Verbruiksgegevens Budgetenergie verdwenen na overstap naar andere leverancier.
-
Verbruiksgegevens Budgetenergie verdwenen na overstap naar andere leverancier.
Na 4 jaar overgestapt van Budgetenergie naar Coolblue energie. Deze laatste had betere voorwaarden voor teruglevering zonnepanelen.
Na overstap blijkt dat alle verbruiksgegevens uit de app verdwenen zijn. Ik heb dus alleen nog de gegevens van de jaarnota’s.
Nieuwe provider toont alleen de gegevens van na de overstap.
Budgetenergie meldt dat zij de gegevens nog wel hebben, maar dat je na opzegging geen inzage meer krijgt. De maandelijkse mails over onss verbruik had ik natuurlijk weggegooid, want alles stond toch in de app?…..
Is dit normaal, hebben anderen ook deze ervaring?
Is er nog een truc om de gegevens weer boven water te krijgen?
Alvast bedankt.
Na overstap blijkt dat alle verbruiksgegevens uit de app verdwenen zijn. Ik heb dus alleen nog de gegevens van de jaarnota’s.
Nieuwe provider toont alleen de gegevens van na de overstap.
Budgetenergie meldt dat zij de gegevens nog wel hebben, maar dat je na opzegging geen inzage meer krijgt. De maandelijkse mails over onss verbruik had ik natuurlijk weggegooid, want alles stond toch in de app?…..
Is dit normaal, hebben anderen ook deze ervaring?
Alvast bedankt.
- witte angora
Beste antwoord
Gekozen door Jan69Heemstede
Re: Verbruiksgegevens Budgetenergie verdwenen na overstap naar andere leverancier.
Excel heb ik ook jaren gedaan, tot ik bij SlimmemeterPortal een account opende. Stuk sneller en makkelijker. En inderdaad, bij switchen van maatschappij geen gedoe dat je alle gegevens kwijt bent.
Re: Verbruiksgegevens Budgetenergie verdwenen na overstap naar andere leverancier.
Dat doen alle energieleveranciers vroeg of laat. Je account wordt geblokkeerd of bestaat niet meer. Ik stap al 13 jaar elk jaar over. Zelfs als je na 1 jaar terug komt moet je weer als een nieuweling beginnen.
Je kunt beter zelf je gegevens onafhankelijk van de leverancier laten bewaren. Ik gebruik Enelogic. 10 jaar lang houden ze alle gegevens vast per uur, dag, week, maand en jaar voor ca 20 euro per jaar.
Je kunt beter zelf je gegevens onafhankelijk van de leverancier laten bewaren. Ik gebruik Enelogic. 10 jaar lang houden ze alle gegevens vast per uur, dag, week, maand en jaar voor ca 20 euro per jaar.
Jan69Heemstede
vindt dit leuk
-
Ik zet alles in een excelletje. Is even wat werk maar zo hou ik overzicht.
Jan69Heemstede
vindt dit leuk
-
Excel heb ik ook jaren gedaan, tot ik bij SlimmemeterPortal een account opende. Stuk sneller en makkelijker. En inderdaad, bij switchen van maatschappij geen gedoe dat je alle gegevens kwijt bent.
Jan69Heemstede
vindt dit leuk
Totdat SlimmemeterPortal failliet gaat of geen zin meer heeft en stopt, dan heb je hetzelfde probleem. Geldt natuurlijk voor alles wat je buiten je eigen bereik opslaat.
Of een P1 meterje kopen.
Jan69Heemstede
vindt dit leuk
Dat is altijd zo natuurlijk als ze stoppen of failliet zouden gaan. Enelogic gebruik ik vanaf 2013. Ze hebben de prijs nog niet veranderd, wel de totale periode beperkt tot 10 jaar en de gratis mogelijkheden beperkt. Ze verdienen wat erbij door de energieleveranciers te vergelijken en aanbieden om de overstap te regelen. Tot nog toe heb ik daarvoor altijd Gaslicht gebruikt.
Jan69Heemstede
vindt dit leuk
-
Ja, ik heb exact dezelfde ervaring. Binnen een een week na het eindigen van de overeenkomst was de toegang tot het klantenportaal met alle contract- en gebruiksgegevens verdwenen, nog voordat ik de eindafrekening kreeg.Jan69Heemstede schreef: ↑10 dec 2024 20:24Is dit normaal, hebben anderen ook deze ervaring?
