LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Ik woon in een huis met een dubbele energiemeter (dag/nachtstroom).
Hier maak ik echter geen gebruik van en bij de netbeheerder is bekend dat ik gewoon voor het enkel tarief afgerekend wil worden. Bij geen enkele energieleverancier heb ik hier ooit problemen mee gehad. Maar nu ben ik in juni overgestapt (via gaslicht.com) naar BudgetEnergie. Dom, dom, dom....
Vandaag belde ik naar BudgetEnergie om een adreswijziging door te geven. Mijn nieuwe huis heeft ook een dubbele meter. Maar omdat dat voor mijn gezin geen voordelen heeft (integendeel), heb ik voor de zekerheid bij BudgetEnergie nog even aangegeven dat ik gewoon voor het enkel tarief afgerekend wil worden. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik het volgende antwoord: "sorry mevrouw, maar zo werken wij niet. Als u een dubbele meter heeft, dan heeft u een dubbele meter. Wij gaan u dan gewoon het dag/nacht tarief in rekening brengen, ongeacht wat u met uw netbeheerder afgesproken heeft."
Wacht ff.... met iedere energieleverancier is te regelen dat gewoon het enkeltarief in rekening wordt gebracht, maar BudgetEnergie heeft er voor gekozen om op deze manier geld uit de zakken van z'n klanten te kloppen.
Erg dom dat ik me heb laten leiden door hun zongenaamd mooie aanbiedingen, maar ik ben dit jaar hoogstwaarschijnlijk veel meer geld kwijt aan mijn energie.
Ik heb met Gaslicht.com gebeld en het verhaal verteld. Ik adviseerde hen in het vervolg dit soort zaken duidelijk aan te geven wanneer ik door hen geadviseerd wordt in de keuze van energieleverancier. Maar daar reageerden ze helaas niet positief op, omdat "de energieleveranciers die er dit soort praktijken op na houden dit meestal niet openbaar willen maken".
Ik vind dit echt niet kunnen en neigt naar pure oplichting.
Iedereen die van plan is om over te stappen naar BudgetEnergie en een dubbele meter heeft met enkel tarief: DOE HET NIET!!!! Het kost je meer dan dat het je oplevert!!!!
Hier maak ik echter geen gebruik van en bij de netbeheerder is bekend dat ik gewoon voor het enkel tarief afgerekend wil worden. Bij geen enkele energieleverancier heb ik hier ooit problemen mee gehad. Maar nu ben ik in juni overgestapt (via gaslicht.com) naar BudgetEnergie. Dom, dom, dom....
Vandaag belde ik naar BudgetEnergie om een adreswijziging door te geven. Mijn nieuwe huis heeft ook een dubbele meter. Maar omdat dat voor mijn gezin geen voordelen heeft (integendeel), heb ik voor de zekerheid bij BudgetEnergie nog even aangegeven dat ik gewoon voor het enkel tarief afgerekend wil worden. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik het volgende antwoord: "sorry mevrouw, maar zo werken wij niet. Als u een dubbele meter heeft, dan heeft u een dubbele meter. Wij gaan u dan gewoon het dag/nacht tarief in rekening brengen, ongeacht wat u met uw netbeheerder afgesproken heeft."
Wacht ff.... met iedere energieleverancier is te regelen dat gewoon het enkeltarief in rekening wordt gebracht, maar BudgetEnergie heeft er voor gekozen om op deze manier geld uit de zakken van z'n klanten te kloppen.
Erg dom dat ik me heb laten leiden door hun zongenaamd mooie aanbiedingen, maar ik ben dit jaar hoogstwaarschijnlijk veel meer geld kwijt aan mijn energie.
Ik heb met Gaslicht.com gebeld en het verhaal verteld. Ik adviseerde hen in het vervolg dit soort zaken duidelijk aan te geven wanneer ik door hen geadviseerd wordt in de keuze van energieleverancier. Maar daar reageerden ze helaas niet positief op, omdat "de energieleveranciers die er dit soort praktijken op na houden dit meestal niet openbaar willen maken".
Ik vind dit echt niet kunnen en neigt naar pure oplichting.
Iedereen die van plan is om over te stappen naar BudgetEnergie en een dubbele meter heeft met enkel tarief: DOE HET NIET!!!! Het kost je meer dan dat het je oplevert!!!!
