LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verplaatsen meters in woning uit jaren 30

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pascalldehaze

verplaatsen meters in woning uit jaren 30

Ongelezen bericht door pascalldehaze »

ik heb via mijn energieleverancier delta nuts te horen gekregen dat het verplaatsen van mijn meters mij een totaal bedrag van 1030 euro gaat kosten
en dat dit landelijk bepaald is aangezien de meters van de energiemaatschappij zijn vindt ik deze kosten absurd aangezien ik zelf de doorvoer naar mijn woning moet verzorgen heeft iemand hier ervaring mee en kan ik dit ook aan een andere energiemaatschschappij aanvragen

stofzuigertje

Re: verplaatsen meters in woning uit jaren 30

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet de stroom leverancier maar netwerk beheerder zorgde voor de meters!

Dus als jou huidige op niet goedgekeurde plek zit en elders moet heb je die kosten.
Maar is het Gas of Stoom meter?
Alleen als jou installatie is afgekeurd kunnen ze dit eisen dus wat is er werkelijk aan de hand?

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

U hebt volkomen gelijk! Die kosten komen voorrekening van de netbeheerder.
Alleen kan ik mij niet voorstellen dat er nog meter uit de jaren 30 in werking zijn, die bestonden in die tijd namelijk niet.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

De meters zullen niet van de jaren dertig zijn het huis wel. Het lijkt me stug dat de plaats van de meters is afgekeurd, ik vermoed dat het om een verbouwing gaat. Is dit het geval dan zijn de kosten geheel voor eigen rekening.

troubleshooter

@ronald g, ik denk ook dat er iets meer aan de hand is.

ronald g

Zullen we dat ooit te weten komen?? ik hoop het van harte.

ronald g

@Pascalle hierbij een kopie van het bericht op een ander forum die je geopend hebt.

" ik wil mijn oude meters verplaatst hebben in mijn woning naar een centraal punt de energieleverancier delta nuts kan dit voor mij uitvoeren maar vraagt hier een bedrag van 1030 euro voor ik vindt dit nogal hoog aangezien ik zelf de doorvoer moet verzorgen en deze meters niet mijn eigendom zijn . volgens de leverancier zijn dit landelijk bepaalde prijzen heeft hier iemand ervaring mee en kan ik anders ook overstappen op een andere energiemaatschappij "

Ergo het is jou wens dus betalen voor de aanleg.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Zoals Ronald reeds opmerkt, zijn de kosten geheel voor de opdrachtgever Pascall.
Er is een bestaande situatie die jij gewijzigd wilt hebben, dan zal welk bedrijf dan ook de kosten betaald willen hebben. De kosten van deze werkzaamheden en ook andere kosten zoals een bijvoorbeeld een nieuwe aansluiting zijn vastgelegd en worden jaarlijks bepaald.
Indien je googled en ik denk dat je dit best wel gedaan hebt weet je het antwoord al. Voor de duidelijkheid misschien nog een leuke link: https://www.aansluitingen.nl/aanvrager/ ... agtypeid=2

troubleshooter

ronald g schreef:@Pascalle hierbij een kopie van het bericht op een ander forum die je geopend hebt.

" ik wil mijn oude meters verplaatst hebben in mijn woning naar een centraal punt de energieleverancier delta nuts kan dit voor mij uitvoeren maar vraagt hier een bedrag van 1030 euro voor ik vindt dit nogal hoog aangezien ik zelf de doorvoer moet verzorgen en deze meters niet mijn eigendom zijn . volgens de leverancier zijn dit landelijk bepaalde prijzen heeft hier iemand ervaring mee en kan ik anders ook overstappen op een andere energiemaatschappij "

Ergo het is jou wens dus betalen voor de aanleg.
Ja ja, nu komt de aap uit de mouw.
U wilt zelf uw meter op een centraal punt hebben. Bij woningen zit de meter meestal in de directe nabijheid van de hoofdingang voor de hulpdiensten e.d. en zo hoord het ook.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Maar is het Gas of Stoom meter?
Misschien moet er wel een nieuwe meter komen voor stroom i.p.v. stoom :mrgreen:

Gesloten