Ik had een jaar contract bij Oxxio voor 6.2 eurocent per kilowat en 31,5 eurocent per kub. gas, nu is dat automatisch verlengt voor een jaar en moet ik 9.47 eurocent voor een kilowat betalen en 38.16 voor gas.
Dit is een stijging van 52% op elektriciteit en 21% op het gas!!!
Als ik er vanaf wil moet ik een boete betalen. Mag dit zomaar? Volgens mij zijn de energiekosten niet zo erg gestegen toch?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verlengen tegen woekertarieven?
Re: verlengen tegen woekertarieven?
Als dat de prijzen zijn voor het nieuwe jaarcontract mag dat.
Een jaarcontract wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd als u niet bijtijds aangeeft dat u dit niet wilt.
Wilt u er vroegtijdig van af dat moet u inderdaad een boete betalen. Of u dient dit nieuwe ingezette jaarcontract uit maar zegt bijtijds uw jaarcontract op. Met andere woorden u geeft dat het jaarcontract voor volgend jaar niet meer verlengd moet en mag worden. In het laatste geval hebt u dan geen boete voor vroegtijdig opzeggen, verbreken.
Een jaarcontract wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd als u niet bijtijds aangeeft dat u dit niet wilt.
Wilt u er vroegtijdig van af dat moet u inderdaad een boete betalen. Of u dient dit nieuwe ingezette jaarcontract uit maar zegt bijtijds uw jaarcontract op. Met andere woorden u geeft dat het jaarcontract voor volgend jaar niet meer verlengd moet en mag worden. In het laatste geval hebt u dan geen boete voor vroegtijdig opzeggen, verbreken.