LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaste stroom bij Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Shippy
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2006 13:59

Vaste stroom bij Nuon

Ongelezen bericht door Shippy »

We hebben van Nuon een aanbod gehad om vaste stroom af te nemen, dus dat je 1, 2 , 3 of 5 jaar voor dezelfde prijs stroom afneemt, wie heeft hier ervaring mee en wat doen jullie?
Ik ben bang dat er een adder onder het gras zit, ze hebben al 2 mailings gestuurd, dus ik denk dan dat er voor hen veel te verdienen valt, of heb ik het verkeerd? :?

eline1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2006 18:29

Re: Vaste stroom bij Nuon

Ongelezen bericht door eline1 »

Ik zat met precies dezelfde vraag, na wel vier aanbiedingen in de afgelopen maanden, maar heb inmiddels besloten het niet te doen. Redenen:
- je betaalt vooral voor zekerheid, en daarvoor begin je dus al meteen met flink meer te betalen dan de actuele prijzen; je krijgt niet de zekerheid dat je goedkoper uit bent. Bovendien gaat het slechts over een deel van de rekening en niet het hele bedrag.
- de boete als je ervan af wilt is ong 50 euro per jaar dat je nog te gaan had; dus een andere aanbieding (van de concurrent) ga je dan niet meer op in.
-ik heb groene stroom, maar dat wordt dus grijze stroom als ik de prijs vast zet. Vaste prijs natuurstroom bestaat ook, maar is nog duurder. Het vastzetten van de prijzen stimuleert dus het gebruik van vervuilende energie en dat vind ik een slechte zaak.
Ik denk dat vooral het energiebedrijf er beter van wordt.

Meisje21
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 jan 2006 19:33

Re: Vaste stroom bij Nuon

Ongelezen bericht door Meisje21 »

Het is inderdaad een zekerheidsproduct.
En zoveel duurder is het niet hoor.
De huidige variabele tarieven zijn 0.0762 voor stroom, en voor 3 jaar, wat het voordeligste utivalt ligt het op 0.094, dit is inderdaad iets duurder.
Máár er zit in augustus weer een prijsstijging aan te komen, en naar alle waarschijnlijkheid zal dit gewoon weer omhoog gaan.
Vorig jaar (eind vh jaar) zat de prijs per kwh nog op zo'n 0.054, je ziet dus dat het behoorlijk gestegen is!
En in theorie zou het kunnen dat de energieprijzen gaan dalen, maar ik zie het zelf niet zo snel gebeuren!

Bovendien, groene stroom is zelfs slechter dan grijze stroom, door het opwekken, is laatst aandacht in besteed in het programma Zembla.

inkie47
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2006 19:18

Re: Vaste stroom bij Nuon

Ongelezen bericht door inkie47 »

Ik zit met hetzelfde probleem en twijfel. Ik zie op allerlei sites nieuwe stroomaanbieders die goedkoper zijn dan Nuon. Overstappen ? Blijven bij Nuon en de prijs vastzetten. Ik weet het niet meer

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Vaste stroom bij Nuon

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Inderdaad, er zijn bedrijven die goedkoper zijn. Maar hoeveel is dat nou eigenlijk?

Besef wel; bedrijven kunnen korting geven op de levering. Niet op belastingen, heffingen of netbeheer. Hierdoor zul je niet veel goedkoper uit zijn.

Stel je voor: je krijgt 10% korting op je levering. Gaaf. Dat is op 0,08 Euro per Kilowatt uur maar liefst 0,008 Euro korting. Wanneer je 3000 Kilowatt uur verbruikt heb je een korting van 24 Euro per jaar, ofwel 2 euro per maand. Is dat de moeite waard? Ik neem daarvoor niet het risico van al de problemen zoals bij Oxxio.

Maar ja. Als niemand overstapt is er geen concurentie en dus geen marktwerking. Dus er moeten mensen zijn die de gok nemen :wink:

Gesloten