LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorschotten essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Klingens
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2005 12:59

Voorschotten essent

Ongelezen bericht door Klingens »

vanaf 2 juli 05 betrek ik gas van ESSENT maar mag nog steeds geen voorschot betalen. Daar moet over vergadert worden, hoe hoog het voorschot moet zijn.
Als ik zelf bepaal hoeveel voorschot ik wil betalen, dan gaat dat pas 23 okt in. Dat betekent dat ik dan al 4 mnd achter loop en in okt. is ook de meter opname.
Deze afrekening komt dan in dec. dat word dan een leuke afrekening.
Gevraagd of dat niet anders kan, wordt er gezegd dat ik dat maar op een speciale rekening moet storten.
Dit zijn voor mij maar 4 mnd. maar hoe moet het met mensen die het financieel toch al moeilijk hebben die doen dat niet.
Weer een nieuw probleem geboren!!!!!!

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Voorschotten essent

Ongelezen bericht door medewerker »

zo hoort het natuurlijk eigenlijk niet...
Bij opvoeren contract wordt termijnbedrag vastgesteld aan de hand van verbruik uit het verleden... Waar Essent wel gelijk in heeft.. U kunt het termijnbedrag pas wijzigen als de termijnen klaar staan.. Maw. nadat de hoogte is vastgesteld.. Hier hoeft niet over "vergaderd" te worden...

Zoals u zelf aan geeft bent u op de hoogte van het feit dat u a) een hoge jaarnota krijgt want b) de termijnfacturen beginnen pas later..
Dit betekend dat Essent kan en mag aangeven dat u hier zelf rekening mee kunt houden door zelf alvast maandelijks een bedrag op zij te leggen. Kunt u de rente erover ook zelf vangen... KLein gelukje bij een ongeluk...

mvg

Gesloten