Vandaag (27-10) ben ik gebeld door mijn energie-bedrijf Eneco met de vraag of ik van energie-bedrijf had gewisseld. Zij hadden n.l. een verzoek gehad om dit 'over te zetten'. Nu weet ik pertinent zeker dat ik niks heb getekend; ik let daar heel goed op, ik heb niks getekend (ook niet voor informatie, en ik wil ook niet veranderen van energie-bedrijf.)
Nu is het onbekend bij Eneco (en ook bij mij), welk energie-bedrijf nu gevraagd heeft om het om te zetten. Het advies van Eneco is om te wachten op de 'welkomst-brief' van dit nieuwe 'energie-bedrijf' en daarna eneco te bellen om de gegevens door te geven. Zij zullen dan proberen om het weer terug te draaien.
Maar ik ben er niet gerust op.
- Kan ik hier nog meer doen (b.v. giro-afschrijving blokkeren?)
- Eneco moet toch weten wie verzoekt om over te zetten?
- Ik heb helemaal niks getekend, dan kan dit toch niet zomaar...
Ik ben blij dat Eneco mij iedergeval even waarschuwt.
Tips zijn heeel welkom!
B.v.d voor jullie respons.
Roland
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Veranderen van energiebedrijf zonder iets te tekenen???Help
-
Re: Veranderen van energiebedrijf zonder iets te tekenen???Help
Bel eneco netbeheer ook eens op (is niet standaard klantenservice maar voor netbeheer): 0900-1426
Zij weten misschien wel welke leverancier u heeft proberen te switchen. Bel deze dan direct op om te kijken hoe u bij die leverancier in het systeem staat en wacht dus niet alleen op eneco.
Succes!
Zij weten misschien wel welke leverancier u heeft proberen te switchen. Bel deze dan direct op om te kijken hoe u bij die leverancier in het systeem staat en wacht dus niet alleen op eneco.
Succes!
-
Dank je voor je goeie tip!
Ik heb ze gebeld; daar konden ze niks vinden over een verzoek om mij over te zetten.
Toch raar, misschien een geintje... laten we het hopen.
m.vr.gr.
Roland
Ik heb ze gebeld; daar konden ze niks vinden over een verzoek om mij over te zetten.
Toch raar, misschien een geintje... laten we het hopen.
m.vr.gr.
Roland
Meestal kunnen ze in het ECH (energie clearinghouse) kijken wat er met het EAN nummer is gebeurt.
Het energie bedrijf Nederlandse Energie Maatschappij ONS energie. Zet je gewoon over zonder dat je daar toestemming voor gegeven hebt. Ze bellen je oude energiebedrijf en laten je afsluiten en vervolgens krijg je een brief dat je aangesloten bent bij hun. Dit is bij mij gebeurt. Graag reactie wat ik hier tegen kan doen.
Alie
Alie
-
Ik zou gewoon mijn incasso laten blokkeren en naar rechtshulp gaan, of rechtbijstand verzekering inschakelen. Heb ik bij Oxxio ook gedaan en het heeft super geholpen.
Als jij nergens voor getekend hebt of telefonische toezegingen hebt gedaan, zit je NERGENS AAN VAST!
Als jij nergens voor getekend hebt of telefonische toezegingen hebt gedaan, zit je NERGENS AAN VAST!