LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ! Waarschuwing Energie Direct !

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door Ribo »

Ik kan niet vaak genoeg waarschuwen. Nogmaals deze waarschuwing !Ik ben nu ruim een jaar verlost van deze oplichterbende maar zie nog steeds berichten verschijnen in dit forum over ED.
Het enige advies wat ik kwijt wil is; ga niet in op toenadering van deze bende! Je wordt snel na aanmelding veel geld afhandig gemaakt doordat ze voorschotten incasseren die nergens op gebaseerd zijn en al snel 400 % hoger liggen dan bij je vorige leverancier.
Ze zullen je gaan intimideren met dreigbrieven van incassobureau Intrum Justitia !!!

p.pieter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2007 22:45

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door p.pieter »

ik ben gebeld door e.d het sprak mij meteen aan.11% korting etc.
heb gezecht dat ik eerst op internet zou kijken.

tot mijn schrik lees ik geen een goed woord over e.d

is het echt zo erg ,of gaat het alleen fout als er fouten gemaakt worden.

door b.v niet op tijd betalen .

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door Ron58 »

of gaat het alleen fout als er fouten gemaakt worden.
Dat lijkt me wel, en andersom: als er geen fouten gemaakt worden gaat het niet fout :lol:

Niet op tijd betalen is gemakkelijk recht te zetten door de herinnering te betalen, dit kan de klant zelf oplossen (als hij tenminste geen financiele problemen heeft)
Er gaat echter helaas veel meer fout aan de zijde van de leverancier, en dan sta je als klant machteloos.

p.pieter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2007 22:45

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door p.pieter »

Ja okee

dus beter bij nuon blijven en op save spelen

dan korting en een hoop gedoe

Bosmal
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:55

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door Bosmal »

Nu lees ik dat Nuon zijn prijs van gas gaat verlagen..
Hoe moet dat nu met de afnemers die een vaste prijs hebben afgesloten???
Is die prijs verlaging dan alleen voor de afnemers die geen vast (goedkoop) contract hebben?

jannet
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 sep 2003 20:46

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door jannet »

Ik ben ook gebeld door energie direkt,met smoesjes dat ze goedkoper zijn dan bij essent,en als ik te weinig gas verbruikte werd dat de volgende maand berekend,jaja hoe kunnen zij nou zien hoeveel ik per maand gebruik,en er waren nog veel meer dingen,ik heb gelijk NEE gezegd maar dat wouden ze niet horen,toen heb ik de hoorn erop gelegd,ik weet niet hoe ze aan mijn telefoonnummer komen,ik heb een 06 nummer en ben nog nooit op hun site geweest,raar hoor.

Patricia29
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2007 20:24

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door Patricia29 »

Ik werd vanmiddag door iemand gebeld van Energie Direct op mijn mobiele telefoon! Ik heb ze meteen duidelijk gemaakt dat ik niet door hen gebeld wens te worden en zeker niet op mijn mobiel. Is dit een normale gang van zaken? Hoe komen ze eigenlijk aan mijn nummer?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hoe komen ze eigenlijk aan mijn nummer?
Misschien uit het telefoonboek?
Sommigen staan in het telefoonboek met hun 06 nummer.
Laatst sloot ik online een nieuw abonnement af en daar moest ik een vinkje weghalen om niet in het telefoonboek te komen.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door Jan9 »

Nuon gaat de prijs van het variabele gastarief pas over 3.5 maand verlagen. De vaste tariven gaan eerder omlaag.
We blijven voorlopig dus tarief van 1 jan. betalen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door Chanmaster »

"Boeven, dat zijn het"aldus onze deskundigen! Niet alleen ED maar ook Intergas, Oxio enz. enz. maken er een potje van en de niets vermoedende consument betaald veel teveel zonder daarvan ook maar één cent terug te zien omdat de rekeningen zodanig worden opgesteld dat daaruit onvoldoende informatie blijkt.
Wij zijn momenteel aan het rechten over een soortgelijke zaak. Die winnen wij! De leek betaald alleen!

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door anjella »

sorry dat ik het zeg maar zie je ooit op forums goede berichten van een maatschappij??? niet dus he over ieder bedrijf zijn er slechte dingen en goede dingen.

ik ben zeer tevreden over energie direct, nooit geen moeilijkheden gehad en ik ben toch al zon 3jaar aangesloten en nog steeds betaal ik minder dan bij mn oude leverancier.

maar er kunnen ook idd wel fouten onstaan maar dat is bij ieder bedrijf zo vind ik.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door Ron58 »

sorry dat ik het zeg maar zie je ooit op forums goede berichten van een maatschappij???
Het is nu eenmaal een forum voor consumentenproblemen.
Iemand waarbij alles goed gaat neemt dat aan als vanzelfsprekend en zal niet zo snel een forum bezoeken.
maar er kunnen ook idd wel fouten onstaan maar dat is bij ieder bedrijf zo vind ik.
Natuurlijk, en dat is ook normaal, en als dit snel en adequaat opgelost wordt blijft men toch tevreden, maar dat oplossen, daar schort het bij veel bedrijven tegenwoordig aan. De klant voelt zich in zijn hemd gezet en zoekt een mogelijkheid om dit te ventileren of advies te krijgen, zo komt men op een forum terecht.