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Ik doe nooit zaken met firma's die Budget in hun naam hebben. Altijd gedoe en altijd maar die leugens.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 okt 2012 13:31
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Beste Mariska,
We vinden het erg vervelend dat je een slecht gevoel hebt over het contract dat je bij ons hebt.
Helaas is het vanaf 01-01-2011 niet meer mogelijk om het profiel bij de netbeheerder te wijzigen. Wanneer u een dubbele meter heeft, wordt uw leverancier (BudgetEnergie in dit geval) door de netbeheerder automatisch afgerekend op uw verbruik op basis van het dubbele tarief. Wij rekenen op onze beurt onze klanten af op exact dezelfde manier als dat wij worden afgerekend. Er zijn inderdaad energiemaatschappijen die dubbele meters wel op enkel afrekenen. Dat is een keuze, geen verplichting.
Wij maken bij BudgetEnergie geen winst op onze leveringstarieven, hierdoor betaalt iedereen die klant is bij BudgetEnergie hetzelfde bedrag, los van het verbruik. Wij doen dit omdat wij een transparante prijsstrategie willen voeren richting onze klanten. Wij kloppen dus geen extra geld uit uw zak, maar wij zouden het ook niet eerlijk vinden als u minder moet betalen dan al onze andere klanten. En gelijke behandeling vinden wij wel zo eerlijk.
Wij kunnen voor u dus helaas geen uitzondering maken. Dit is algemeen bekend onder onze klanten en bekend bij al onze 'wederverkopers' (waaronder Gaslicht.com). Wij betreuren het dat dit bij u niet bekend was. Misschien moeten we onze communicatie hierover verbeteren.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update van Liander 29/10/12 (namen en nummers vervangen door 'xxxx'):
We vinden het erg vervelend dat je een slecht gevoel hebt over het contract dat je bij ons hebt.
Helaas is het vanaf 01-01-2011 niet meer mogelijk om het profiel bij de netbeheerder te wijzigen. Wanneer u een dubbele meter heeft, wordt uw leverancier (BudgetEnergie in dit geval) door de netbeheerder automatisch afgerekend op uw verbruik op basis van het dubbele tarief. Wij rekenen op onze beurt onze klanten af op exact dezelfde manier als dat wij worden afgerekend. Er zijn inderdaad energiemaatschappijen die dubbele meters wel op enkel afrekenen. Dat is een keuze, geen verplichting.
Wij maken bij BudgetEnergie geen winst op onze leveringstarieven, hierdoor betaalt iedereen die klant is bij BudgetEnergie hetzelfde bedrag, los van het verbruik. Wij doen dit omdat wij een transparante prijsstrategie willen voeren richting onze klanten. Wij kloppen dus geen extra geld uit uw zak, maar wij zouden het ook niet eerlijk vinden als u minder moet betalen dan al onze andere klanten. En gelijke behandeling vinden wij wel zo eerlijk.
Wij kunnen voor u dus helaas geen uitzondering maken. Dit is algemeen bekend onder onze klanten en bekend bij al onze 'wederverkopers' (waaronder Gaslicht.com). Wij betreuren het dat dit bij u niet bekend was. Misschien moeten we onze communicatie hierover verbeteren.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update van Liander 29/10/12 (namen en nummers vervangen door 'xxxx'):
-----Original Message-----
From: Klantenman Alliander [[email protected]]
Received: Maandag, 29 Okt 2012, 12:24
To: '[email protected]'
Subject: Wijziging dubbel-enkel telwerk
Beste meneer Xxxxxx,
Ik heb een uitgebreide emailwisseling ontvangen, welke heeft plaatsgevonden tussen u, BudgetEnergie en Liander.
Kort samengevat lees ik in deze mailwisseling, dat u informatie heeft ontvangen, over het uitschakelen van telwerken op uw elektrameter, welke niet correct is. Heel erg vervelend en ik wil u hiervoor mijn excuses aanbieden.
Correcte informatie
Sinds 1 januari 2011 is er in de energiesector afgesproken dat bij meters met een dubbel telwerk, het verbruik per telwerk wordt doorgegeven aan de leverancier. De netbeheerders schakelen geen telwerken meer uit. Uw Energieleverancier (oftewel Budget Energie) kan hiervoor ook geen verzoek meer indienen bij een netbeheerder.
