LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verrekening eindafrekening !!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sooi
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2008 20:12

verrekening eindafrekening !!!

Ongelezen bericht door sooi »

Heb een probleem maar weet eerlijk niet gezegd wat ik er mee aan moet !
Ben pasgeleden overgestapt van Essent naar Nuon , nu is echter mijn eindafrekening (mede door mijn te laat doorgeven meterstanden !) gebaseerd op een schatting van essent(of de netwerkbeheerder = ook Essent), op zich geen probleem ware het niet dat ze me 8500 kwh te veel hebben ingeschat in een periode van een half jaar !!!heb dus een correctie aangevraagd bij netwerkbeheerder , nu komt echter het probleem : Essent zegt dat ik de foutieve eindafrekening gewoon moet betalen en dat mijn nieuwe energieleverancier dit gaat compenseren , ik gebelt met Nuon (nieuwe leverancier ) , die zeggen echter dat Essent gewoon een nieuwe eindafrekening moet sturen en dat ze mij NIET gaan compenseren !!!!ben bang dat ik tussen een conflict tussen 2 energieleveranciers in ben komen te zitten !!!weet iemand hier iets meer van of heeft hier al vaker over gehoord ???
groet , Sooi

wilsar
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2007 21:08

Re: verrekening eindafrekening !!!

Ongelezen bericht door wilsar »

Ik heb een soort gelijk probleem, al gaat het om niet zo'n heel groot verschil in meterstanden waaardoor ik dacht het komt volgend jaar wel goed, heb nu immers goedkopere energie.
Tot mijn verbazing zie ik op de rekening van Nuon dat het termijn bedrag 100 euro MEEr is dan bij Eneco.
Komen ner nog kosten bij die Eneco berekend. Ook moest ik een maand dubbel betalen, de maand november is bij Eneco in rekening gebracht en ook door NUON, Eneco houdt vol dat de datum van eindafrekening bepalend is, die maand betaal je ook helemaal. De afrekening is van 1 november, dus moet ik heel de maand november betalen. Omdat ik vanaf 1 november overstap rekent ook NUon deze maand.
Nu ik nog duurder uit ben ipv goedkoper voel ik me wel vals voorgelicht en ik krijg bij Eneco geen duidelijkheid.

JJM
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 sep 2008 18:15

Re: verrekening eindafrekening !!!

Ongelezen bericht door JJM »

Het is zo dat u een correctie aan kunt vragen bij u nieuwe leverancier.Want u bent het niet eens met u standen.Het is namelijk dat de leverancier meterstanden doorgeeft naar de netbeheerder dus ik zou het wel proberen.

En u moet ook elk jaar meterstanden doorgeven voor de jaarnota dus dan komen ze er ook achter dat er teveel in rekening is gebracht.

Ik wens u er veel succes mee

sooi
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2008 20:12

Re: verrekening eindafrekening !!!

Ongelezen bericht door sooi »

heb een correctie aangevraagd bij netwerkbeheerder en nieuwe leverancier , nieuwe leverancier verwijst mij echter weer naar oude leverancier !!! weet zelf niet wei er wettelijk mij moet coorigeren !!!essent en nuon wijzen naar elkaar !!!!

JJM
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 sep 2008 18:15

Re: verrekening eindafrekening !!!

Ongelezen bericht door JJM »

Nuon zou moeten corrigeren want zij zijn de nieuwe leverancier en jij hebt meterstanden door moeten geven aan de nieuwe leverancier.Zij geven die weer door naar de netbeheerder zijn er geen standen doorgegeven dan gaan ze een schatting maken.Wat in dit geval ook gebeurt is.Maar als je het er niet mee eens bent dan kun je dit bij je nieuwe leverancier aangeven en zij zouden dit moeten gaan corrigeren.Zij geven de standen namelijk door.

sooi
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2008 20:12

Re: verrekening eindafrekening !!!

Ongelezen bericht door sooi »

dat is idd ook gebeurd , netwerkbeheerder voert nu een correctie uit , maar nu zegt Essent dus dat Nuon mij financieel moet compenseren , Nuon zegt echter dat Essnt mij financieel moet compenseren !!!!Wie heeft er (volgens de wet) gelijk ????

