LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verdubbeling afrekening gas electra Essent
Verdubbeling afrekening gas electra Essent
Ik heb mijn nieuwe jaarafrekening gekregen.
En wat ben ik geschrokken!!!
Ik moet 300 euro bijbetalen!!!.
Mijn verbruik in zowel gas en electra is bijna verdubbeld.
In mijn huishouding is niets veranderd.
Wel ben ik gaan werken,dus staat de verwarming sochtends nog gewoon laag.
De weekenden ben ik bijna niet meer thuis ivm een stacaravan waar ik vaak heen ga.
Ook heb ik geen nieuwe electrische apparaten in huis gehaald.
Eerst heb ik essent gebeld.
Met als reactie dat ik voorgaande jaren wel weinig heb verbruikt.(4 jaar).
Tjah ik ben energie zuinig bezig,dan wil dat wel.
67,72,75,72...dat zijn mijn voorschotten van voorgaande jaren per maand.
En nu ga ik ineens 93 euro betalen!!!
De woningbouw heeft de ketel laten testen,daar was niets bijzonders mee.
Binnenkort komen ze nog een apk doen op de leidingen(voor eventuele lekkages ofzo)
Wat kan ik nog meer doen???
En wat ben ik geschrokken!!!
Ik moet 300 euro bijbetalen!!!.
Mijn verbruik in zowel gas en electra is bijna verdubbeld.
In mijn huishouding is niets veranderd.
Wel ben ik gaan werken,dus staat de verwarming sochtends nog gewoon laag.
De weekenden ben ik bijna niet meer thuis ivm een stacaravan waar ik vaak heen ga.
Ook heb ik geen nieuwe electrische apparaten in huis gehaald.
Eerst heb ik essent gebeld.
Met als reactie dat ik voorgaande jaren wel weinig heb verbruikt.(4 jaar).
Tjah ik ben energie zuinig bezig,dan wil dat wel.
67,72,75,72...dat zijn mijn voorschotten van voorgaande jaren per maand.
En nu ga ik ineens 93 euro betalen!!!
De woningbouw heeft de ketel laten testen,daar was niets bijzonders mee.
Binnenkort komen ze nog een apk doen op de leidingen(voor eventuele lekkages ofzo)
Wat kan ik nog meer doen???
Re: Verdubbeling afrekening gas electra Essent
Mooi verhaal, maar vermeld nou eens de meterstanden van de afgelopen jaren en dit jaar. En,.......... zijn de meterstanden van de afgelopen jaren geschat ja/nee en dit niet?
Dit ontbreekt volkomen in uw relaas.
Dit ontbreekt volkomen in uw relaas.
2004/2005 872kwh en 426m
2005/2006 983kwh en 615m
2006/2007 662kwh en 436m
2007/2008 633kwh en 548m
2008/2008 1220kwh en 996m
Dit zijn geen geschatte standen.
Dus opgenomen door de meteropnemer.
2005/2006 983kwh en 615m
2006/2007 662kwh en 436m
2007/2008 633kwh en 548m
2008/2008 1220kwh en 996m
Dit zijn geen geschatte standen.
Dus opgenomen door de meteropnemer.
-
Inderdaad vreemd.
Ik kan alleen constateren dat het electriciteits- en gasverbruik nog steeds niet hoog zijn, in die zin is er niks bijzonders
Ik kan alleen constateren dat het electriciteits- en gasverbruik nog steeds niet hoog zijn, in die zin is er niks bijzonders
Ik heb een klein appartementje,woon alleen.
En vergeleken met voorgaande jaren zou ik juist minder moeten hebben verbruikt ivm het weer gaan werken en de weekenden die ik bijna niet thuis ben.
Dus in die zin vindt ik dat het echt wel hoog is.
En vergeleken met voorgaande jaren zou ik juist minder moeten hebben verbruikt ivm het weer gaan werken en de weekenden die ik bijna niet thuis ben.
Dus in die zin vindt ik dat het echt wel hoog is.
Mag het verbruik tov het landelijk gemiddeld niet hoog zijn, zie ik wel degelijk een enorme verbruiksstijging bij topicstartster.Ik kan alleen constateren dat het electriciteits- en gasverbruik nog steeds niet hoog zijn, in die zin is er niks bijzonders
Over 2008-2009 zijn zowel gas en elektra zo goed als verdubbeld ten opzichte van het verbuik van de afgelopen 4 jaren bij topicstartster. Dat vind ik wel héél érg bijzonder!!
@ topicstartster: Weet u echt héél zeker dat er zich geen 'negatieve' veranderingen (apparaten e.d.) hebben voorgedaan?
Wacht iig ook nog even de leidingentest af.
-
Beste,
Paar suggesties.