Een dubbel telwerk kan voor de leverancier leiden tot verschillende inkooptarieven. Er zijn leveranciers die in hun eigen administratie zelf het verbruik van deze dubbele telwerken optellen en als enkeltarief afrekenen. Maar de leverancier is dit niet verplicht, het blijft een vrije keuze van de leverancier.
Informatie op site van Liander
De website van Liander is inmiddels aangepast. De vermelding dat u voor wisseling van dubbel- naar enkeltarief niets hoeft te betalen, is inmiddels verwijderd.
Tot slot
Ik hoop dat ik hiermee duidelijkheid heb geven. Mocht dit niet zo zijn of heeft u verder nog vragen, dan hoor ik het graag. U kunt mij bereiken van maandag t/m donderdag op telefoonnummer
06-xxxxxxxxx of per email: [email protected]
Met vriendelijke groet,
xxxx xxxxxxxxxxxxx
Klantenman | Klant & Markt
T 06-xxxxxxxxx
E [email protected]
Liander N.V. Postbus 50, 6920 AB Duiven, Nederland. Locatiecode: 2PB4100.
Utrechtseweg 68, 6812 AH Arnhem. KvK 09104351. http://www.liander.nl
Laatst gewijzigd door BudgetEnergie op 29 okt 2012 16:24, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Heeft u al contact opgenomen met Rome voor een heiligverklaring? Zou u zeker eens moeten doen, u bent werkelijk waar te goed voor deze verdorven wereld.BudgetEnergie schreef:Wij maken bij BudgetEnergie geen winst op onze tarieven,
*tot tranen toe geroerd*
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 okt 2012 13:31
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Wij bedoelen uiteraard leveringstarieven, excuses voor de onduidelijkheid!
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Zat slecht in mijn vel vandaag maar jou reactie brengt toch een lach op mijn gezicht klaas1978 . Erg offtopic,sorry daarvoor.klaas1978 schreef:Heeft u al contact opgenomen met Rome voor een heiligverklaring? Zou u zeker eens moeten doen, u bent werkelijk waar te goed voor deze verdorven wereld.BudgetEnergie schreef:Wij maken bij BudgetEnergie geen winst op onze tarieven,
*tot tranen toe geroerd*
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Wat een kulverhaal van budgetenergie.
Om te beginnen rekent de netbeheerder geen leveringskosten bij de leverancier. Joehoeh, budgetenergie!!!!
Ieder consument, ongeacht leverancier moet van dubbel naar enkel kunnen en omgekeerd. Hetgeen budgetenergie zegt slaat werkelijk kant noch wal. Ik vrees dat budgetenergie gewoon niet weet hoe dit moet.
Mijn advies: neem even contact op met uw netbeheerder. Geef aan dat u een actief dubbel telwerk hebt maar hier geen gebruik van wilt maken. U wilt geen gebruik maken van hoog en laag tarief.
Zie info netbeheerder als je naar dubbel wilt. Omgekeerd kan ook.
http://www.liander.nl/liander/producten ... _meter.htm
Voor de netbeheerder van dubbel naar enkeltarief is het een kwestie van schakelingetje. Geef in uw verhaal aan dar budgetenergie niet bereid is (onder de noemer van niet kunnen, zie hun verhaal, enkeltarief in rekening kan brengen ivm profielcode).
En budgetenergie,.... Ik heb gezocht op uw website, maar u verhaal dat algemeen bekend is dat budget niet van enkele naar dubbel of van dubbel naar enkele gaat kan ik nergens vinden.
Om te beginnen rekent de netbeheerder geen leveringskosten bij de leverancier. Joehoeh, budgetenergie!!!!
Ieder consument, ongeacht leverancier moet van dubbel naar enkel kunnen en omgekeerd. Hetgeen budgetenergie zegt slaat werkelijk kant noch wal. Ik vrees dat budgetenergie gewoon niet weet hoe dit moet.
Mijn advies: neem even contact op met uw netbeheerder. Geef aan dat u een actief dubbel telwerk hebt maar hier geen gebruik van wilt maken. U wilt geen gebruik maken van hoog en laag tarief.
Zie info netbeheerder als je naar dubbel wilt. Omgekeerd kan ook.
http://www.liander.nl/liander/producten ... _meter.htm
Voor de netbeheerder van dubbel naar enkeltarief is het een kwestie van schakelingetje. Geef in uw verhaal aan dar budgetenergie niet bereid is (onder de noemer van niet kunnen, zie hun verhaal, enkeltarief in rekening kan brengen ivm profielcode).