JJM
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 sep 2008 18:15

Re: verrekening eindafrekening !!!

Ongelezen bericht door JJM »

Hoe bedoelt Essent dat Nuon je financieel moet compenseren.Als de correctie toch wordt uitgevoerd dan wordt alles tch recht getrokken.Dus ik snap niet helemaal wat Essent daarmee bedoelt

sooi
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2008 20:12

Re: verrekening eindafrekening !!!

Ongelezen bericht door sooi »

dat is dus het rare aan de situatie , ik moet essent betalen voor de (foutieve) standen , dus 8500 kwh te veel !!!dit teveel betaalde zou Nuon mij dan terug moeten geven (compenseren ) , maar nuon geeft aan dat ze dat niet doen en dat essent mij gewoon een andere (gecorigeerde ) eindafrekening moet sturen ....dus in principe ga ik essent betalen voor wat ze me niet hebben geleverd en moet ik van Nuon geld terug krijgen wat ik teveel aan essent heb betaald ..hahah, zo zou ik ook wel zaken willen doen , maar ja , zit nu wel tussen 2 grote bedrijven in ...

JJM
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 sep 2008 18:15

Re: verrekening eindafrekening !!!

Ongelezen bericht door JJM »

Het klopt dat je tussen 2 grote bedrijven inzit.Maar hoe kan Nuon je nou geld gaan geven voor wat Essent fout doet.Maar als de nota wel gecorrigeerd wordt dan is het toch recht getrokken dan moet Essent jou het teveelde bedrag wast jij aan hen hebt betaald terug betalen.Daar staat Nuon dan weer buiten.

Dus het is wel raar dat Essent dit aangeeft.Ze kunnen toch niet een bedrijf laten betalen die niet de fout heeft gemaakt.Ik hoop echt voor je dat dit snel is opgelost.

Heel veel sterkte ermee

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: verrekening eindafrekening !!!

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Sooi,

In uw bericht van 9 december op dit forum geeft u aan dat Nuon uw meterstanden waarmee u bent overgestapt niet wil corigeren.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Marieke
Essent medewerker

dropshot
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 dec 2008 23:56

Re: verrekening eindafrekening !!!

Ongelezen bericht door dropshot »

Hoi Sooi, kheb precies hetzelfde en het zelfde traject al bewandeld, hoe gaat het nu?

Ik ben overgestapt van Essent naar eneco, mij te hoog geschat voor dik 10000 KwH!!! er is een correctie gedaan op de meterstanden, die is netjes gecorrigeerd door netwerk, en eneco houd zich daar nu ook aan als beginstand. Maar ik mis nu zón 10000kwh, en Essent zegt ook doodleuk dat ik die bij eneco moet claimen...... kheb reeds klacht gestuurd naar essent met als reactie dat dat nu 'gewoon' zo geregeld is. Eneco verklaart mij voor gek, en zeggen dus ook dat ze geen geld kunnen gaan betalen wat ze nooit ontvangen hebben.... en zo ben je een speelbal, ik word er schijtziek van! Het enige juiste lijkt mij een correctie op de eindafrekening, dan is het klaar. Ze hebben nu gewoon geld dat van mij is, en dat willen ze een ander laten betalen.

iemand die weet hoe dit te regelen is? Ik ben nu bezig met de geschillencommisie, die moeten zich er maar over buigen, maar of dit werkt?? Ik stap liever direct naar een rechter.

friezin
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2008 01:43

Re: verrekening eindafrekening !!!

Ongelezen bericht door friezin »

Ook ik heb dit probleem.Ben van Greenchoise overgestapt naar Nuon.Omdat nuon me nooit heeft gevraagt om de stand door te geven ,hebben ze mij maar geschat!!! Dus ik moet ff 800,00 euro betalen!(leef van de bijstand) Heb hier over gebeld,moest Nuon vragen om" correctienota" aan Greenchoise te sturen met juiste stand.
Dat kon niet om dat het verschil te klein was zei hij! (noem dat maar klein meer dan 400.00 cube)
Dus je moet voor iets betalen dat je niet hebt verbruikt,vraag me af of dit allemaal zomaar kan.

Waar is ons recht!!!!
Wil ze hartelijk bedanken voor mijn slapeloze nachten en zorgen!

Gesloten