Essent heeft god weet wanneer mijn contract verlengd van drie naar VIJF jaar!!
Wij dachten een andere energie leverancier te kunnen gaan zoeken maar wat schetst onze verbazing, het drie jarige contract is verlengd naar vijf jaar. We weten niet sinds wanneer dit is gebeurd maar ik zag het op Mijn Essent.
Wat is nou wijsheid?
Hou nu te handelen?
Groetjes,
Ad & Els
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] van DRIE naar Vijf !!
Re: van DRIE naar Vijf !!
Heb je op papier staan dat je een 3-jarig contract had? En heb je Essent al gevraagd hoe dat kan? Het kan ook gewoon een software bug zijn natuurlijk.
-
R1chardS
In artikel 95m lid 6 van de elektriciteitswet is geregeld dat overeenkomsten van bepaalde duur niet stilzwijgend mogen worden verlengd/vernieuwd in een nieuwe overeenkomst van bepaalde duur.
Als u hier niet uitdrukkelijk voor heeft gekozen, dan moet de leverancier uw overeenkomst vernieuwen in een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
U moet even lezen wat in de productvoorwaarden heeft gestaan van het 3 jarig contract.
Meestal staat er iets met de volgende strekking:
De overeenkomst met een vaste looptijd wordt na afloop automatisch verlengd op basis van flexibele looptijd (onbepaalde tijd) tegen het op dat moment daarvoor geldende variabele tarief en welk tarief alsdan te raadplegen is op http://www.essent.nl.
Even contact opnemen met Essent.
Als u hier niet uitdrukkelijk voor heeft gekozen, dan moet de leverancier uw overeenkomst vernieuwen in een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
U moet even lezen wat in de productvoorwaarden heeft gestaan van het 3 jarig contract.
Meestal staat er iets met de volgende strekking:
De overeenkomst met een vaste looptijd wordt na afloop automatisch verlengd op basis van flexibele looptijd (onbepaalde tijd) tegen het op dat moment daarvoor geldende variabele tarief en welk tarief alsdan te raadplegen is op http://www.essent.nl.
Even contact opnemen met Essent.
U heeft toch ook de "Tariefwijzigingen per 1 januari 2014" ontvangen? Mogelijk heeft u de antwoordkaart ingestuurd "stroomtarief dat in 5 jaar met 10% daalt"? Zo ja, dan heeft u zelf een nieuw 5 jarig contract aangegaan. Zo niet, dan loopt uw oude contract nog gewoon door.
Aan Essent vragen, hoe dit kan, is de simpelste manier om achter de waarheid te komen.hellekantenerke schreef:Essent heeft god weet wanneer mijn contract verlengd van drie naar VIJF jaar!!
Wij dachten een andere energie leverancier te kunnen gaan zoeken maar wat schetst onze verbazing, het drie jarige contract is verlengd naar vijf jaar. We weten niet sinds wanneer dit is gebeurd maar ik zag het op Mijn Essent.
Wat is nou wijsheid?
Hou nu te handelen?
Groetjes,
Ad & Els