Inderdaad lees je hier dus meest negatieve reakties, maar krijgt wel een beeld van hoe sommige bedrijven over hun klanten denken, en dat is vaak niet best.

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door anjella »

ik ken wel zeggen dat ze steeds beter en sneller worden in afhandelen reageren ed noem maar op.

sowieso als ze dat nie zouden doen zouden ze niet al zolang bestaan.

maar voor de rest heb je gelijk wat betreft de forums idd dat er meestal alleen slechte ervaringen opstaan
daarom is het des te beter en leuker dat als je wel goede berichten over een of andere maatschappij heb om dat hier ook te lezen

of zie ik dat verkeerd???

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door Ron58 »

daarom is het des te beter en leuker dat als je wel goede berichten over een of andere maatschappij heb om dat hier ook te lezen
of zie ik dat verkeerd???
Nee, niet echt.
Alleen als iemand een positief bericht plaatst over een bedrijf wat er hier heel slecht uitkomt, zoals b.v. UPC, dan wordt diegene vaak aangevallen en ervan beschuldigt bij dat bedrijf te werken. :lol:

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door anjella »

das bij mij dus 100% niet het geval. ook al zou je denken van wel
ik werk voor een ander groot bedrijf ( KPN) wat ook niet altijd positief bevalt hoor maar ja voor de rest heb ik zoiets van zolang het betaald en leuk werk is haha

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door Ron58 »

Zo langzamerhand lijkt het er op dat als je ergens voor moet kiezen, of dit nu energie, kabel of bellen is, de keuze niet meer bepaald wordt door wie het product en service levert, maar wie dit het minst belabberd doet.
Het is kiezen uit het minst van alle kwaden :lol:

Voor de bedrijven zelf is dit wel een voordeel, klanten die ontevreden zijn kunnen alleen overstappen naar concurrenten die even beroerd zijn en blijven dan toch maar zitten.

batchie
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 mar 2007 15:18

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door batchie »

klachten over ED indienen bij www.consuwijzer.nl

zeromechanic
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2007 21:30

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door zeromechanic »

Ik wou ook even een melding maken over ED

Mijn net leverancier is Essent.

Van Essent krijg ik een jaarafrekening voor de netwerkdiensten.
Klopt helemaal.
Bij hun moet ik bij mn elektra zon 20 euro bijbetalen, klopt ook gebruiken ook meer elektra dan vorige bewoners.

Van mn gas krijg ik 3,90 Euro terug,
Een leek als ik denk dan,okee dan minder gas vebruikt dan was berekend.
Mooi.

Dus niet, kreeg mn afrekening van ED.
#$@#@$$@##@#$
WEER 300 euro bij betalen.

Ikke rekening bekijken..... :shock: :?

Bijbetalen electra zon 45 euro, okee niks aan de hand. dat klopt

300-45= 255 Euro voor gas bijbetalen
waaaaat, ik dacht dat ik bij essent toch geld terug krijg???
en bij ED moet bij betalen???
Wordt toch gebaseerd op dezelfde meter standen??
Alles laten storneren bij de bank, laat ze eerst maar met uitleg komen

schiet mij maar lek.
Ze maken je lekker met "goedkope" prijzen, maar verrekenen het verschil wel weer terug aan het einde van het jaar lijkt het op deze manier.

Ben het nu kotsbeu bij deze oplichters, ik ga geheel terug naar Essent misschien iets duurder, maar wel eerlijk(er)
tevens ook een betere tel. ondersteuning

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door solleila »

Ben net door ze gebeld. Hoe ze aan mijn nummer komen,wilde ze niet vertellen,ik heb een geheim nummer. Erg irritant. Gelukkig vertelde ik dat ik geen e-mail adres had. Dus was ik ook snel van ze af.

Na oxxio ellende heb ik besloten om voorlopig niet over te stappen. Zit bij NUON en ben daar voorlopig tevreden over.

zeromechanic
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2007 21:30

Re: ! Waarschuwing Energie Direct !

Ongelezen bericht door zeromechanic »

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

[email protected]




Final-Recipient: rfc822;[email protected]
Action: failed
Status: 5.7.1
Diagnostic-Code: smtp;550 5.7.1 Unable to relay for [email protected]
na 2 dagen wachten dit bericht terug.

:shock: :shock: :shock: :shock:

dè hèdde mooi daan, ED

Gesloten