee
5
83%
zo ongeveer
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 6

boitus
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 nov 2003 21:43

Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door boitus »

Hallo allen,

Ik kijk graag naar Radar en vind het een Geweldig programma!

Allereerst een uitleg over gas:

Je hebt verschillende soorten gas in de wereld. De ene gas levert meer energie (warmte) dan de andere gas.

Essent koopt gas van verschillende kwaliteiten in dit omdat het eenvoudig een natuurproduct is en niet bewerkt kan worden. Het gas uit slochteren waarderen ze met de waarde 1!!!! Slechtere kwaliteit is dus onder de 1 en betere is boven de 1.

Als u nu beter gas heeft dan heeft u minder tijd nodig om bijvoorbeeld een pannetje water te laten koken. Als u gas heeft van mindere kwaliteit dan heeft u langer nodig om hetzelfde pannetje te laten koken.

Als u in een gebied zit waar de kwaliteit gas hoger is dan het slochterengas dan zal er een bijtelling plaatsvinden van een paar m3 gas. Dit om het eerlijk te maken t.o.v. de mensen die langer het gas aan moeten hebben om iets warm te maken.

In het kort:

Slochterengas = waardering 1
Beter gas = waardering > 1 maar minder verbruik
Slechter gas = waardering < 1 maar meer verbruik

Kortom nu hoeft Essent dus niet 60 verschillende tarieven te hanteren maar kan dit probleem de verschillende kwaliteiten gas rechtgetrokken worden voor iedereen.

Essent maakt zelf niet uit wat de kwaliteit is van gas, dat doet de gasunie met meetingen die ze regelmatig plegen. Dit krijgt Essent door van de gasunie en rekend het door in het aantal m3 die men verbruikt.

Hopelijk heb ik nu wat onduidelijkheid hierover weggenomen bij iedereen.

Met vriendelijke groet,

m.a.a.

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door m.a.a. »

Nou, niet echt. Het voornaamste probleem blijft niet zozeer goed of slecht gas, maar slecht contact met Essent. Essent weigert om zelf de klant te woord te staan. Zou dit wel gebeuren (bv een paar extra arbeidsplaatsen), dan krijgt de klant gewoon veel sneller een antwoord op vragen en worden problemen en ergernissen voorkomen.
Ik snap niet dat Essent dit soort forums wat beter in hun voordeel benut om openheid van zaken te verschaffen. In plaats daarvan wordt de klant alleen maar nog meer voor de gek gehouden in programma's als KASSA, door te zeggen dat men nog meer mensen aan de telefoonlijn gaat zetten bij 0800-0330.
Dat was niet nodig; als je daar 5x per dag naar belt, lukt het niet om twee keer dezelfde persoon te spreken te krijgen. Dit zou toch handig lijken, aangezien je daar het hele verhaal al eens uitgebreid tegen uit de doeken hebt gedaan.

boitus
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 nov 2003 21:43

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door boitus »

Misschien lijkt het handig om dezelfde persoon te spreken maar dit is het in werkelijkheid niet. Dan zou u in de praktijk nog langer moeten wachten omdat misschien iedereen met dezelfde persoon wil spreken. Wel is het zo dat elk gesprek zo zorgvuldig mogelijk word genoteerd bij een klantenservice. Dit moet er voor zorgen dat de nieuwe medewerker die u aan de lijn krijgt ook weet waar het over gaat.

Daar komt bij dat je misschien wel 100 mensen op een dag moet helpen. Zou u die ene dan nog herinneren?

Bert_F

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door Bert_F »

Gesprekken zorgvuldig genoteerd??? Medewerkers die weten waarover het gaat??? Beste kerel, lees nog eens goed het verhaal op onderstaande site, misschien ontwaak je dan. En 100 bellers per dag, daar geef je toch al zelf mee aan dat het een puinhoop is bij essent.


http://www.geocities.com/grayfox_nl/ess ... meset.html

m.a.a.

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door m.a.a. »

Elk gesprek wordt zorgvuldig genoteerd als je geluk hebt tenminste. Onze ervaringen zijn inmiddels anders. Daarbij komt dat vervolgens niets gedaan wordt met deze aantekeningen. Het is ook niet mogelijk hier een afschrift/uitdraai van te krijgen.

np

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door np »

essent is echt een waardeloos bedrijf, wij krijgen nog geld van ze, hier zijn we al bijna een halfjaar mee bezig, omdat ze daar niet kunnen rekenen,krijgen wij rekeningen dat wij bij moeten betalen, terwijl wij geld van hun moeten krijgen, en als je dan belt, weten ze niks, maak je een terug bel afspraak,alleen weten ze daar niet wat dat betekend, van de ongeveer 20 afspraken hebben ze een!!!! keer terug gebeld, maar ze wist niet waar het overging dus ook waardeloos.Het is gewoon schandaalig dat zulke bedrijven mogen bestaan. :evil:

