LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervangen hoofdkabel elektriciteit

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Harmdvr

Vervangen hoofdkabel elektriciteit

Ongelezen bericht door Harmdvr »

Onze zeer oude hoofdkabel (van 1955) is erg slecht. De gevlochten stalen mantel is waar hij uit de grond komt in de kruipruimte over een lengte van 30 cm totaal weggeroest. Ongeveer 20 jaar geleden zou deze al gerenoveerd worden maar het is uiteindelijk toch niet gebeurd (gelukkig bestond Stedin toen nog niet). Oktober 2016 is er naar aanleiding van een storing een monteur geweest die een hoofdzekering vervangen heeft. Hij is ook aan het meten geweest en heeft besloten dat de hoofdkabel vervangen moest worden (ik was daar zelf niet bij). Er is later iemand geweest om asbestmonsters te nemen van de achterwand in de meterkast. Daarna nooit meer iets van Stedin gehoord. Inmiddels ben ik een paar weken bezig via de klantenservice om een antwoord te krijgen. Na diverse niet nagekomen afspraken van de afdeling storing & renovatie dat ze me zouden bellen dan toch een reactie via de klantenservice:

De storing in oktober had niets met de kabel te maken (op zich klopt dat) . Als ik de kabel vervangen wil hebben moet ik dat via ``mijn aansluiting`` regelen.

Ik ben toen erg boos geworden omdat het gewoon gevaarlijk is om langs deze kabel in de kruipruimte te komen. Hem onbedoeld buigen kan wel eens inwendige sluiting veroorzaken. Ik heb gezegd dat het proces om de kabel te renoveren al in gang gezet is, en het nu dus ineens niet meer nodig zou zijn. Ook dat ik voldoende netbeheerskosten betaal om een slechte kabel voor de meter kosteloos te laten vervangen.
Krijg (als de afspraak deze keer wel nagekomen wordt) volgende week een reactie van de betreffende afdeling.

thecure

Re: Vervangen hoofdkabel elektriciteit

Ongelezen bericht door thecure »

En nu?

Costnix

Re: Vervangen hoofdkabel elektriciteit

Ongelezen bericht door Costnix »

Vertel ons dan de volgende week wat er verder is gebeurd.

Gesloten