1. December 2008 en januari 2009 waren zeer koude maanden. Probeer je verbruik eens te relateren aan het aantal graaddagen (graad-dagen kun je wel op internet vinden)
2. Kijk eens naar de exacte dagen waarop de meterstanden zijn doorgegeven. Als dit in de winter is gebeurd kan een paar weken al een verschil maken, zeker bij een laag verbruik zoals jij hebt.
3. Het verschil in electriciteit is maar 400-600 kwh per jaar. Dit is een meerverbruik van 60 Watt, dus 1 apparaat kan het verschil al maken. Heb je bijvoorbeeld een extra dvd-speler, koelkast , ..... aangeschaft
Paar suggesties.
1. December 2008 en januari 2009 waren zeer koude maanden. Probeer je verbruik eens te relateren aan het aantal graaddagen (graad-dagen kun je wel op internet vinden)
2. Kijk eens naar de exacte dagen waarop de meterstanden zijn doorgegeven. Als dit in de winter is gebeurd kan een paar weken al een verschil maken, zeker bij een laag verbruik zoals jij hebt.
3. Het verschil in electriciteit is maar 400-600 kwh per jaar. Dit is een meerverbruik van 60 Watt, dus 1 apparaat kan het verschil al maken. Heb je bijvoorbeeld een extra dvd-speler, koelkast , ..... aangeschaft
Ik ben mn hele appartement doorgeweest.
Heb geen nieuwe apparaten,of apparaten die mankementen zijn gaan vertonen.
Zelf let ik altijd al erg op apparaten die je op standby kunt zetten.
Ik zet ze altijd helemaal uit.
Apparaten die niet veel gebruikt worden of waar makkelijk de stekker uit kan.
Daar haal ik dan ook de stekker van uit t stopcontact.
Heb geen nieuwe apparaten,of apparaten die mankementen zijn gaan vertonen.
Zelf let ik altijd al erg op apparaten die je op standby kunt zetten.
Ik zet ze altijd helemaal uit.
Apparaten die niet veel gebruikt worden of waar makkelijk de stekker uit kan.
Daar haal ik dan ook de stekker van uit t stopcontact.
-
Beste xnez,
In uw bericht van 22 december op dit forum geeft u aan dat u een hoge jaarafrekening heeft gekregen.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Annemarie
Essent medewerker
In uw bericht van 22 december op dit forum geeft u aan dat u een hoge jaarafrekening heeft gekregen.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Annemarie
Essent medewerker
Ik heb mijn gegevens dooremaild.
Alvast vriendelijk bedankt.
Alvast vriendelijk bedankt.
Ik ben reuze benieuwd naar de uitkomst!
Laat je dit nog weten?
Laat je dit nog weten?
@ Shine...ja,ik zal laten weten van het hoe en wat.
Ook als er iets positiefs uitkomt mag dat zeker vermeld worden!
Ook als er iets positiefs uitkomt mag dat zeker vermeld worden!
heb je al eens geprobeerd om alle stoppen uit te zetten en dan te kijken of bij de buren het licht ook uitgaat.
Het is zeldzaam, maar aftappen gebeurd.
Het is zeldzaam, maar aftappen gebeurd.
als er afgetapt zou worden dan zouden er toch echt andere KwH meter(verbruiks)standen staan als dat er nu staat vermeld: 1000KwH.
Overigens zie ik nu pas dat een overzicht van de gasstanden niet aangereikt zijn.
Overigens zie ik nu pas dat een overzicht van de gasstanden niet aangereikt zijn.
Als ik bij mij alle stoppen uitzet,dan blijft bij de buren toch sowieso het licht branden???
-
Gekke vraag mischien, ik probeer ook maar mee te denken... Hoe is het met de rubbers van je koelkastdeur(en) gesteld? Als die kapot is/zijn dan ben je een hoop aan extra stroom kwijt om te koelen, terwijl de kachel vaker aanspringt omdat er meer kou de kamer in komt.
Gaat die deur überhaupt wel goed dicht, of blijft hij wel eens open hangen?
Je hebt een appartement schreef je, is er ergens bij de buren iets veranderd? Een verhuizing, buren die minder of niet meer stoken?
Je mag het best weten, voordat ik deze woning kreeg had ik een kleine seniorenwoning, totaal niet geisoleerd, de buitenmuren bestonden nagenoeg geheel uit ramen van enkel glas, maar evengoed weinig stookkosten want... de tussenmuren waren splinterdun, en mijn buren stookten harder dan ik... Ik kreeg dus aardig wat warmte van links en van rechts.
Tot de buurman rechts daar achterkwam, en hij, als hij de hele week weg was, (vrachtwagenchauffeur door heel europa) de kachel helemaal uitzette. Vanaf toen had ik wel een hele koude slaapkamer
Gaat die deur überhaupt wel goed dicht, of blijft hij wel eens open hangen?
Je hebt een appartement schreef je, is er ergens bij de buren iets veranderd? Een verhuizing, buren die minder of niet meer stoken?
