LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vastzetten elektra/gas-tarieven: goed of slecht idee?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
QStel
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2007 22:53

Vastzetten elektra/gas-tarieven: goed of slecht idee?

Ongelezen bericht door QStel »

Hallo allemaal,

Ik ben klant bij Oxxio (we maken allemaal fouten, hoewel ik nog nooit problemen heb gehad) en kreeg vanavond een belletje over het vastzetten van mijn energie-tarieven voor de komende drie jaar. Dat zou me over drie jaar tijd een paar honderd euro schelen.
Mijn vraag is nu of het verstandig is om dit te doen. Zit er een addertje onder het gras? Is het bijvoorbeeld wel realistisch om er van uit te gaan dat elektra- en gas-tarieven blijven stijgen de komende jaren? Verder ben ik toch een beetje bang om te sleutelen aan mijn huidige overeenkomst met Oxxio: het loopt nu allemaal goed, maar wie weet wat er mis kan gaan als ik dingen ga veranderen?
Alvast bedankt voor raad/ideeën/suggesties!

fleur_tjuh
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mar 2007 14:05

Re: Vastzetten elektra/gas-tarieven: goed of slecht idee?

Ongelezen bericht door fleur_tjuh »

Q stel


Ik zou het niet doen. per 1 july wordt het goedkoper en waarom denk je dat ze nu iedereen bellen? Je zit er wel 3 jaar aan vast.


fleur

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Vastzetten elektra/gas-tarieven: goed of slecht idee?

Ongelezen bericht door D1RK »

1 Oxxio is goedkoper met energie maar duur in vaste kosten.
Dus zijn ze wel zo goedkoop?
Alleen als je veel gebruik zul je daar voordeel halen.

2 vergelijk via www.energieprijzen.nl en www.gaslicht.com welke voor U de voordeligste is en kijk of Oxxio of een andere beter is.

3 Prima dat U nee zij, want dan had U 3 jaar vast gezeten en nu kunt U nog zoeken of U elders beter uit bent.

4 Houd U er rekening mee dat de eindafrekening vaak laat komt en fout is bij deze aanbieder, dus bij het weggaan zult U vaker problemen vinden dan als je bleef zitten.
Het foutje is in 99% in hun voordeel, een te hoge meterstand betekend dat zij de nu nog dure stroom verkopen en de volgende een eerste jaar met een klant komen te zitten die erg weinig verbruik had...

Dus controleer de meterstanden elke keer als je een rekening kreeg en vooral de eindafrekening!
Bij overstap de huidige vandaag stand mee sturen is het beste!

QStel
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2007 22:53

Re: Vastzetten elektra/gas-tarieven: goed of slecht idee?

Ongelezen bericht door QStel »

Bedankt voor de reacties. Ik had ook al gevonden dat het vastzetten van je energieprijzen volgens de consumentenbond helemaal niet zo'n goed plan is.
Ook bedankt voor die site: ga eens kijken of een andere aanbieder goedkoper is (en zal opletten bij zaken als de eindafrekening e.d.).

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: Vastzetten elektra/gas-tarieven: goed of slecht idee?

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Hangt ervanaf hoe hoog de verlaging is in juli.
Voor 5 jaar vast met een inflatie van 2% per jaar, dan moet de verlaging in juli echt veel zijn zodat wachten nog loont.

Gesloten