LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vitens eindafrekening verhuizing

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Richard_1973

Vitens eindafrekening verhuizing

Ongelezen bericht door Richard_1973 »

Op zoek naar wat tips want ik word sinds november 2010 aan het lijntje gehouden.

Zo beknopt mogelijk:

Medio vorig jaar (2010) verhuist, meterstand doorgegeven van het oude en nieuwe adres aan vitens ... so far so good.
November daaropvolgend eindafrekening gekregen, zou een bedrag terug krijgen, altijd mooi meegenomen na een dure verhuizing.
Nu blijkt er op de eindafrekening een rekeningnummer te staan die mij totaal onbekend is, contact met de vitens opgenomen en het zou worden opgelost.
In januari nogmaals contact gezocht met de vitens want het bedrag was nog niet bijgeschreven, kreeg te horen dat het bedrag op het aan mij onbekende rekening nummer was overgemaakt, ik zou worden terug gebeld.

In februari nog maar eens contact opgenomen want ik werd maar niet terug gebeld.
Deze keer kreeg ik een vriendelijke jonge dame aan de telefoon die het allemaal in orde zou maken, er was nog niks mee gedaan en ze ging haar best doen om desbetreffende afdeling helemaal op de hoogte te stellen ..telefoon nummer achtergelaten ik zou worden terug gebeld ... is niet gebeurd.

Begin maart nogmaals contact opgezocht, want ben weer niet terug gebeld, toch maar weer alles uitgelegd (het begint vervelend te worden), binnen 3 weken zou het allemaal rond zijn.

Vandaag (18 april) nog maar eens gebeld, klantnummer weer gegeven en de niet zo vriendelijke mevrouw die ik aan de lijn had zag dat ik vaker had gebeld, kon zien waar het min of meer om ging dus hoefde niet alles uit te leggen.
Krijg doodleuk te horen dat ik min om meer naar dat geld kan fluiten want dat (foute) rekeningnummer was gekoppeld aan mijn oude adres en degene die de betalingen doet krijg ook het teveel betaalde bedrag (eindafrekening) terug volgens haar... onbegrijpelijk .. toch wel een min of meer heftige discussie gehad met deze dame. Ik was al 11 jaar klant bij de vitens en ik heb toch altijd mijn rekeningen betaald, van mijn EIGEN rekeningnummer.
Ook vorige eindafrekening van nota bene de vitens zelf met mijn juist bankrekening nummer erop zou niks uit maken als bewijs, ik moest maar bankafschriften overhandigen van de laatste 11 jaar om aan te tonen dat ik al die tijd betaald heb.

Nu is dit volstrekte onzin maar word er een beetje simpel van hoe je behandeld word tegenwoordig.

Iemand een idee hoe ik verder kom in het vitens systeem?, ik kom niet verder dat de mijn inziens onkundig telefonisch personeel die weinig tot niks doet dan even een aantekening maken.
Het gaat me al niet eens meer om dat geld (153,- ), zelfs al eens aangeboden dat het wel verrekend mocht worden met mijn huidig termijnen, maar dat kon niet omdat de eindafrekening al was verstuurd.

Shine

Re: Vitens eindafrekening verhuizing

Ongelezen bericht door Shine »

ik moest maar bankafschriften overhandigen van de laatste 11 jaar om aan te tonen dat ik al die tijd betaald heb
Van de laatste 11 jaar ??????? !!!!!!!!!!!!!!! Is Vitens van de pot gerukt (sorrie even voor deze grove bewoording)
Bankafsschriften hoef je maar maxmaal 5 jaar te bewaren, dus die vlieger gaat al niet op.
Verder heeft deze afrekening betrekking op het laatste jaar. Dus lijkt me het voldoende om het laatste te moeten bewijzen. Overigens kunnen zijzelf in hun systeem ook wel zien van/met welk rekningnr. de betalingen dit afgelopen jaar steeds zijn gedaan. Immers, als uw betaling niet bijtijds binnen zou zijn dan kreeg u een herinnering en daarna een aanmaning etc.
Verder is een rekeningnr niet aan een adres gekoppeld (zou wat zijn zeg!!) maar aan een naam, dus persoon. Vitens kleunt hier goed mis heeft fout gehandeld en zij moeten deze fout rechtzetten.
U hebt terstond met Vitens contact opgenomen toen u het foute onbekend zijnde rekeningnr vermeld zag staan. Vitens heeft laks verzaakt. Laat dit zeker niet over uw kant gaan. Hopla naar de geschillencommissie hiermee.

Gesloten