Via een schrijven van ENECO laten zij weten dat door gestegen olieprijzen en de koppeling hieraan van de gasprijzen, zij de energievoorschotbedragen zullen verhogen.
Nu meende ik mij te herinneren dat de olieprijzen ook gekoppeld zijn aan de US Dollar.
Aangezien deze (extreem) laag staat en de Euro hoog, verbaas ik mij erover dat dit niet genoemd wordt.
Ik heb het sterke vermoeden, net als bij de benzine prijzen, dat er zoveel mogelijk argumenten worden aangehaald die een stijging verantwoorden, maar bijna nooit een daling.
Verder heb ik het vermoeden dat de opbrengst van de verkoop van gas tegen valt omdat deze in dollars wordt afgerekend. Dat wordt dus verhaald op de binnenlandse verbruikers.
Valt hier überhaupt iets tegen te doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verhoging voorschotbedragen energie ivm gestegen olieprijzen
Re: Verhoging voorschotbedragen energie ivm gestegen olieprijzen
Nee.
Met de stijgingen van de energiebelasting zal het er niet beter op worden.
Met de stijgingen van de energiebelasting zal het er niet beter op worden.
Zij zijn God, samen met deze regering. Het *&^^ volk zo snel mogelijk afmaken......
Hoi GéJé
De prijzen gaan inderdaad omhoog, mede door de inkoop voor energiebedrijven, die stijgen, maar ook door de regering die er zo nodig weer meer belasting over gaan heffen.
Het is netjes van het energie bedrijf om het nu al te verhogen, dan sta je bij de afrekening niet voor enorme verrassingen.
Maar helaas omen die stijgingen voornamelijk van Bush.
De prijzen gaan inderdaad omhoog, mede door de inkoop voor energiebedrijven, die stijgen, maar ook door de regering die er zo nodig weer meer belasting over gaan heffen.
Het is netjes van het energie bedrijf om het nu al te verhogen, dan sta je bij de afrekening niet voor enorme verrassingen.
Maar helaas omen die stijgingen voornamelijk van Bush.