Leo Radder

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door Leo Radder »

In februari van dit jaar kreeg mijn vrouw in een winkelcentrum in Leidschendam een pakket met groene handdoeken in haar handen gedrukt, welke ze mocht houden als ze tekende voor groene stroom van Essent. Mijn vrouw vond die groene stroom wel een goede gedachte en zette haar handtekening. Later thuis hoorde zij van mij dat ik al in november 2002 bij onze huisleverancier de NUON overgestapd was op groene stroom. Vervolgens hebben wij Essent gebeld en de situatie uitgelegd. Het was geen probleem, het contract bij Essent zou vervallen en we mochten de handdoeken zelfs houden.
Nu tientallen telefoontjes en ruim 9 maanden later ben ik nog steeds bezig deze zaak met Essent af te handelen. Ik ben ondertussen ongewild over gestapt naar groene stroom van Essent, heb keurig mijn 1e nota betaald, moest daarna op verzoek van Essent niet meer betalen, maar wachten op een totaal-afrekening, wordt nu bedreigd met afsluiting, maar ik ben gelukkig na tientallen telefoontjes weer terug bij de NUON en betaal ook sinds oktober weer aan de NUON, maar Essent blijft dreigen met afsluiten, terwijl ze mij al al maanden beloven een afrekening te sturen. Het laatste bericht is dat ze die voor 11 december beloven te sturen.
Wordt vervolgd.

boitus
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 nov 2003 21:43

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door boitus »

Beste mede radarforumers,

Ik begrijp alle frustraties maar dit onderwerp gaat heeeeeeeeel ergens anders over.

Dus nu het volgende:

HEEFT IEMAND EEN VRAAGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

IK BEN NIET DE KLANTENSERVICE OF ZO HIER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IK WIL GEWOON WAT VRAGEN BEANTWOORDEN VAN MENSEN DIE HUN REKENING NIET BEGRIJPEN!!!!!!!!!!!

Zo, heb ik nu mijn frustratie er uit over de mensen die misbruik maken van mijn goede wil om wat vragen te beantwoorden. Ik ga de moderator nu vragen om de ongewilde reacties weg te halen

Bert_F

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door Bert_F »

Ik zal jou eens even wat uitleggen Boitus.

Op dit forum zie ik intelligente mensen die met een serieus probleem zitten, een probleem veroorzaakt door essent. En wat doe jij vervolgens? Jij komt hier met een flutverhaal en een flutpolletje de mensen vertellen dat ze dom zijn en dat het allemaal hun eigen vette schuld is. Dat getuigt van een ongelooflijke arogantie en je bent nog beledigend ook. Ik denk niet dat er hier iemand is die op jou zit te wachten.

Neem gerust kontakt op met de moderator, maar als ik jou was zou ik eens een beetje gaan dimmen.

http://www.geocities.com/grayfox_nl/ess ... meset.html

boitus
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 nov 2003 21:43

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door boitus »

Ik denk eerder dat jij de intelligentie mist om je te houden aan de topic Bert_F.

np

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door np »

ik zal het kort houden, het probleem is niet dat wij de jaarafrekening niet snappen, het probleem is dat essent die zelf niet snapt!!!!!!! :shock:

Bert_F

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door Bert_F »

Het wil er maar niet in he boitus. Of moet ik zeggen edwin van laar?

Dit is een forum waar mensen hun klacht kwijt kunnen over het wanbeleid van energiebedrijven. Als hier iemand niets te zoeken heeft dan ben jij het wel. Lees de voorwaarden van dit forum nog eens door. Daar staat dat je verwijderd kunt worden als je je uitgeeft voor iemand die je niet bent. Welnu boitus van laar, jij geeft je uit voor medewerker van essent. Vervolgens val je mensen lastig met mailtjes via een hotmail account. Bewijs mij en de anderen hier eerst maar eens dat je werkelijk van essent bent.

Ik denk dat iedereen hier heel graag met iemand van essent in gesprek zou willen gaan. Maar op wazige verhalen van al even wazige figuren zitten we niet te wachten.

Dus nogmaals van laar, als je van essent bent, meld je dan ook via essent op correcte wijze. En anders wees verstandig en pak je biezen.

Nog even voor jouw informatie, als je denkt met een hotmail accountje anoniem te zijn dan heb je het behoorlijk mis. Je bent gelokaliseerd.

http://www.geocities.com/grayfox_nl/ess ... meset.html

boitus
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 nov 2003 21:43

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door boitus »

Beste Bert_F,

Ten eerste heet ik niet Edwin van Laar en heb ik helemaal niets te maken met oplichting of dergelijke praktijken. Ten tweede wil ik nog een keer duidelijk maken dat ik gewoon probeer uit te leggen hoe de jaarrekening berekend word door Essent omdat hier veel onduidelijkheid over is.

