LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verlate rekeningen van Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
biancthom

verlate rekeningen van Nuon

Ongelezen bericht door biancthom »

Wij zijn een stichting die een gebouw in bruikleen heeft van de woningbouwvereniging. Toen we hier vier jaar geleden in gingen kregen we na een klein jaar een energie rekening van zo'n 600 euro. Er wordt niet heel veel gebruik gemaakt van het gebouw, het was wat aan de lage kant, maar we hebben er toen niet veel aandacht aan besteed.

Daarna is er nooit meer een energie rekening gekomen. Deze worden rechtstreeks naar de woningbouw gestuurd en niet naar de stichting. We hebben hier wel eens naar geinformeerd, maar daar kwam niet echt een reactie op.

Nu hebben we afgelopen najaar 2007 in een tijdsbestek van een paar maanden alle achterstallige rekeningen gekregen van de NUON over de laatste jaren waarvan het totaal bedrag rond de 10.000 euro ligt!

Ongeveer 3000 euro per jaar. Als we eerder hadden geweten dat het gebouw zo duur was wat energie verbruik (ook een oude ketel) dan haden we er veel sneller weer afstand van gedaan.

Zitten we nu toch vast aan het betalen van deze rekeningen of is bijvoorbeeld de NUON of de woningbouw vereniging in gebreken gebleven door de rekeneningen niet jaarlijks door te geven?

wicher

Re: verlate rekeningen van Nuon

Ongelezen bericht door wicher »

Gebouw in bruikleen, dus vermoedelijk geen huurcontract?
Mocht er toevallig wel zo'n contract zijn, wat staat daarin over energie?
Op wiens naam staan de aansluitingen?

biancthom

Voor zover ik weet hebben we geen huurcontract en staat de energie rekening op naam van de woningbouw vereniging. Zij krijgen ook de rekeningen toegestuurd, niet de stichtig zelf.

wicher

Dan hebben jullie dus een probleem met de woningbouwvereniging, en niet met Nuon! In jullie plaats zou ik maar eens een pittig gesprek met de woningbouwvereniging hebben.......

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Inderdaad. De woningbouw dient de rekening aan NUON te betalen en het daarna met jullie te verrekenen.

biancthom

Ja we hebben inderdaad al een pittig gesprek gehad, maar dat leidt verder tot niets. Ze vinden dat wij de rekeningen gewoon moeten betalen. Het is een heel vervelende situatie.

Wij zijn natuurlijk ook in gebreken gebleven door niet eerder aan de bel te trekken over de eerdere hele lage rekeningen. Ze willen ook wel een betalingsregeling treffen, maar ons gaat het er om of ze ons zomaar zoveel achterstallige rekeningen kunnen sturen in een tijdsbestek van een paar maanden, vervalt zo'n rekening niet op een gegeven moment (na een paar jaar) en het feit dat we veel eerder afstand hadden gedaan van het gebouw als we geweten hadden dat het zo duur was!

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... afrekening

Voor kleinverbruikers (tot 3* 80 Ampere) is de verjaringstermijn 2 jaar (indien het contract na na 14 juli 2004 is afgesloten)
Voor het overige geld 5 jaar.
en het feit dat we veel eerder afstand hadden gedaan van het gebouw als we geweten hadden dat het zo duur was
kinderlijk naief (sry dat ik het zeg) om te denken dat dat een reden kan zijn om je rekeningen niet te hoeven betalen.
Zoals je zelf al opmerkt had jezelf beter op moeten letten als de kosten van zo'n groot belang voor je zien (wat ik me kan vorstellen bij een stichting).
Ieder half jaar gaan de prijzen aardig omhoog - waar de kranten dan ook weer even vol van staan - en als er dan hoge rekeningen zomaar uit de lucht komen vallen heb jij/jullie als stichting toch iets niet goed gedaan.
Laatst gewijzigd door Ali Bensalah op 25 mei 2008 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

biancthom

Klopt ook! Maar in onze verdediging de rekeningen die we kregen waren ook weer niet zo laag dat je dacht dat er iets niet klopte, zeker niet omdat het gebouw gewoon weinig gebruikt werd. Maar het klopt wel, dat er misschien eerder bij ons een lampje had moeten gaan branden :?

Bedankt in ieder geval voor de info, dat ga ik even doorgeven aan onze voorzitter.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Succes in ieder geval met het oplossen van het probleem of het ophoesten van het geld!

wicher

Ik zou er niet automatisch van uitgaan dat jullie stichting dit bedrag zo maar zou moeten ophoesten, dat lijkt mij erg kort door de bocht geredeneerd! Er is kennelijk een gesprek geweest met de woningbouwvereniging wat niks of weinig heeft opgeleverd. Het gaat waarschijnlijk te ver om alle details van de communicatie (in al die jaren) hierover tussen jullie en de woningbouwvereniging hier te vermelden, maar ik heb sterk het gevoel dat een goeie advokaat hier wel iets in zou kunnen betekenen.
In ieder geval is voor mij wel duidelijk dat de woningbouwvereniging waarschijnlijk een portie boter op het hoofd heeft, en waarom zou de stichting daar alleen voor moeten opdraaien?

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Bruikleen:
Met of zonder huurovereenkomst?
Toen we hier vier jaar geleden in gingen kregen we na een klein jaar een energie rekening van zo'n 600 euro.
Stond deze rekening op de tenaamstelling van de Stichting?

Daarna is er nooit meer een energie rekening gekomen. Deze worden rechtstreeks naar de woningbouw gestuurd en niet naar de stichting
Weet u wel zeker dat deze rekeningen direct naar de woningbouwver. gestuurd werden? Of is dat een aanname die u maakt omdat u nooit meer iets aan rekeningen ontving!?
Wederom, op welke tenaamstelling staan deze rekeningen?

Met andere woorden:
wie is in deze bruikleen situatie verantwoordelijk voor het afsluiten van een leveringscontract bij een energiebedrijf.

Zeker is dat de Nuon niets aan te rekenen valt, alswel de hele bruikleen, dus Stichting en Woningbouwvereniging.

Wat betreft duur:
Je wordt aangeslagen voor daadwerkelijk verbruik! (mits de standen steeds netjes worden/zijn doorgegeven)
Zijn de standen van de afgelopen jaren steeds geschat of zijn ze doorgegeven?

Gesloten