Afgelopen zaterdag kwamen er twee heren van Eneco aan de deur.
Ze vertelden dat Eneco goedkoper gas kon leveren dan Nuon. Nuon is mijn huidige leverancier.
Omdat ik belangstelling had vroeg ik hun mij dan de gegevens te laten zien zodat ik die kon vergelijken met andere aanbieders.
Wel dat kon indien ik eerst een tekende dat ik wilde overstappen. Ik had dan acht dagen om het op te zeggen. En oh ja, dit was een speciale actie, dus ik moest snel beslissen.
Ik zei daarop dat ik geen belangstelling had om een overeenkomst te tekenen op basis van iets dat me even gauw aan de deur verteld werd.
Ik wilde eerst alles inzien.
Hierop zeiden de beide heren dat dat niet kon en ze vertrokken.
Ik heb geen klacht, maar ik vraag me af is dat niet gek?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vreemde wervings praktijk eneco
Re: Vreemde wervings praktijk eneco
Op deze computer waar U dit bericht tikte zie je bij www.gaslicht.com de juiste tarieven!
Dus online dezelfde aanbieding die voorlopig maandenlang hetzelfde zal zijn.
Meestal kreeg je eerste jaar een bonus en daarna word het weer duurder dus blijf je voor de goedkoopste elk jaar overstappen.
Verder telkens aanteken kosten om op te zeggen!
Normale brieven lezen Energie bedrijven zelden.....
Kijk dus ook wat het normale tarief zonder korting is na dit eerste jaar!
Bedankt dat U niets tekende want hoe meer weigeren des te eerder we van deze provisie jagers die Uw handtekening willen af zijn!
Dus online dezelfde aanbieding die voorlopig maandenlang hetzelfde zal zijn.
Meestal kreeg je eerste jaar een bonus en daarna word het weer duurder dus blijf je voor de goedkoopste elk jaar overstappen.
Verder telkens aanteken kosten om op te zeggen!
Normale brieven lezen Energie bedrijven zelden.....
Kijk dus ook wat het normale tarief zonder korting is na dit eerste jaar!
Bedankt dat U niets tekende want hoe meer weigeren des te eerder we van deze provisie jagers die Uw handtekening willen af zijn!
-
Re: Vreemde wervings praktijk eneco
Zelf medewerker vd klantenservice van Eneco geweest. Maar dit is normaal. Zo gaat dat in principe bij elke leverancier.
Aan de deur heb je de tijd om te beslissen waardoor je inderdaad kan tekenen, en eventueel binnen 8 dagen erna alsnog SCHRIFTELIJK kan annuleren.
De reden dat u geen bedenktijd heeft bij de leveranciers is omdat 9 van de 10 consumenten er niet op ingaan omdat ze geen zin hebben om het allemaal uit te zoeken en/of op te sturen. Bedrijven doen het dus op deze manier puur uit commercieel belang. Eerst tekenen en dan eventueel annuleren, en niet informatie in ontvangst nemen en dan eventueel tekenen.
Voor de consument is dit geen prettige manier. Ik zelf zou het NOOIT doen.
Kortom: Dit is normaal bij bedrijven.
PS: Sommige bedrijven lopen onder een andere naam overigens. Die zeggen dan bijvoorbeeld dat ze van de Nuon zijn (waar u al zit) en vervoglens tekent u bij een wildvreemd bedrijf.. Telefonisch gaat dat helemaal makkelijk. Gelukkig bent u door Eneco benaderd in dit geval.
Aan de deur heb je de tijd om te beslissen waardoor je inderdaad kan tekenen, en eventueel binnen 8 dagen erna alsnog SCHRIFTELIJK kan annuleren.
De reden dat u geen bedenktijd heeft bij de leveranciers is omdat 9 van de 10 consumenten er niet op ingaan omdat ze geen zin hebben om het allemaal uit te zoeken en/of op te sturen. Bedrijven doen het dus op deze manier puur uit commercieel belang. Eerst tekenen en dan eventueel annuleren, en niet informatie in ontvangst nemen en dan eventueel tekenen.
Voor de consument is dit geen prettige manier. Ik zelf zou het NOOIT doen.
Kortom: Dit is normaal bij bedrijven.
PS: Sommige bedrijven lopen onder een andere naam overigens. Die zeggen dan bijvoorbeeld dat ze van de Nuon zijn (waar u al zit) en vervoglens tekent u bij een wildvreemd bedrijf.. Telefonisch gaat dat helemaal makkelijk. Gelukkig bent u door Eneco benaderd in dit geval.