LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is de procedure die vooraf gaat aan afsluiting ? (nuon)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
elsie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2005 00:28

Wat is de procedure die vooraf gaat aan afsluiting ? (nuon)

Ongelezen bericht door elsie »

Hallo,

Misschien kan iemand mij eens vertellen wat er allemaal vooraf zou horen te gaan alvorens iemand (kan) word(en) afgesloten van gas en elektra ?

Het is mij namelijk overkomen, en volgens mij niet helemaal (helemaal niet) zoals dat normaal hoort te gaan. Het geschil dat ik heb met Nuon gaat over een door administratieve blunders van Nuon "nog niet gefactureerd bedrag" voor gas van de afgelopen 6 jaar.

De lopende rekeningen (maandelijkse termijnen) zijn altijd gewoon doorbetaald. Ik ben vorig jaar overgestapt naar een andere leverancier, maar ik betaal nog wel aan Nuon Netwerk voor "huur" van leidingen etc.

Dus ik keek nogal raar op toen Nuon de levering stop ging zetten, aangezien ze al niet leveren...

Maar zou er voorafgaand aan het afsluiting van gas/elektra geen officieel "in gebreke blijven" brief ofzo moeten komen ?

Ik hoop dat iemand weet hoe dit eigenlijk zou moeten zijn.

Groetjes

Raytje23
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 okt 2006 08:36

Re: Wat is de procedure die vooraf gaat aan afsluiting ? (nuon)

Ongelezen bericht door Raytje23 »

Beste Elsie,
Ik kan uiteraard niet helemaal op jouw specifieke geval ingaan, daarvoor ken ik de details niet. Maar in zijn algemeenheid is de incaossoprocedure als volgt

Bij niet betaling

Fase 1: 10 dagen na vervaldatum factuur: kosteloze herinnering
Fase 3: 30 dagen na vervaldatum factuur: aanmaning
Fase 6: 60 dagen na vervaldatum factuur: Incasso

Hierna zou je aangemeld moeten worden bij Intrum Justitia of GGN.
Aangezien je aangeeft de levering van iemand anders te hebben maar het netbeheer bij Nuon lijkt het me dat Nuon wel gerechtigd is af te sluiten wanneer de netbeheerkosten niet betaald worden.

elsie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2005 00:28

Re: Wat is de procedure die vooraf gaat aan afsluiting ? (nuon)

Ongelezen bericht door elsie »

Bedankt voor je reactie. De lopende termijnen zijn en worden gewoon betaald, dus ook aan Nuon Netwerk Beheer.

Verder waren bij mij idd die termijnen van 60 dagen wel verlopen, omdat er iedere keer over heen en weer gebeld en geschreven is...

Ik heb 1 standaard briefje gekregen van de nuon incasso afdeling, en de volgende stap was afsluiting. Maar dit is dus schijnbaar niet de normale gang van zaken :roll:

Raytje23
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 okt 2006 08:36

Re: Wat is de procedure die vooraf gaat aan afsluiting ? (nuon)

Ongelezen bericht door Raytje23 »

Zijn hier nou serieus berichten verwijderd??

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Wat is de procedure die vooraf gaat aan afsluiting ? (nuon)

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Jep!

En het was nog wel een compliment dat ik je gaf :cry:

Misschien is het een idee voor de moderator om even een reden achter te laten, dan weten we wat we fout hebben gedaan. :evil:

Peter_vd_M
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jul 2006 11:13

Re: Wat is de procedure die vooraf gaat aan afsluiting ? (nuon)

Ongelezen bericht door Peter_vd_M »

Allen,

Zoals inderdaad al eerder in reactie binnen dit topic aangegeven.

Raytje23, ik weet niet wat er is gebeurd maar jouw manier van reageren heeft een hele andere wending gekregen.
Leuk om te zien hoe ex-Nuon medewerker zijn kennis op positieve wijze gebruikt om mensen te helpen.

Ga zo door.


Voor de moderator, misschien een restore gedaan van dit topic?


Groeten,

Peter.

Gesloten