Nou was me al vanaf dag 1 duidelijk dat Budget trucs uithaalt. In de vergelijker kreeg ik een laag bedrag geoffreerd, maar de eerste nota was gebaseerd op een hogere inschatting. Ik heb toen naar de eenheidsprijzen gekeken (die waren niet aangepast) en mijn maandelijkse energiebetaling als spaarpotje gebruikt.
Ik maak tegenwoordig van alle aanbiedingen screenshots zodat aanbod & aanvaarding vastgelegd is. Ook van de krant, want daar zitten op de verkoopafdeling nog grotere schavuiten.
De truc is alles zelf bewaren....
Van mij mag Radar er iets van zeggen. Ik zou het netjes vinden als je nog een paar maanden toegang houdt tot jouw deel van de klantenportaal en vervolgens een net mailtje krijgt dat de deur op slot gaat.
-
Inloggen op https://accounts.budgetthuis.nl met email-adres en wachtwoord of evt. optie 'Ik weet mijn inloggegevens niet' gebruiken.
Het lijkt me logisch dat als je geen klant meer bent zij ook geen resources in hun IT-systemen beschikbaar houden voor je, anders dan de gegevens die strikt noodzakelijk zijn. Ze hoeven jou geen services meer te bieden.
Consumenneke schreef: ↑11 dec 2024 12:44Doe jij dat wel met klanten die opstappen? Die blijf je nog een tijdje in de watten leggen zonder dat ze daar voor betalen?Jan69Heemstede schreef: ↑10 dec 2024 20:24
Van mij mag Radar er iets van zeggen. Ik zou het netjes vinden als je nog een paar maanden toegang houdt tot jouw deel van de klantenportaal en vervolgens een net mailtje krijgt dat de deur op slot gaat.
rwolters schreef: ↑11 dec 2024 16:57Ja er zijn bedrijven die dat doen:Consumenneke schreef: ↑11 dec 2024 12:44Doe jij dat wel met klanten die opstappen? Die blijf je nog een tijdje in de watten leggen zonder dat ze daar voor betalen?Jan69Heemstede schreef: ↑10 dec 2024 20:24
Engie,
Beste meneer ...,
We vinden het jammer dat je geen klant meer bij ons bent. Maar, we hebben goed nieuws! Wist je dat je onze handige, gratis app kunt blijven gebruiken?
Volgens mij gaat het quoten fout, te beginnen bij wolters.
-
Gewoon wettelijk verplichten.
Stilzwijgend verlengen was ook een luxe waardoor uitgevers een lui leventje konden leiden. Is wettelijk afgeschaft.
Systemen zijn er voor mensen, niet andersom. Het kost drie keer niks om de toegang een paar maanden open te houden. Ik kan bij de meeste webwinkels jaren transactiehistorie opzoeken. Voor niks. Is gewoon klantenservice.
Jan69Heemstede
vindt dit leuk
En paar maanden openhouden? Dan komen ze hier drie maanden later met hetzelfde.
Ik snap het ook niet echt, je weet dan al minimaal een maand dat je weggaat, misschien zelfs langer.
Sla gewoon op wat je nodig hebt, en ga er vanuit dat het moment dat je weg bent, je ook geen data toegang meer hebt.
Sla gewoon op wat je nodig hebt, en ga er vanuit dat het moment dat je weg bent, je ook geen data toegang meer hebt.
Dient geen enkel doen. Is gewoon het probleem vooruit schuiven.
Ik zou eerder pleiten voor een mail aan het eind van het contract: “hierbij uw gegevens, die zijn de komende 4 weken te downloaden, daarna zijn ze pleite”.
Jan69Heemstede
vindt dit leuk
Ik gebruik Enelogic (gratis) variant en een Google sheet, waarmee ik de afrekeningen kan na rekenen. Ik hou alles gespreid van elkaar bij: meterstanden (1e van de maand en bijzondere data), leveranciestarieven, tarieven van de netbeheerder, belastingen. Wanneer ik een jaarafrekening wil controleren, dan maak ik een kopie van het model tab, waarin alles dan samen komt.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... p=drivesdk
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... p=drivesdk
Ik zou juist pleiten voor het twee jaar vast houden.
Einde contract wordt de eindrekening opgesteld met alle begin en eind meterstanden, datums, voorschotten, tarieven. Daar staat alles in, de dag week en maand gegevens uit de app hebben verder geen enkel doel meer en worden bijna overal gewoon uitgezet, gewist.
Ik ben iets meer van ‘eigen verantwoordelijkheid” blijkbaar
Nijogeth
vindt dit leuk