En budgetenergie,.... Ik heb gezocht op uw website, maar u verhaal dat algemeen bekend is dat budget niet van enkele naar dubbel of van dubbel naar enkele gaat kan ik nergens vinden.
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
@BudgetEnergie: bedankt voor de reactie, maar het klopt echt van geen kant.
@Shine: Ik heb met mijn netbeheerder Liander gebeld, en op mijn adres staat het vlaggetje al sinds jaar en dag op "enkel tarief". Toen ik aan Liander vertelde dat BudgetEnergie niet bereid is het enkele tarief in rekening te brengen, vielen ze echt van hun stoel van verbazing. Dit hadden ze nog nooit eerder gehoord. Dat dit dus zogenaamd vanaf 1-1-2011 niet meer te wijzigen zou zijn bij de netbeheerder is echt onzin. Liander geeft jaarlijks netjes de standen van beide meters aan jullie door, in de veronderstelling dat jullie mij desondanks slecht 1 tarief in rekening brengen. Dat jullie niet anders kunnen is absolute nonsens.
Zodra ik de mogelijkheid heb stap ik meteen over naar een andere, betrouwbaardere energieleverancier.
@Shine: Ik heb met mijn netbeheerder Liander gebeld, en op mijn adres staat het vlaggetje al sinds jaar en dag op "enkel tarief". Toen ik aan Liander vertelde dat BudgetEnergie niet bereid is het enkele tarief in rekening te brengen, vielen ze echt van hun stoel van verbazing. Dit hadden ze nog nooit eerder gehoord. Dat dit dus zogenaamd vanaf 1-1-2011 niet meer te wijzigen zou zijn bij de netbeheerder is echt onzin. Liander geeft jaarlijks netjes de standen van beide meters aan jullie door, in de veronderstelling dat jullie mij desondanks slecht 1 tarief in rekening brengen. Dat jullie niet anders kunnen is absolute nonsens.
Zodra ik de mogelijkheid heb stap ik meteen over naar een andere, betrouwbaardere energieleverancier.
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
En weet je wat ook zo raar is?
Ik heb Gaslicht.com gevraagd waarom ze dit soort zaken niet aangeven op hun website wanneer een energieleverancier dit soort voorwaarden stelt. Ik bedoel: Gaslicht.com geeft mij aan dat BudgetEnergie de beste keus is voor mijn huishouden, maar rept met geen woord over het probleem met dubbele meters en enkel tarief.
Maar weet je wat Gaslicht.com zegt? "Dit geven wij bewust niet aan, omdat wij onpartijdig willen blijven."
Pffff..... onpartijdig....ik vraag mij toch echt af aan welke kant ze staan. Houden daar allemaal elkaar de hand boven het hoofd.
Zou fijn zijn als Gaslicht.com hier ook even een reactie kwam geven.
Ik heb Gaslicht.com gevraagd waarom ze dit soort zaken niet aangeven op hun website wanneer een energieleverancier dit soort voorwaarden stelt. Ik bedoel: Gaslicht.com geeft mij aan dat BudgetEnergie de beste keus is voor mijn huishouden, maar rept met geen woord over het probleem met dubbele meters en enkel tarief.
Maar weet je wat Gaslicht.com zegt? "Dit geven wij bewust niet aan, omdat wij onpartijdig willen blijven."
Pffff..... onpartijdig....ik vraag mij toch echt af aan welke kant ze staan. Houden daar allemaal elkaar de hand boven het hoofd.
Zou fijn zijn als Gaslicht.com hier ook even een reactie kwam geven.
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Je kan er zelf toch ook voor zorgen dat je een enkele meter krijgt wat je dan
natuurlijk wel moet betalen.
natuurlijk wel moet betalen.
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Ik heb zojuist even gekeken op de sites van greenchoice, essent en nuon (ongetwijfeld zijn er veel meer) en ze geven allemaal aan dat het omzetten naar enkeltarief gewoon een kwestie is van het zetten van een vinkje in een computerprogramma. Het is ook nog gratis. Dat het tegenwoordig niet meer zou kunnen heb ik nergens terug kunnen vinden, het is informatie die je vandaag-de-dag kunt lezen op de sites van deze leveranciers. Gewoon actueel dus.Maariskaa schreef:@BudgetEnergie: bedankt voor de reactie, maar het klopt echt van geen kant.
