LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vaste prijsgarantie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2007 14:26

vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door [email protected] »

:cry: via Eneco heb ik een verzoek gekregen om een vaste prijsgarantie af te sluiten. Dit zou een klein bedrag per maand schelen en je zou 3 jaar het zelfde betalen voor electriciteit. Ik ben hier in gestapt, maar kreeg nu een accept van 231.73 binnen, normaal betaal ik 140.00. Ik ben nu al een week bezig met Eneco. Ik vind het niet normaal dat ik 1100 euro meer moet gaan betalen per jaar, terwijl ik minder verbruikt heb, voor iets wat hun in het leven hebben geroepen.
Ik voel mij erg ge..... Bij Eneco kom je niet door hun schild, ik moet 4 tot 6 weken geduld hebben.De rekening gewoon betalen en dan kan ik begin februari vermindering van mijn voorschotbedrag van 10% aanvragen. Ik wil gewoon af van dit geintje. In mijn bevestiging contractgegevens staat nergens vermeld dat ik 100 euro per maand meer zou moeten betalen.Wie is hier nog meer ingetuind en weet of je hier nog wat aan kan doen. Mijn bevestiging staat op 14-11-2006.
Graag reacties misschien kunnen we met z'n allen wat doen

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ja, en dat gebeurt er als je en termijn aangaat, Eneco dekt zich goed in.
U mag kiezen maar Eneco bepaalt de prijs ervan!
U hebt er dus helemaal niets aan. Niemand heeft er iets aan, komen alleen in de problemen.

Wat te doen!
Schriftelijk bezwaar aantekenen bij eneco!

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door wicher »

Je bent wel weer bijzonder behulpzaam chanmaster! :oops:

Eneco mag een nieuwe termijn vaststellen a.d.h.v. uw verbruik in afgelopen jaar, eventueel gecorrigeerd met uw verbruik van de jaren daarvoor.
Verder moeten ze zich natuurlijk baseren op de vaste prijs die u in november 2006 schriftelijk bevestigd heeft gekregen.
In uw geval zou ik per aangetekende brief om uitleg vragen over het nieuw vastgestelde termijnbedrag, en indien antwoord uitblijft ( of ontoereikend is) evt. een gang naar de Geschillencommissie Energie en Water overwegen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Wicher.

Je heb deels gelijk. Eneco dient daarbij de nieuwe voorschotten wel op basis van historisch verbruik te bepalen. Indien dit meer dan 10% van het oorspronkelijke voorschot afwijkt kan de klan bezwaar aantekenen.
Dat moet deze dan wel doen!

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door wicher »

Indien dit meer dan 10% van het oorspronkelijke voorschot afwijkt kan de klan bezwaar aantekenen.
Bezwaar aantekenen kan natuurlijk altijd, maar of je er iets mee opschiet?
Bij mijn weten staat er in de leveringsvoorwaarden nergens iets over die max. 10% afwijking; bij sommige bedrijven kun je zelf afwijken van het nieuwe voorschotbedrag met een max. van 10% per keer, da's dus effe iets anders :oops:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Wichter hou op!

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door wicher »

Ik zou niet weten waarom ik jou niet mag corrigeren chanmaster.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wicher jij verkeert niet in de positie om mij te corrigeren.
Je denkt dat je het beter weet maar je laat je door jouw gedachten leiden, in werkelijkheid schop je tegen iemand waartegen je dat maar beter niet kan doen, het zou wel eens kwalijke gevolgen kunnen hebben.
Nu gewoon ophouden Wicher, het is mooi geweest. Jij kunt mij niet corrigeren.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door wicher »

Als jij nu werkelijk denkt dat je God bent beste chanmaster, dan wordt het voor jou toch écht de hoogste tijd om professionele hulp in te schakelen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dan nog Wicher, ik houd mij dagelijks met deze materie bezig, het is mijn werk en ik ben daartoe opgeleid! Heb ik in dat geval recht van spreken of wil je tegen dit soort mensen en beterweten in reageren ten einde jezelf voor schut te zetten? Ik reageer in geen geval meer op jouw wartaal en gekwets, je bent niemand en blijft helemaal niemand.
Je zaait alleen onrust en verderf.
Einde discussie.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door wicher »

Als het niet zo zielig was zou ik er nog om kunnen lachen, chanmaster.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tinne »

volgens mij was dit een topic van [email protected]

inmiddels verworden tot een ruzie / verschil van mening tussen Chanmaster en Wicher????????????? hebben ze geen apart topic voor jullie of kunnen jullie dat niet aanmaken?

@ bogaa499. het nadeel van 'vaste' prijzen is helaas redelijk vaak dat er een prijs wordt gehanteerd die alvast alle eventuele prijsstijgingen includeert, en dus vaak hoger uitpakt als wat je nu betaald. maar ik zou
zeker proberen er met Eneco uit te komen, verder advies in deze kan ik je helaas niet geven. Ik betaal liever dagprijs. (kan zeker verkeerd uitpakken hoor, maar da's mijn risico)

succes!

groeten, tinne

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Jonjo »

Maar Chanmaster is zelf geestelijk niet in orde. Dus advies van hem, negeer het.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tinne »

eh Jonjo, hoe kan bogaa499 dat weten?
Elke energie topic dat hier staat heeft sowieso 2 of 3 deelnemers

1. Chanmaster
2. Wicher
3. NijMeGen

Zijn zij dan degenen die ervoor zorgen dat Medewerker niet vaak reageert? (waarvan ik overigens alleen maar goeds heb gelezen)

:shock:

gr. tinne

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door wicher »

@ tinne:
eh Jonjo, hoe kan bogaa499 dat weten?
Precies, daar gaat het dus om!
Zijn zij dan degenen die ervoor zorgen dat Medewerker niet vaak reageert?
De Medewerker treedt op namens Nuon, we hebben het hier over een andere toko, toch?
Als het over Nuon gaat ben ik sowieso 1 van de eersten die de hulp van deze medewerker in zal roepen.

sales1
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:30

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door sales1 »

Allemaal overstappen naar ENERGIE DIRECT!!!!!!!!!! :P :P :P :P :P

Ben je van al dat gezeik af DUIDELIJK?
Dacht het wel beter is er niet. :lol:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Mwahhh........... daar ben ik nog niet zo zeker van!

sales1
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:30

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door sales1 »

Jij niet schrijf je maar iederander wel DUS: :idea: :idea:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Goed, zoals u wenst.

ward68
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2007 18:32

Re: vaste prijsgarantie

Ongelezen bericht door ward68 »

:cry: Ook ik ben er bij Eneco ingestonken, net als booga499. Voor mijn zogenaamde vaste gasprijs moet ik nu fors meer betalen. Trosradar zou dit aan de kaak moeten stellen.

[quote]De ontstane verhoging heeft te maken met het feit dat u heeft gekozen voor de garantieprijs van gas. U had hierover
geïnformeerd moeten worden, wat helaas nog niet is gebeurd. Een brief met uitleg betreffende de garantieprijs wordt u alsnog
toegezonden.
[quote]

tsja, die brief moet nog steeds komen, en mijn mail wordt niet beantwoord.

Gesloten