Ik zeg dus niet dat Essent geweldig omgaat met zijn klanten of dat ze juist heel slecht omgaan met hun klanten. Dat laat ik in het midden en dat moet iedereen maar zelf beslissen. Als ik ontevreden was over een bedrijf zou ik ook klagen. Het is alleen wel zo dat ik gewoon wat informatie wou verschaffen middels dit forum omdat ik wat berichten zag over het herleid verbruik van het gedeelte van gas van de jaarrekening.

Ik werk wel bij Essent maar ik heb natuurlijk geen zin om mijn naam openbaar te maken. Ik ga dus ook niemand helpen met zijn problemen met Essent maar kan wel informatie geven over het hoe en warom het zo gaat. Dat is toch wel handig om te weten.

Omdat ik niet bekend ben kan ik namelijk ook eerlijke antwoorden geven op vragen.......

Bert_F veel succes met je spokenjacht.

Bert_F

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door Bert_F »

Boitus of van Laar

Via mijn website kreeg ik een mail van ene Edwin van Laar. Deze van Laar mailde onder een hotmail account vanaf een PC met een IP van A2000(UPC, Chello).

Toen ik in een ander topic jou hierop aansprak was dit jouw reactie;
-----------------------------------------------------------------------------------

"Geplaatst op 28 Nov. 2003 07:11 door boitus

Geen klachten maar vragen graag. Inderdaad ik zit in het Chello gebied, daar kan ik niets aan doen.
-----------------------------------------------------------------------------------

Je ontkent dus niet, sterker nog, je geeft min of meer toe de afzender van deze mail te zijn met de opmerking dat je inderdaad in het Chello gebied zit.

Een beetje speurwerk heeft me geleerd dat er inderdaad een Edwin van Laar bij Essent werkt, namelijk als woordvoerder. Kijk maar even op onderstaande links.

http://www.scherper.nl/scherper_2003/37/[email protected]
http://www.webwereld.nl/nieuws/7504.phtml

Hoewel je bij essent maar nooit weet, lijkt het me niet erg waarschijnlijk dat deze man met deze functie anoniem met een hotmail accountje mailtjes gaat rondsturen. Nog buiten beschouwing gelaten dat de manier van "hulp aanbieden" erg veel lijkt op jouw gezwavel.

Dat levert twee mogelijkheden op;

1) Je heet wel degelijk Edwin van Laar en je bent hier onder de nick Boitus actief.

2) Je bent niet Edwin van Laar, maar geeft je valselijk voor deze persoon uit.


In het eerste geval ben je gewoon laf.
Echter, als het tweede geval van toepassing is dan zou je wel eens in de problemen kunnen komen.

Sinterklaas-bv
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2003 22:42

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door Sinterklaas-bv »

U moest eens weten hoeveel mailtjes wij krijgen.
Laatst gewijzigd door Sinterklaas-bv op 30 nov 2003 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

boitus
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 nov 2003 21:43

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door boitus »

Wat ben jij voor een wacko man. Ik werk voor de essent klantenservice. Helemaal niet als woordvoerder en ook al HELEMAAAAAAAAAAAAAl niet voor Kabelcom. mafkeez

Komt bij dat er wel meer mensen in het chello gebied wonen hoor. Wat een vaag figuur ben jij.

Ow ja, check maar eens www.boitus.tk Dat is mijn site ok? Geloof je het misschien wel dat ik niet edwin van der laar ben.

Groeten,

De boit

boitus
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 nov 2003 21:43

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door boitus »

ow ja, en jij leest gewoon niet goed naar de reacties. Wat heb jij voor opleiding?

aandeel
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 nov 2003 12:08

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door aandeel »

Bert-F

Ik lees dat er hier een probleem speelt wat ik wel herken. "Toevallig" zie ik hier ook de naam 'Sinterklaas-bv' staan. Het gaat hier om iemand die onder vele verschillende namen reageert op berichten in het legio lease forum. De teneur van zijn berichten is: mensen hebben het aan zichzelf te wijten. Zijn opmerkingen zijn vaak ronduit beledigend. Deze persoon voert vaak hele gesprekken onder verschillende namen en is daarmee in staat hele stukken van het forum in te nemen. Het nivo daalt daardoor naar nul waardoor anderen geen zin meer hebben om van het forum gebruik te maken.
De berichten zijn aan meerdere punten te herkennen. Mogelijk dat hij in meerdere forums aan het werk is.

Aandeel / Peter.

Gast

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door Gast »

Noemt zichzelf heel vaak Luc. Toos etc.

Gast

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door Gast »

Toevallig schrijft aandeel/Peter heel vaak tot diep in de nacht op deze forum. Toeval ????????????????En overdag ook behalve 's-middags want dan moet hij slapen. Tis ook nog een matennaaier.

Nellie

Gesloten