Die datum van 1-1-2011 komt wel voor in het identieke topic van vorig jaar (zie link hieronder) maar dan gaat het over het capaciteitstarief, niet over het verbruikstarief.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=1214406
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 apr 2012 10:13
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
U kunt bij uw energieleverancier de vraag neerleggen of het mogelijk is op enkel tarief berekend te worden, op het moment dat u een dubbel telwerk heeft. Echter is een leverancier niet verplicht deze mogelijkheid te bieden. Gaslicht.com probeert zo transparant en zo duidelijk mogelijk te zijn. Op het moment dat het bij Gaslicht.com bekend werd dat BudgetEnergie deze optie niet biedt, is dit zo spoedig mogelijk in de voorwaarden opgenomen (in juli) om dergelijke onduidelijkheden in de toekomst te voorkomen. Wij vinden het vervelend te vernemen dat u het gevoel heeft gekregen dat u opgelicht bent.
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Heb je al wel eens aan BudgetEnergie gevraagd of je misschien vervroegd boetevrij mag overstappen naar een ander bedrijf? Nee heb je en ja kun je krijgen immers. Bovendien is hun bewering dat het niet mag van de netbeheerder idd echt complete onzin.Maariskaa schreef:@BudgetEnergie: bedankt voor de reactie, maar het klopt echt van geen kant.
@Shine: Ik heb met mijn netbeheerder Liander gebeld, en op mijn adres staat het vlaggetje al sinds jaar en dag op "enkel tarief". Toen ik aan Liander vertelde dat BudgetEnergie niet bereid is het enkele tarief in rekening te brengen, vielen ze echt van hun stoel van verbazing. Dit hadden ze nog nooit eerder gehoord. Dat dit dus zogenaamd vanaf 1-1-2011 niet meer te wijzigen zou zijn bij de netbeheerder is echt onzin. Liander geeft jaarlijks netjes de standen van beide meters aan jullie door, in de veronderstelling dat jullie mij desondanks slecht 1 tarief in rekening brengen. Dat jullie niet anders kunnen is absolute nonsens.
Zodra ik de mogelijkheid heb stap ik meteen over naar een andere, betrouwbaardere energieleverancier.
Je kunt ook soortgelijke topics openen op alle andere fora die je op energiegebied kunt vinden om dit aan de kaak te stellen, en zorg voor regelmatige updates zodat het topic een beetje actueel blijft en niet geruisloos op pagina 29 ofzo belandt, want daar kijkt niemand meer. Bedrijven houden niet van negatieve publiciteit.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 jan 2011 11:04
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Beste Mariska,
Erg vervelend dat je tegen een probleem aan loopt. Voor een tariefkeuze (enkel of dubbel -tarief) dien je contact op te nemen met de leverancier. De leverancier is verantwoordelijk voor het in rekening brengen van de juiste tarieven per telwerk.
In jouw geval betekent dit dat je gebruik wilt maken van 1 tarief voor het gehele verbruik. De leverancier dient zijn administratie aan te passen hierop.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Liander Webcare
Erg vervelend dat je tegen een probleem aan loopt. Voor een tariefkeuze (enkel of dubbel -tarief) dien je contact op te nemen met de leverancier. De leverancier is verantwoordelijk voor het in rekening brengen van de juiste tarieven per telwerk.
In jouw geval betekent dit dat je gebruik wilt maken van 1 tarief voor het gehele verbruik. De leverancier dient zijn administratie aan te passen hierop.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Liander Webcare
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Beste Webcare Liander,
Uw verhaal is duidelijk. Maar zoals u kunt lezen in een (kul) reactie van budgetenergie zelf in dit topic geven zij aan dit niet te kunnen (mijn inziens niet willen).
Hoe kan topicstarter dit probleem dan nu oplossen? Want vooralsnog blijft die in deze situatie dus uit.
Kun je een leverancier verplichten tot een omzetting?
Uw verhaal is duidelijk. Maar zoals u kunt lezen in een (kul) reactie van budgetenergie zelf in dit topic geven zij aan dit niet te kunnen (mijn inziens niet willen).
Hoe kan topicstarter dit probleem dan nu oplossen? Want vooralsnog blijft die in deze situatie dus uit.
Kun je een leverancier verplichten tot een omzetting?
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
@Liander: bedankt voor jullie reactie, maar de feiten liggen dus wat complexer. Mijn energieleverancier (BudgetEnergie, om ze nog maar eens te noemen) WILLEN dit niet omzetten en komen met allerlei onzinnige verklaringen.