Je mag het best weten, voordat ik deze woning kreeg had ik een kleine seniorenwoning, totaal niet geisoleerd, de buitenmuren bestonden nagenoeg geheel uit ramen van enkel glas, maar evengoed weinig stookkosten want... de tussenmuren waren splinterdun, en mijn buren stookten harder dan ik... Ik kreeg dus aardig wat warmte van links en van rechts.
Tot de buurman rechts daar achterkwam, en hij, als hij de hele week weg was, (vrachtwagenchauffeur door heel europa) de kachel helemaal uitzette. Vanaf toen had ik wel een hele koude slaapkamer
tenzij er word afgetapt, dan gaat ook bij hem het licht uit.xnez schreef:Als ik bij mij alle stoppen uitzet,dan blijft bij de buren toch sowieso het licht branden???
nogmaals, erg zeldzaam maar mogelijk.
De leidingen zijn getest.
Er is geen lekkage en ook van aftappen is geen sprake/is niet mogelijk.
Een dezer dagen zal ik al mijn stekkers uit het stopcontact moeten trekken.
Vervolgens zou de teller na een kwartier/halfuur stil moeten komen te staan.
Zo niet,dan moet daar weer naar gekeken worden.
Komt hij wel stil te staan dan is mij geadviseerd om een tussenmetertje aan te schaffen.(Cresta meter zag ik hier ergens op het forum voorbij komen,9.95 bij kijkshop of gamma).En vervolgens mijn electrische apparatuur bij langs.
En kijken of er gekke dingen voorbij komen.
Ik heb het telefoon nummer en naam van essent medewerkster gekregen.
Ik kan en mag haar ten alle tijden bellen.
Ook als na dit alles nog niets duidelijk is,mag ik weer contact opnemen.
Er is geen lekkage en ook van aftappen is geen sprake/is niet mogelijk.
Een dezer dagen zal ik al mijn stekkers uit het stopcontact moeten trekken.
Vervolgens zou de teller na een kwartier/halfuur stil moeten komen te staan.
Zo niet,dan moet daar weer naar gekeken worden.
Komt hij wel stil te staan dan is mij geadviseerd om een tussenmetertje aan te schaffen.(Cresta meter zag ik hier ergens op het forum voorbij komen,9.95 bij kijkshop of gamma).En vervolgens mijn electrische apparatuur bij langs.
En kijken of er gekke dingen voorbij komen.
Ik heb het telefoon nummer en naam van essent medewerkster gekregen.
Ik kan en mag haar ten alle tijden bellen.
Ook als na dit alles nog niets duidelijk is,mag ik weer contact opnemen.
Vandaag ben ik er eindelijk aan toe gekomen om alle stekkers eruit te halen.
Na kleine 5 minuutjes stond alles stil.
Hier zit dus geen probleem.
Nu maar zo'n metertje aaschaffen en kijken wat mijn electrische apparaten verbruiken.
Na kleine 5 minuutjes stond alles stil.
Hier zit dus geen probleem.
Nu maar zo'n metertje aaschaffen en kijken wat mijn electrische apparaten verbruiken.
-
Ook ik reageer maar eens want sinds ik bij Essent terug ben is het huilen geblazen en denk dus alweer aan overstappen. Ik woon alleen in een flatje, werk overdag dus verwarming staat maar 3 of 4 uurtjes per dag aan maximaal. Tijdens winter alleen. Toch is het volgens Essent mogelijk dat mijn gasverbruik van 1300m3 naar 2500m3 is gegaan !! Dat is meer dan een groot huis verbruikt of een gezin met 2 kinderen. Dit is echt ONMOGELIJK. Dus moet ik 426 euro bij betalen, voor alleen gas. Want mijn electriciteitsverbruik is zelfs omlaag gegaan.
Maargoed.....probeer dat Essent maar duidelijk te maken. Werd niet leuk behandeld, meisjes begon gewoon keer op keer door mij heen te praten. Mijn buurjongen moet 980 euro aan gas alleen bijbetalen. Zelfde flatje. We zijn ons aan het beramen wat we kunnen doen. Ook heb ik meterstanden doorgegeven, maar op eindafrekening hebben ze dat niet gebruikt ? Staat dat netwerk beheerder dat heeft gedaan. Ik heb niemand gezien.
Graag hoor ik hoe het bij jou met het gas is afgelopen xnez.
Maargoed.....probeer dat Essent maar duidelijk te maken. Werd niet leuk behandeld, meisjes begon gewoon keer op keer door mij heen te praten. Mijn buurjongen moet 980 euro aan gas alleen bijbetalen. Zelfde flatje. We zijn ons aan het beramen wat we kunnen doen. Ook heb ik meterstanden doorgegeven, maar op eindafrekening hebben ze dat niet gebruikt ? Staat dat netwerk beheerder dat heeft gedaan. Ik heb niemand gezien.
Graag hoor ik hoe het bij jou met het gas is afgelopen xnez.