LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is het gemiddelde gas verbruik voor 2006

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
testertje

Wat is het gemiddelde gas verbruik voor 2006

Ongelezen bericht door testertje »

Hallo Mensen.

Is er al enig inzicht hoe we dit jaar uit gaan komen met onze energie verbruik.

Het stroom verbruik is bij mij iets lager dan normaal.
Het gasverbruik is bij mij dit jaar 24% lager.

Nu hebben we wel enkele kleine isolerende maatregelen getroffen en zijn we de energie anders gaan gebruiken.
Een gasverbruik van 950 cm voor een tussenwoning met 3 bewoners vind ik echter aan de lagen kant.

Nu vraag ik mij echter af of dit komt door het zachte weer of door mijn aanpassingen binnen in het huis.

U zou mij helpen met mijn test door uw energieverbruik procentueel hier te melden.

Bij voorbaat dank

Jos

Chanmaster

Re: Wat is het gemiddelde gas verbruik voor 2006

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik heb het van ons juist deze week in kaart gebracht. Over 25 maanden gebruikten wij gemiddeld 120 cub per maand.
Reken maar uit.

chat

Ongelezen bericht door chat »

Je kunt zelf ook heel goed bijhouden of de getroffen maatregel effect heeft gehad.

Door middel van de graaddagen bij te houden kun je ook bij een zachte het ene jaar en een strenge winter het andere jaar nagenoeg exact bepalen wat het werkelijke verschil is.

Dit is beter dan met iemand anders vergelijken, daar kan namelijk ook een verandering zijn in het gebruik en weet je nog niet waar je aan toe bent.

testertje

Ongelezen bericht door testertje »

Als ik deze graaddagen bijgehouden had zou ik deze uiteraard kunnen gebruiken.
Weet iemand waar ik deze kan vinden.

Ik vraag ook niet hoeveel iemand verbruikt maar of zij van december tot december evenveel energie hebben verbruikt als een jaar geleden.
Als nu meerdere mensen lager uitkomen dan een jaar geleden weten we dat het gemiddelde enkele procenten lager is dan het afgelopen jaar.

Op deze manier kan ik kijken of het verschil ook veroorzaakt word door enkele veranderingen in mijn huis.
Zo heb ik tijden een verbouwing ook een buis van de zolder naar beneden laten lopen.
Boven op zolder heb ik nu naast de verwarming continu een geruisloze ventilator draaien die de warme lucht van de zolder naar beneden blaast.
Word de lucht op zolder te koud stopt de ventilator met blazen.
We hebben overigens een vaste trap naar boven en naar de zolder.
De voorzolder waar de verwarming ook hangt is dubbel geïsoleerd.
Tussen de achterzolder en de voorzolder is een dubbel deur geplaats.\
Verder laten we voortaan in het gehelen huis de deuren open en stoken in plaats van ruimte`s nu het gehele huis warm.
Ook heb ik met glazen platen een soort van serre achter het huis gemaakt.
Als de achterdeur nu open gaat word het veel minder koud in huis en ook als de zon schijnt word het redelijk warm in de serre.
Met een minimum aan investeringen heb ik naar mijn mening een redelijk bijdragen aan het milieu geleverd.
De vraag is echter hoeveel mijn bijdragen aan het milieu is.
Als het verbruik gemiddeld 10% lager is heb ik nu een besparing van 14% door mijn maatregelen.
Op deze manier wil ik het uit rekenen en doorgeven aan de mensen in mijn omgeving om hetzelfde te doen.

Jos

Chanmaster

SjorsB bedankt voor deze bijdrage!

chat

Ongelezen bericht door chat »

Het is even zoeken tussen de rest van de gegevens maar hier zijn ze de etmaalgemiddelden te vinden. Zelf moet je de graaddagen bijhouden en corigeren of in vullen in het exelbestandje van de vorige aangegeven link.

http://www.meteodemarne.nl/

Chanmaster

Goed om bij te houden. Ook voor als er naderhand wat mis is! Komt vaak voor.
Wanneer de gegevens goed izjn vastgelegd is dat voor ons bij nacontrole en rectificatie een uitkomst.
In de meeste gevallen doen mensen dat niet en moeten we echt tot jaren in het verleden de betalingen en verbruiksgegevens nagaan. Dat duurt dagen.

Gesloten