@grun: ik heb deze beoordeling ook op gaslicht.com geprobeerd te plaatsen, maar dat lukte niet?? Leek net of de moderator van gaslicht.com mijn reactie er weer afknikkerde...
@grun: ik heb deze beoordeling ook op gaslicht.com geprobeerd te plaatsen, maar dat lukte niet?? Leek net of de moderator van gaslicht.com mijn reactie er weer afknikkerde...
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 okt 2012 13:31
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
@Mariska, we hebben je zojuist een persoonlijk bericht gestuurd met de vraag of je ons je naam en adresgegevens en evt. je klantnummer zou willen sturen (in een privé bericht). Dan kunnen we rechtstreeks contact met je opnemen.
Laatst gewijzigd door BudgetEnergie op 18 okt 2012 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 okt 2012 13:31
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Beste Mariska,
Graag zouden we je persoonlijk een nadere toelichting willen geven, maar we hebben helaas geen inzicht in je klantgegevens. We willen je er op wijzen dat in je tariefblad staat dat we op dubbeltarief afrekenen. Als je geen enkele meter hebt, vermelden we dus ook geen enkeltarief. Dit kan wellicht nog duidelijker aangegeven worden vanuit BudgetEnergie, daarom kijken we nu hoe we deze communicatie kunnen verbeteren.
We vinden het jammer dat dit niet bekend bij je is geweest. We zijn van mening dat als je niet tevreden bent als klant bij BudgetEnergie, je vrij bent om naar een andere leverancier te gaan, zonder opzegvergoeding. Dit is over het algemeen ons beleid; we gaan geen klanten tegen hun zin ‘vasthouden’. Indien je hiervan gebruik wilt maken, stuur ons een bericht met daarin je adresgegevens en evt. je klantnummer.
Graag zouden we je persoonlijk een nadere toelichting willen geven, maar we hebben helaas geen inzicht in je klantgegevens. We willen je er op wijzen dat in je tariefblad staat dat we op dubbeltarief afrekenen. Als je geen enkele meter hebt, vermelden we dus ook geen enkeltarief. Dit kan wellicht nog duidelijker aangegeven worden vanuit BudgetEnergie, daarom kijken we nu hoe we deze communicatie kunnen verbeteren.
We vinden het jammer dat dit niet bekend bij je is geweest. We zijn van mening dat als je niet tevreden bent als klant bij BudgetEnergie, je vrij bent om naar een andere leverancier te gaan, zonder opzegvergoeding. Dit is over het algemeen ons beleid; we gaan geen klanten tegen hun zin ‘vasthouden’. Indien je hiervan gebruik wilt maken, stuur ons een bericht met daarin je adresgegevens en evt. je klantnummer.
Laatst gewijzigd door BudgetEnergie op 18 okt 2012 12:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Natuurlijk, als de meter ten tijde van switch nog een ACTIEF dubbeltelwerk heeft, zal de klant hierop worden afgerekend. Echter de klant MOET in staat zijn om zijn dubbeltarief om te kunnen zetten naar een enkeltarief!! Hiervoor hoeft er Helemaal geen nieuwe meter geplaatst te worden. Dus hoe jullie hierbij komen is me werkelijk een raadsel! Onkunde zou ik willen zeggen.
Het is een administratieve handeling voor en door de leverancier,wat dan weer gecommuniceerd wordt naar de netbeheerder. Net zoals wanneer er van enkel naar dubbel gegaan wordt. Mocht de meter die er hangt niet geschikt zijn voor dubbeltarief, dan zal de netbeheerder een andere meter gaan plaatsen geschikt voor dubbeltarief. Hier zijn overigens wel kosten aan verbonden. Maar voor dubbel naar enkeltarief gaat de netbeheerder geen nieuwe meter plaatssen!!
@ budgetenergie
Ik begrijp werkelijk niet waar jullie zo'n probleem van maken en het niet doorvoeren. En zoals ik al aangaf, ik kan nergens op jullie website vinden dat jullie niet deze omzetting kunnen verzorgen. Fijn zou zijn aan te geven waar dit feit dan te vinden is op jullie website! Ook niet in jullie FAQ. Lijkt me niet zo moeilijk om dit duidelijk op jullie site te vermelden. En daarnaast, dat wanneer er 2 telwerken worden ingevuld als duidelijke notitie te platsen: wij zijn niet in staat dat mocht u dit nu of in de toekomst wensen, een omschakeling te verzorgen van enkele naar dubbeltarief of van dubbel naar enkele tarief. U zult te allen tijden voor de aanwezige actieve telwerken aaangeslagen worden. Omzettingen zijn bij en/ of via ons niet mogelijk.
