LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valse klantenwerving NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
joedelta

Valse klantenwerving NUON

Ongelezen bericht door joedelta »

Vorige week kreeg ik een klantenwerver van NUON aan de deur (of zoals hij zich noemde: medewerker van de NUON bespaarservice).

Ik geloofde mijn oren niet; wat een leugens.

Ik zit nu bij RWE, maar dat was slecht volgens de NUON-man, want RWE was overgenomen door Essent (is net andersom volgens mij).
Bij RWE ging ik daardoor ook meer transportkosten betalen voor mijn energie volgens meneer bespaarservice. Wat een onzin, de transportkosten betaal ik aan de beheerder Stedin (Eneco beheer). Dat bepaald niet RWE of NUON.

Ik heb meneer Pinokkio van NUON maar fijn de deur gewezen. Al was het alleen al vanwege mijn vreselijke ervaringen in het recente verleden met de administratie van NUON en hun valse beloftes. :?

Ron58

Re: Valse klantenwerving NUON

Ongelezen bericht door Ron58 »

Het blijft nog steeds jammer dat de overheid dit niet doorheeft en er iets aan doet.
Stel a.u.b. het ondertekende contract weer in, n.a.v. de colportage krijg je een contract toegestuurd wat je ondertekend moet retourneren, voeg daarbij een machtiging waarmee de nieuwe leverancier je oude op kan zeggen en niemand wordt meer ongevraagd of onder valse voorwendselen geswitcht.
Nu kan zo'n Pinokkio, als je b.v. wat lelijk tegen hem doet omdat je zijn lange neus van mijlenver herkent, je uit rancune (of voor de premie) toch zo maar switchen, deze ervaringen lees je ook op dit forum.
Je hebt dan nergens om gevraagd, maar komt in een situatie terecht waarin je heel veel moeite moet doen (als dit al lukt) om het weer recht te breien.

Een belachelijke situatie voor een zo belangrijk en kostbaar iets als energie.

Gesloten