| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitlezen slimme energiemeter
-
Bob Schurkjens
Re: Uitlezen slimme energiemeter
De regering heeft er in 2008 aanvankelijk zelfs op ingezet om die,slimme meter er keihard bij ieder huishouden in te rammen. En dan bedoel ik verplicht accepteren op straffe van een mogelijke gevangenisstraf. Dit wetsontwerp kwam niet door de Eerste Kamer.
Re: Uitlezen slimme energiemeter
Ik heb mij terdege in de slimme meter verdieptangel1978 schreef:Wat ik nu niet zo goed snap: je hebt zo'n goed inzicht in je stroomgebruik, zoveel zelfkennis van je eigen gewoontes en weet alles eigenlijk ook prima te verwoorden..
Maar je bent blind in een verkooppraatje getrapt zonder eerst zelf goed te onderzoeken wat het nu eigenlijk betekent en wat de consequenties en randvoorwaarden zijn...
Dat de slimme meter zo'n teleurstelling is, zeg mij maar wie dat had kunnen voorzien, anders dan de azijnpissers die overal maar tegen zijn en alles beter weten
In verband met ongeoorloofd gebruik data van mijn slimme meter door Enelogic heb ik mijn netbeheerder opdracht gegeven de uitleesfunctie van mijn slimme meter per direct te blokkeren. Resumerend:
1. Energiebesparen heb ik er niet mee kunnen doen;
2. Inzicht in mijn stroomverbruik is niet beter/meer dan wat ik al had/wist;
3. De privacy van de gegevens is niet gewaarborgd;
4. Omdat ik de uitleesfunctie heb moeten uitzetten (zie bovenstaande verhaal + punt 3) moet ik alsnog zelf mijn meterstanden jaarlijks gaan doorgeven.
Vind het wel heel jammer want ik denk dat de slimme meter wel een toekomst heeft. Maar dan wel anders dan hoe het nu gaat. Uiteindelijk zijn heel veel mensen ook overgegaan op de smartphone