Tsjonge, jonge.... Nou Maris... Wegwezen bij Budgetclub.
Het is een administratieve handeling voor en door de leverancier,wat dan weer gecommuniceerd wordt naar de netbeheerder. Net zoals wanneer er van enkel naar dubbel gegaan wordt. Mocht de meter die er hangt niet geschikt zijn voor dubbeltarief, dan zal de netbeheerder een andere meter gaan plaatsen geschikt voor dubbeltarief. Hier zijn overigens wel kosten aan verbonden. Maar voor dubbel naar enkeltarief gaat de netbeheerder geen nieuwe meter plaatssen!!
@ budgetenergie
Ik begrijp werkelijk niet waar jullie zo'n probleem van maken en het niet doorvoeren. En zoals ik al aangaf, ik kan nergens op jullie website vinden dat jullie niet deze omzetting kunnen verzorgen. Fijn zou zijn aan te geven waar dit feit dan te vinden is op jullie website! Ook niet in jullie FAQ. Lijkt me niet zo moeilijk om dit duidelijk op jullie site te vermelden. En daarnaast, dat wanneer er 2 telwerken worden ingevuld als duidelijke notitie te platsen: wij zijn niet in staat dat mocht u dit nu of in de toekomst wensen, een omschakeling te verzorgen van enkele naar dubbeltarief of van dubbel naar enkele tarief. U zult te allen tijden voor de aanwezige actieve telwerken aaangeslagen worden. Omzettingen zijn bij en/ of via ons niet mogelijk.
Tsjonge, jonge.... Nou Maris... Wegwezen bij Budgetclub.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 jan 2011 11:04
Re: Voel me opgelicht door BudgetEnergie !!
Beste Mariska,
Wat mijn collega eerder heeft geschreven is niet helemaal volledig. Onze excuses daarvoor.
Uit onze eerdere reactie zou je kunnen opmaken dat de leverancier verplicht is om enkeltarief aan te bieden. Dat is echter niet het geval.
Voor de volledigheid geven wij, mede naar aanleiding van de reacties, nog wat uitleg. De taak van de netbeheerder is om ervoor te zorgen dat het verbruik wordt vastgesteld.
Zoals BudgetEnergie terecht aangeeft, werd in het verleden door netbeheerders telwerken ‘administratief’ uitgezet. Dit voor het in rekening brengen van enkeltarief. Dat is nu niet meer mogelijk.
Sinds 1 januari 2011 is in de energiesector afgesproken dat bij meters met een dubbel telwerk, het verbruik per telwerk wordt doorgegeven aan de leverancier. Dit kan voor de leverancier leiden tot verschillende inkooptarieven. Er zijn leveranciers die in hun eigen administratie zelf het verbruik van deze dubbele telwerken optellen en als enkeltarief afrekenen. Dit is geen verplichting. De leverancier is vrij in deze keuze.
Wat mijn collega eerder heeft geschreven is niet helemaal volledig. Onze excuses daarvoor.
Uit onze eerdere reactie zou je kunnen opmaken dat de leverancier verplicht is om enkeltarief aan te bieden. Dat is echter niet het geval.
Voor de volledigheid geven wij, mede naar aanleiding van de reacties, nog wat uitleg. De taak van de netbeheerder is om ervoor te zorgen dat het verbruik wordt vastgesteld.
Zoals BudgetEnergie terecht aangeeft, werd in het verleden door netbeheerders telwerken ‘administratief’ uitgezet. Dit voor het in rekening brengen van enkeltarief. Dat is nu niet meer mogelijk.
Sinds 1 januari 2011 is in de energiesector afgesproken dat bij meters met een dubbel telwerk, het verbruik per telwerk wordt doorgegeven aan de leverancier. Dit kan voor de leverancier leiden tot verschillende inkooptarieven. Er zijn leveranciers die in hun eigen administratie zelf het verbruik van deze dubbele telwerken optellen en als enkeltarief afrekenen. Dit is geen verplichting. De leverancier is vrij in deze keuze.